hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

U SAD-u svaki dan 2,02 milijuna ljudi kupi Wall Street Journal

16.10.2009.

NEW YORK - U redakciji Wall Street Journala (WSJ) sinoć se pio šampanjac - novinari i vlasnik lista, medijski magnat Rupert Murdoch, slavili su pobjedu nad USA Todayem koji su skinuli s trona najprodavanijeg dnevnog lista u SAD-u.

Čekaju se službene brojke

Iako će službene brojke američkoga Revizorskog ureda za naklade (ABC) biti objavljene tek za deset dana, WSJ je već sinoć objavio da je od travnja do rujna imao prosječnu dnevnu nakladu od 2,02 milijuna primjeraka, oko 140.000 veću od USA Todaya.

No, na žalost novinske industrije koja je već dulje u dubokoj krizi, nije riječ o tome da je WSJ drastično povećao nakladu - u odnosu na isto razdoblje lani list sada ima samo 12.000 pretplatnika više - nego o tome da je USA Today zabilježio pad naklade od 17 posto, najgori u svojoj povijesti.

Promjena pravila

Do smjene na vrhu došlo je i zbog promjene pravila o tome što se sve računa pod službenu nakladu, pa će novine sada moći uključiti veći broj pretplata na online izdanja.

Dosad su novine mogle uključiti čitatelje koji su pretplaćeni isključivo na online izdanje te one pretplatnike na oba izdanja - i tiskano i online - koji su jednu pretplatu, i to onu skuplju, platili u 100-postonom, a drugu u barem 25-postotnom iznosu.

Ako je popust bio veći od toga, pretplata se nije priznavala, dok će se sada priznavati svaka pretplata koja iznosi barem jedan cent po primjerku.

Tako će WSJ, koji je među rijetkim velikim novinama koje naplaćuju pristup svom websiteu, praktički automatski povećati nakladu - dosad mu se priznavalo samo 383.000 isključivo online pretplatnika, iako je stvarnih pretplatnika na WSJ.com bilo oko milijun.

Amerikanci ne putuju

USA Today objavio je stoga da ostaju najprodavaniji kada se računa samo tiskano izdanje.

Drastičnom padu tog lista, uz recesiju i migraciju čitatelja na internet, najviše je pridonijelo povećanje cijene tiskanog izdanja, ali i činjenica da zbog krize sve manje Amerikanaca putuje, a USA Today je tradicionalno štivo američkih putnika.

Nije mu pomogla ni odluka hotelskog lanca Marriott da gostima, umjesto darovanja USA Todaya, ponudi izbor između tog lista, WSJ-a ili nekih lokalnih novina.

S druge strane, Wall Street Journal je spasilo i to što je uspio proširiti svoju publiku izvan tradicionalne okrenute poslovnim vijestima. Naime, nakon što ga je preuzeo Murdoch, uveli su dodatne stranice s općenitijim sadržajima.

No, zapravo se Murdochovo preuzimanje WSJ-a prije dvije godine za više od pet milijardi dolara smatra jednim od najgorih poteza njegove karijere jer je News Corporation već morao otpisati tri milijarde dolara dugova, piše Vanity Fair.

Dionice News Corpa među najgore su pogođenima kad je riječ o medijskim tvrtkama.

New York Times odlučio da ne prodaje Boston Globe

New York Times je objavio da ipak neće prodati Boston Globe, nakon što se financijska situacija u bostonskom listu sa 137-godišnjom tradicijom popravila. Neslužbene informacije govore da je Globe povučen s tržišta nakon dvije ponude koje su bile manje od deset posto od 1,1 milijarde dolara koliko je 1993. NYT platio za bostonski list. Predsjednik uprave Arthur Sulzberger Jr. je djelatnicima napisao da se financijska situacija u Globeu poboljšala zahvaljujući, uz ostalo, povećanju cijene tiskanog izdanja te novim ugovorima kojima će se godišnje štedjeti 20 milijuna dolara. 

Povratak

AKTUALNO