hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Televiziji 60 posto prihoda od oglasa

11.05.2004.

ZAGREB - Hrvatski mediji, oglašivaèi i reklamne agencije 2003. godinu završili su s rekordnih 391 milijun eura bruto investicija u oglašavanje, što je porast od osam posto prema prethodnoj godini, reèeno je u ponedjeljak u Hrvatskoj gospodarskoj komori na promociji posebnog izdanja Privrednog vjesnika i HGK, pod naslovom Mediji i oglašavanje.
- Èinjenica da se industrija oglašavanja primakla iznosu od 400 milijuna eura, iznimno je vrijedan detalj i s gospodarske toèke gledišta iako smo još uvijek daleko od rezultata koje ostvaruje i susjedna Slovenija, a posebice Austrija ili Belgija, zemlje koje bi nam morale biti uzor "Telekomunikacije- ocijenio je Nadan Vidoševiæ, predsjednik HGK, istièuæi kako ipak ohrabruju trendovi evidentirani na domaæem tržištu posljednjih godina.
Prema tvrdnjama Ante Gavranoviæa, predsjednika Udruge novinskih izdavaèa, Hrvatska je i dalje na tragu iskustava veæine tranzicijskih zemalja, gdje televizijske postaje još uvijek uzimaju 60 posto prihoda od oglašavanja, a mediji drže svega 27 posto, dok je u razvijenim zemljama taj omjer uglavnom uravnotežen ili je èak u korist tiskanih medija.
Gavranoviæ je naglasio kako pojedini izdavaèi upozoravaju da je na domaæem tržištu cijena pojedinog primjerka novina previsoka, dok je cijena oglasa u tim istim novinama preniska.
Prema objavljenim podacima lidersku poziciju u 2003. godini meðu oglašivaèima drži VIPnet s iznosom od 19.603.000 eura, a u stopu ga prati Hrvatski Telekom s 19.432.000 eura.
Najveæu zaradu od oglašavanja u tiskovinama lani je ubrao Jutarnji list, i to 17,48 milijuna eura, drugi je Veèernjak s 15,25 milijuna eura, dok je Slobodna Dalmacija treæa sa svega 8,569 milijuna eura.
Zanimljivo je spomenuti da su najoglašavanije kategorije telekomunikacije koje su lani za tu svrhu potrošile ukupno 330 milijuna kuna, no drugu poziciju èvrsto drže dnevne novine i magazini s 209 milijuna kuna, dok su primjerice oglasi o automobilima tek na petome mjestu sa 103 milijuna kuna, a prašci za pranje su osmi s troškom od 93 milijuna kuna.

B. BABIÆ

Povratak

AKTUALNO