hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Nemaju iskustva, ali imaju ambicije

15.06.2005.

Dva šibenska poduzetnika, Nikola Badžim i Stjepan Grciæ, vlasnici tvrtki "Tica d.o.o" i "GSS", jedini su poslali ponude na natjeèaj koji je radi dodjele koncesije za obavljanje televizijske djelatnosti poèetkom svibnja raspisalo Vijeæe za elektronièke medije. Ni jedan potencijalni koncesionar za emitiranje televizijskog programa na lokalnoj razini do sada nema iskustva u medijskoj "branši". Ipak, slièni su ih razlozi, kažu, motivirali za slanje ponuda.
"Proputovao sam cijelu Europu baveæi se turizmom dugi niz godina, pa sam gotovo svugdje imao priliku pratiti program lokalnih televizijskih postaja kao što je to, primjerice, bilo u Italiji i Španjolskoj. Veæ sam se, tako, u hotelskoj sobi mogao upoznati o svim važnijim zbivanjima u gradu u koji sam doputovao a, uz to, nisam imao potrebe tražiti dodatne servisne informacije nužne svakom posjetitelju jer su i one bile sastavni dio TV programa. Odatle zapravo i ideja da se u Šibeniku okušam i u tom poslu", kaže Badžim. Dodaje kako je bio pionir u nizu dosadašnjih djelatnosti, od kupnje prvog privatnog autobusa u Šibeniku (i sedmog u bivšoj državi), registracije obrta u Sloveniji i otvaranja prvog privatnog poslovnog objekta u gradu površinom veæeg od dvije i pol tisuæe èetvornih metara. Po njegovim rijeèima, takvo iskustvo ostavlja dostatno prostora i za pokušaj bavljenja televizijom.
Njegov konkurent pred Vijeæem za elektronièke medije Stjepan Grciæ otiskivanje u medijske vode obrazlaže relativno dobrim iskustvima lokalnih televizijskih koncesionara iz drugih hrvatskih gradova s kojima je imao prigodu kontaktirati. Takoðer i èisto profitabilnih razloga:
"Procjenjujem da se ulaganje u osnivanje šibenske gradske televizije koja bi bila komercijalnog tipa može isplatiti veæ za nekoliko godina. Posebno stoga što bi ona poduzetnicima na lokalnom podruèju znaèila novi tip reklamiranja njihovih proizvoda i usluga. Marketing na kojem se zasniva svaka komercijalna televizija upotpunio bih i informativnim dijelom programa, èime bi, uvjeren sam, bila osigurana televizijska gledanost respektabilnog broja Šibenèana. To je, naravno, samo želja. Hoæe li do toga doæi ovisi o odluci Vijeæa", zakljuèuje Grciæ.
Pojava novih pretendenata na koncesiju, osobito stoga što se radi o superiornom elektronièkom mediju kakav je televizija, ali i stoga što su mu poznati iz šibenskog poduzetnièkog miljea, nije prošla nezapaženo kod Miše Bijeliæa, direktora "Nike" d.o.o, koji je osnivaè "Radio Ritma". Štoviše, Bijeliæ pozdravlja inicijativu obojice natjecatelja i siguran je da æe se, bez obzira za koga se odluèi Vijeæe, angažirati na kvalitetnom "ustrojavanju" privatne gradske televizije. Odluèno opovrgava navode po kojima se iza ponuda Badžima i Grciæa krije njegova tvrtka:
"Nemam nikakvih ambicija da se uz radijsku djelatnost i kabelsku televiziju bavim još i najzahtjevnijim medijem kakav je televizija jer to ni fizièki ni financijski ne bih mogao podnijeti. Oni koji se bave takvim pretpostavkama oèito ne shvaæaju kakav teret nameæe još jedan medij u situaciji kada sam ionako prenapregnut drugim obvezama. Jasno je, takoðer, da ne raspolažu niti osnovama znanja o pravnim okvirima djelatnosti elektronièkih medija. U suprotnom bi znali da zbog veæ postojeæe koncesije, ne udovoljavam strogim zakonskim propisima o traženju još jedne", rezolutan je bio Mišo Bijeliæ.

Povratak

AKTUALNO