hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Ako je HTV zvjerinjak, u njemu postoje pravila

15.10.2004.

- Da. Lagala bih kad bih rekla da u tome nema i satisfakcije. K tome, u mom sluèaju se isplatilo ponovno upustiti u sve ovo jer je na televiziji opet stvorena pozitiva atmosfera, poèelo se raditi, razgovarati o programu... Nema gubljenja vremena na krive stvari.

Koliko istine ima u prièama da program zapravo kreirate vi, a da su informativni šef Vladimir Ronèeviæ i programska direktorica Tanja Šimiæ samo vaše poslušne marionete?

- Nikada u životu nisam dopustila da me netko èini marionetom. A moje je osnovno pravilo - u životu drugima nemoj èiniti ono što ne dozvoljavaš da èine tebi. To da su oni marionete mišljenje je onih koji smatraju da nisu prošli na natjeèaju. Da sam htjela marionete, onda sigurno ne bih izabrala Tanju i Vladu. Ljudi misle da u svojim rukama držim veliku moæ, da sam stravièno moæna i utjecajna, što je potpuno u suprotnosti s onim kako ja zapravo živim.

Osjeæate li grižnju savjesti zbog odlaska i gubitka Siniše Svilana?

- Ne. On spada ljude koje sam dovela na HTV, a onda ga uz neke druge i vratila u istu kuæu te podržala ravnatelja Galiæa u nastojanju da ima moguænost na veæu zaradu. Svilan je najbolji autor i osrednji urednik. Njegov odlazak i naèin na koji se sad ponaša meni je nerazumljiv. Upravo zbog njega puno me je ljudi napadalo govoreæi mi da ga uvijek branim. Sad moram priznati da sam pogriješila, jer sam u njega vjerovala više nego što je to zaslužio.

 Kako æe sve to s njim završiti?

- Na sudu. Imao je ugovor na tri godine koji je prekršio, pa neka sud odluèi što dalje s njim.

Žalite li možda ipak za nekim ljudima koji više nisu pod HTV-ovim krovom?

- Ne, za nikim. Osim možda za Igorom Bobiæem. Zapravo, jako je malo ljudi otišlo iz ove kuæe u konkurentske redove. U postocima to je zanemariva brojka. Neki se èak i vraæaju natrag, jer u životu zaista žele biti novinari. Za razliku od komercijalnih, javna je televizija novinarstvo. I to je naša snaga.

 Je li toèno da ste protiv Bože Sušeca pokrenuli stegovni postupak jer se u intervjuu sa mnom okomio i na vas?

- Kako se on ogriješio o nekoliko stvari propisanih internim aktima, pokrenula sam taj postupak želeæi da Sušec dokaže ono što vam je tada rekao, a to je: da sam se okružila obiteljsko-lojalistièkim timom, da u svoju ekipu ne bih uzela Zidanea koji je moj omiljeni igraè, da je on HTV-ov Figo, i da se ništa neæe moæi napraviti u Zabavnom programu. To su ocjene koje nanose štetu kuæi. Usto, ni njegova tvrdnja kako je Sportski program marginaliziran nije toèna. Ja mu nisam mogla ponuditi varijantu da bude dopisni urednik Zabavnog programa, jer to ne može biti netko tko je od lipnja do rujna bio na putu. Možda je povrijeðen jer je u meðuvremnu netko pokušao pokrenuti neke zabavne emisije, ali isti program kojem je on dotad bio na èelu dobivao je najveæe kritike.

Nije li se HTV novom shemom ipak previše primakao komercijalnom izrièaju zapostavljajuæi time svoj javni karakter?

- Ne! S time se uopæe ne slažem! Trenutaèno ima više javnog sadržaja nego što ga je bilo u prošle dvije i pol godine. Njegov se obim nije smanjio nego se samo promijenio naèin predstavljanja odreðenih javnih sadržaja. Da to nismo uèinili, ispalo bi kao da smo u poslu ostali na kredi i ploèi dok cijeli svijet to isto radi na raèunalu.

Unatoè najavama kako se na HTV vraæa Miroslav Liliæ, od toga zasad ništa. Nije li se možda dio vrha kuæa uplašio da bi ih on, doðe li, mogao zasjeniti?

- Još uvijek se pregovara o njegovu dolasku, a vi o svima nama mislite da smo ljudi koji nemaju drugog posla do borbi za odreðene pozicije. To je posve krivo. Ako je ovo i zvjerinjak, i on ima svoja pravila.

Big Brother odnio gledatelje
  Gdje u odnosu na konkurenciju ipak morate izvjesiti 'bijelu zastavu’? - U jeftinom komercijalnom sadražaju kao što je “Big Brother”. Iako tome nije mjesto na javnoj televiziji, mora se priznati da nam je to odnijelo gledatelje. No pobjeda javne televizije je ako “Latinica” kao ozbiljna emisija koja govori o društvu u istom terminu ima veæu gledanost od BB-a kao èistog komercijalnog projekta. Kad takav naš sadržaj pobjedi BB onda još uvijek ima nade da nešto možemo.
"" Nove zabavne emisije
  Došla je nova ekipa, nova shema, nove emisije, ali u 'prime timeu’ nema baš niti jednog domaæeg noviteta. Zašto? - Mijenjati program ne znaèi da sve prije toga nije valjalo. Zato se stare dobre adute nije diralo. Usto, ovu shemu postavljamo u nekoliko faza. Sad u studenom slijedi druga s još nekoliko novih zabavnih projekata. Pitanje je samo kako sve to, i staro i novo, dobro posložiti.

Povratak

AKTUALNO