hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Problemi s pronalaženjem sponzora uvjetuju održavanje »Crnog maèka«

04.04.2004.

ZAGREB – Od ove bi godine tradicionalna novinarska rock nagrada Crni maèak mogla izgubiti epitet tradicionalne iz vrlo jednostavnog razloga. Naime, mogla bi se prestati održavati i dodjeljivati.
    Crni maèak je prije sedam godina pokrenut kao rock odgovor mainstream, odnosno poluzabavaljaèki orijentiranom diskografskom Porinu, i u svojim poèecima je služio kao naèin da se u vrijeme kada su estradnom scenom carevali menadžeri i njihovi strogo profitno usmjereni jednokratni projekti, evaluira i nagradi marginalizirana rock glazba. U svojih šest izdanja Crni maèak je ipak, istini za volju, svake godine gubio razluèivost prvotno postavljenih ciljeva i sve više postajao ponajprije mjestom za zabavu i druženje rock glazbenika, dok su nagrade dijeljene iz siromašnog fundusa nominiranih izvan koordinata odreðenih Ninom Badriæ, Tonyjem Cetinskim i Severinom bile uglavnom tek povod za održavanje manifestacije. Zato i nije bilo iznenaðenje da nominalno rock nagrada Crni maèak zbog nedovoljne ponude pod svoje okrilje uz rockere prihvati i elektroniku, hip hop, pa i Gibonnija.
   

Otkazao glavni sponzor

Iako se spekuliralo da je jedan od glavnih razloga zašto više neæe biti Crnog maèka èinjenica kako je Tomislav Petroviæ, suvlasnik tvrtke »Rock koncerti« koja posjeduje i sva prava na novinarsku rock nagradu, pronašao unosniji projekt, odnosno menadžerstvo »Seve nacionale«, glavni razlog upitnosti održavanja Crnog maèka leži u mnogo jednostavnijoj i banalnijoj èinjenici. Naime, dosadašnji glavni sponzor manifestacije, Ožujska pivovara se preori
MILE KEKIN, »HLADNO PIVO«
    Maèak zanimljiviji od Porina
   
    Bilo bi mi žao da se Crni maèak ove godine ne održi, pa makar u nekom skromnom izdanju u »Jabuci« ili bilo gdje, pogotovo jer se u zadnjih nekoliko godina isprofilirao i etablirao kao cijenjena i priznata nagrada. A u krajnjem sluèaju, èesto je znao biti bolje organiziran, zabavniji i zanimljiviji od Porina.
jentirala na druge, prestižnije i medijski zanimljivije projekte. Prije svega, tu je sponzorstvo nad 1. ligom HNL-a, a zatim i pokroviteljstvo nad Open air koncertima Lennyja Kravitza i Metallice. Problem pri pronalaženju sponzora se organizatorima Crnog maèka javio zbog toga što su za promijenjenu sponzorsku strategiju najveæe domaæe pivovare saznali tek u sijeènju, kada je veæ bilo pomalo prekasno za pronalazak novih sponzora jer se sponzorski budžeti u kompanijama koje i raspolažu sredstvima odreðuju planom koji se utvrðuje do kraja prošle godine.
    – Nama se javio problem što je naš glavni sponzor promjenom direktora odustao od sponzorstva nad Crnim maèkom, a za što smo doznali tek u sijeènju. Iskreno, ne znam što æe biti ove godine s Crnim maèkom, ali se nadam kako æemo uspjeti pronaæi drugog sponzora s kojim smo u razgovorima, a o svemu æu više znati sredinom ovog tjedna, kazao je Tomislav Petroviæ ostavljajuæi otvorenom moguænost i da ovogodišnji Crni maèak bude organiziran u mnogo skromnijem izdanju nego prethodnih godina, odnosno da od dvoranske postane klupskom manifestacijom koja bi se eventualno održala u klubu »Jabuka«.
   
Treba oèuvati tradiciju

– Mišljenja sam da bi se Crni maèak trebao održati, makar u skromnijoj varijanti kako bi se oèuvala tradicija koju je izgradio. S druge strane, osjeæam zadovoljstvo u èinjenici da je ovogodišnji Porin dosta toga pokupio od Crnog maèka, i scenaristièki i scenografski i izvedbeno, mišljenja je poznati rock kritièar Aleksandar Dragaš, i sam dugo godina povezan s Crnim maèkom.
    Meðutim, bez obzira na to hoæe li se Crni maèak održati ili ne, ostaje èinjenica da je nagrada nastala kao odgovor na Porin koji je bio zanimljiv koliko i estrada koja je njime dominirala, promjenama samog Porina i »bogatstvom« rock scene pomalo i izgubila svoj smisao. Prije svega, ovogodišnji Porin je, unatoè histeriènim reakcijama Paola Sfecija, pokazao kako se diskografska nagrada kreæe u jednom podnošljivijem smjeru koji je Crni maèak otpoèetka i zagovarao, s druge strane je i prošlogodišnja dodjela Crnog maèka pokazala kako je domaæi rock u diskografskoj situaciji koja jedva da omoguæuje ozbiljan broj kandidata za nominacije, dok s treæe strane koprivnièka Zlatna koogla svojim imidžem i profiliranjem u smjeru alternativnog mainstreama zauzima pozicije na kojima se Crni maèak nalazio na svojim poèecima, a koje je s vremenom poprilièno izgubio.

Zvonimir MAMIÆ


Povratak

AKTUALNO
Priručnik: Sloboda izražavanja, Zakon o medijima i novinarska kleveta
Unaprjeđivanje kvalitete visokog obrazovanja uz primjenu HKO-a
Zakon o medijima i drugi zakoni
Nagrade
HND Newsletter

Agencija za elektroničke medije

International Federation of
Journalists

European Federation of
Journalists

Committee to Protect Journalists

Reporters without Borders

SEEMO

Article 19

IT support by IDE3 IT