Arhiva "Iz medija"
Hina – novi slučaj buđenja profesionalizma ili put u propast 26.08.2010.
Hina je pred prekretnicom. Ili će dobiti šefa koji će povećanjem prihoda opravdati postojanje, ili će i dalje gomilati gubitke. Ako ima ikakve koristi od krize te od zaokreta koji je donio dolazak Jadranke Kosor u premijersku fotelju, to su vrlo jasni znaci da su se zaposlenici raznih državnih službi vrlo ozbiljno trgnuli te da zahtijevaju mnogo višu razinu profesionalnosti vođenja institucija u kojima rade. Tako, primjerice, do medija dolaze dramatični i simpatični apeli novinara Hine koji su zabrinuti poslovnom stagnacijom te državne agencije, odnosno gubitkom ugovora s ključnim korisnicima te, posljedično, padom prihoda i rastom gubitaka. Počevši od teze da su samo u prvom kvartalu prihodi njihove agencije pali za trećinu te da sadašnja uprava planira daljnji rast ukupnih godišnjih gubitaka (na razinu od oko 4,7 milijuna kuna u 2010.), zaposlenici te državne agencije na adrese državnih institucija te u medijski prostor počeli su puštati vrlo suptilne analize poslovnih propusta. Zaključili su tako kako više nema opravdanaja za zastoj u modernizaciji Hinine web stranice te za milijunske troškove upitnog projekta preglednika tiska na webu. I neupućenima je jasno da razina Hininih usluga nije pratila agresivnu brzinu modernizacije svih ostalih medija, a isto se to može reći i za održavanje očito neodrživog postojećeg modela. Predviđeni gubici Hine još ne zvuče zastrašujuće, ali je kumulativni trošak te državne agencije u samo desetak godina, blago rečeno, impresivan, a uz aktualni rast gubitaka mogao bi postati katastrofalan. Zaposlenici, naravno, ne vide rješenje u planiranom otpuštanju gotovo četvrtine zaposlenih jer se boje srozavanja razine usluge. Pravi je problem u tome hoće li se upravno vijeće Hine držati principijelnih kriterija u izboru novog ravnatelja te medijske kuće. Naime, upućenima je jasno da se i unutar same Hine može naći vrsnih i vrijednih profesionalaca koji bi svojim programima mogli povećati prihode do razine koja će i dalje opravdavati državno subvencioniranje inače tržišne agencijske djelatnosti. Među favoritima zaposlenika vrti se, primjerice, i ime dugogodišnjeg hinaša Nenada Bacha. Piše: Gojko Drljača
Povratak
|