hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

I RTL i Nova hvale se boljom gledanošæu nego što je zaista imaju

18.07.2006.

Kada bi se vjerovalo svemu što domaæe televizije kažu o gledanostima svojih emisija, onda bi, na sreæu Ante Bakoviæa, Hrvata bilo deset milijuna, a televiziju bi gledali èešæe nego zatvorenici zidove u æelijama, piše Glas Istre.

Posljednji medijski istupi na temu gledanosti, shareova i postotaka bili su s Nove TV povodom lansiranja projekta Dnevnik u novom terminu, koji, navodno, gleda "èetvrtina Hrvatske", i samohvala predsjednika Uprave RTL-a Christopha Mainuscha, prema èijim je rijeèima RTL vodeæa televizija u Hrvatskoj.

S druge strane, službeni podaci o gledanosti hrvatskih televizija koje je napravila agencija AGB Puls, za razliku od izjava i promidžbenih poruka, prièaju nešto drugaèiju prièu.

Naime, Hrvati vole gledati televiziju i, prema istraživanjima, gledaju je satima. A kada gledaju, od domaæih programa, prema prosjeku za cijelu godinu, najviše gledaju Prvi program HTV-a (35,7 posto), RTL (24,4 posto), Drugi program HTV-a (18,5 posto) i Novu TV (13,2 posto), a poredak je takav èak i u komercijalnim televizijama omiljenoj dobnoj kategoriji od 18 do 49 godina.

Glede rejtinga domaæih televizija, zanimljivo je da Nova TV od sijeènja kontinuirano stoji na oko 13 posto gledanosti, RTL se drži na oko 24 posto, odnosno na èetvrtini gledatelja, uz rast od jedan posto u travnju, ali i pada na ispod 22 posto u lipnju.

Što se tièe javne televizije, HTV2 je zahvaljujuæi Svjetskom nogometnom prvenstvu od svibanjskih 16,6 posto skoèio u lipnju na 28 posto i drugo mjesto gledanosti, tik iza HTV1, koji je sa svibanjskih 36,7 posto u lipnju pao na 28,8 posto.

Najgledanija utakmica nogometnog SP-a u Hrvatskoj bila je Hrvatska – Brazil, koju je pratilo gotovo dva milijuna gledatelja, toènije 1.922.735. Na drugom je mjestu razoèaranje s Australijom, koje je gledalo 1.698.647 Hrvata, a remi s Japanom je vidjelo 1.520.217 gledatelja.

Èetvrta najgledanija utakmica SP-a je finale izmeðu Francuske i Italije (1.172.188), a na petom mjestu je polufinale Njemaèka – Italija (1.116.059). Na drugoj strani spektra gledanosti je utakmica Paragvaj – Trinidad i Tobago, emitirana u snimci, što je zanimalo svega 65.562 gledatelja.

Kako izgleda samopromocija, nadalje, jednostavno se vidi na primjeru Nove TV, koja se dan nakon lansiranja Dnevnika u novom terminu hvalila "informativnom revolucijom" koju je gledala "èetvrtina hrvatskih gledatelja".

Da se oni koji sluèajno nisu gledali Dnevnik Nove TV ne zabrinu što nisu prepoznali trendove, prava istina glasi da se èetvrtina, kojom se na Novoj hvale, odnosi na one koji su imali upaljen TV u tom trenutku, a što u ukupnim brojkama iznosi èetiri puta manji broj gledatelja, odnosno šesnaestinu graðana Hrvatske.

Glas Istre, preuzeto s net.hr

Povratak

AKTUALNO