hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Za Treæi kanal više je tajnih nego javnih kandidata

17.01.2003.

Otkako je prošlog mjeseca Vijeæe za radio i televiziju donijelo odluku o raspisivanju javnog natjeèaja za privatizaciju televizijske mreže kojom se još služi prisavski program, raznorazne skupine i pojedinci pokušavaju se grupirati i naæi zajednièke interese u utrci za novu koncesiju. Istodobno na HTV-u gledaju kako se što bezbolnije oprostiti od sadašnjega Treæeg programa. Prema neslužbenim najavama koje su neki urednici s HTV-a davali prije objavljivanja natjeèaja, moglo se dogoditi da se gledatelji veæ prvog dana ove godine zauvijek rastanu s navikom gledanja Treæeg programa. No, to se, na sreæu mnogih, osobito nezasitnih poklonika sportskih sadržaja, nije dogodilo.
     A i neæe, barem ne u sljedeæih šest mjeseci, tvrdi ravnatelj HRT-a Mirko Galiæ, precizirajuæi da æe gledatelji, što se HTV-ovih programa tièe, u "trilemi" koji od njih gledati, biti - najmanje do 1. srpnja.
     - Možda i poslije tog datuma. Sve ovisi o konaènom završetku procedure imenovanja novog koncesionara - dodaje Galiæ, istièuæi da æe u tom sluèaju HTV umjesto dosadašnjih 55 sati na sva tri programa, na dan emitirati 12 sati programa manje. Naravno, to znaèi da æe se ostati i bez znaèajne marketinške zarade. No, unatoè nemalu broju protivnika sužavanja HTV-a na samo dva programa, stvarnost je neumoljiva. Ona kaže da æe se novi koncesionar treæe mreže znati najkasnije do 1. listopada ove godine. Ipak, i tu neki sumnjièavo vrte glavom i ponavljaju: "Možda, možda..." Ima èak i onih koji kategorièno tvrde kako ta koncesija u tom roku uopæe neæe biti dodijeljena.
     Bilo kako bilo, cijela stvar u vezi s privatizacijom treæe mreže pokrenula se te su svi oni koji sebe vide kao koncesionara druge komercijalne televizije u nas, i to na nacionalnoj razini, uglavnom veæ organizirali svoje napadaèke redove i odredili strategiju. Razlika je samo u tome tko æe od njih u osvajaèki pohod krenuti javno, s imenom i prezimenom, ali èini se da se trenutaèno veæina zainteresiranih sprema iæi pozadinski, skrivajuæi se iza nekoga ili neèega. U svakom sluèaju, svi æe oni svoje prijave Vijeæu za radio i televiziju morati podnijeti do 20. svibnja.
     Najviše zanimanja, jasno, izaziva pitanje: A tko su oni?
     Meðu potencijalnim su neskrivenim igraèima u domaæim dresovima neke od dosadašnjih privatnih komercijalnih televizija. Tako je direktor i glavni urednik kutinskog NET-a Zvonimir Kabelka bez imalo uvijanja poruèio:
     - NET je najozbiljniji kandidat za dobivanje te koncesije!
     Kao nepobitne adute za to, Kabelka navodi veæ sedmogodišnje postojanje na televizijskom tržištu, ekipu od 70 mladih i školovanih ljudi te NET-ovu jasno izraženu vlasnièku strukturu bez, kako kaže, skrivenih ortaka. Ono, pak, što je ovom prilikom posebno istaknuo, sadržaj je njihova programa - 50 je posto vlastite i velik dio europske produkcije.
     Uz kategorièan stav da je i producentska kuæa CCN najozbiljniji kandidat za treæu mrežu, Miroslav Šafer kaže da ga u cijeloj prièi muèi jedina stvar, a to je - odluka Vijeæa, odnosno politike.
     - Naime, politika se jako petlja u dodjelu te koncesije i ona ju je sklona predati strancima. Iako se pribojavam da bi se to moglo dogoditi, borit æemo se da to ne bude tako - izjavio je èelnik CCN-a.
     Što se tièe Nove TV, koja upravo ovih dana zahuktava pripreme za skoro vatreno krštenje svoga informativnog programa, podsjetimo najprije na nedavno izgovorenu reèenicu njena direktora Ivice Blažièka: "Ako HTV ima dva programa, možda æe i Nova TV konkurirati za svoju drugu mrežu." Ali, to baš neæe iæi tako. Jer, kako istièe potpredsjednica Vijeæa za radio i televiziju Marina Muèalo, postoje zakonska ogranièenja radi zaštite od medijskog monopola, što znaèi da vlasnièka ekipa Nove TV koja ima veæ jednu nacionalnu koncesiju, ne može raèunati i na onu drugu.
     - Osim da se u svojoj ponudi obvežu kako æe se u sluèaju dobivanja aktualne koncesije treæe mreže odreæi ove dosadašnje kojom se veæ koriste - dodatno je situaciju oko Nove TV razbistrio tajnik Vijeæa Željko Kanduèar.
     Ako veæ vlasnici imaju ogranièenja, nemaju ih neki drugi. Tako, odnedavna direktor programa Nove TV, Branko Vukšiæ otkriva da su novinari i poslovni ljudi vezani uz tu medijsku kuæu svoju startnu poziciju u toj utrci veæ utvrdili, dodavši:
     - Stoga trenutaèno kontaktiramo i s drugim interesnim skupinama i u zemlji i izvan nje jer smo za treæu mrežu svakako zainteresirani. Ali ne doslovno kao Nova TV, veæ kao producentska kuæa Kamera koja u Novoj nema ni najmanji vlasnièki udjel, veæ je s njom potpisala samo ugovor o suradnji.
     Buduæi da je puno toga u cijeloj prièi nedefinirano, navest æemo i neke od kuloarskih prièa. One kažu da se u zajednièko osvajanje televizijskog prostora sprema i nekoliko uglednih domaæih tvrtki koje su za svoje frontmane izabrale, navodno, Dubravka Merliæa i Željku Ogrestu.
     Želeæi kod televizijskim gledateljima dobro poznatog para provjeriti koliko je u tom glasu istine, naišli smo na smijeh Željke Ogreste: "Ma, bravo! To je super!"
     I ni slova više.
     Na kraju, još jedno ime. Do sada, ali i sada èesto spominjanoga Vinka Grubišiæa. To da je on sasvim sigurno jedan od onih koji sebe veæ vide na cilju, glasno je razmišljanje mnogih. Pitanje je samo pod èijim æe imenom istrèati na teren. Štoviše, u koliko æe se trkaèa klonirati po naèelu: Jedan mora upaliti!
Božena Matijeviæ

Povratak

AKTUALNO