hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Žutilo u medijima je odraz žutila u nama

27.05.2010.

Skloni smo odgovornost za svoj život prebaciti na druge ljude ili čak institucije. Krivimo roditelje da nam nisu dali dovoljno pažnje, podrške ili razumijevanja. Političare za stanje u državi, partnere za činjenicu da se ne osjećamo voljeno, Boga što je dopustio nešto što smatramo nepravednim… Nije bitno tko je na tapeti, obično je lakše samo prstom pokazati na nekog drugog i zaboraviti da smo mi odgovorni za izgled vlastita života. Ne kažem da sve ove stvari uopće ne utječu na oblikovanje života, već da nisu presudne. O nama ovisi koliko ćemo prostora u svojim životima (umovima i srcima) dati političarima, hoćemo li se vječno izvlačiti na roditelje ili ćemo se sami odgojiti, hoćemo li i dalje kriviti partnere ili se pitati čime smo privukli takve partnere… No, trenutno se želim pozabaviti temom koja proizlazi iz naše sklonosti prebacivanja odgovornosti - medijsko žutilo!

znimno smo brzi na okidaču kad treba okriviti medije za tu prljavštinu koju nam prezentiraju. “Žutilo, žutilo, samo žutilo… Više ne možeš pronaći normalne članke.” Koliko ste se puta ulovili u takvim mislima koje ste podijelili s frendicom na kavi. I dok se s tim pravedničkim bijesom okomljujemo na te novca gladne medije koji žele zadovoljiti svoje i naše najniže interese, zaboravljamo jednu ključnu stvar. Mediji su u našim rukama, ne mi u njihovim! O nama i samo o nama ovisi o čemu će oni pisati. Da na nekim news portalima ne klikamo na članak koji govori o novoj frizuri Ante Gotovca, ili već desetke puta viđenom dekolteu neke starlete, oni ne bi o tome pisali. Ne zato što su medijski moguli plemenita i nesebična bića kojima su u cilju viši životni interesi, nego zato što, ako ne zadovolje naš interes, neće zadovoljiti svoj interes ili interes svog novčanika. Ima i lijepih iznimaka od ovog pravila, ali generalno, vlasnike bilo koje tvrtke primarno zanima povećanje količine novca. I tu ulazimo u priču jer mi odlučujemo o čemu će oni pisati. Mediji ako žele preživjeti moraju zadovoljiti interes čitatelja. Znam da je mnogima čudno zazvučala ideja da vladaju svojim životima, a sad još tvrdim da vladamo i medijima. Zasigurno sam skrenuo… No, razmislite o logici. Mediji žele više čitatelja ili gledatelja da bi privukli više oglašivača i stekli više novca. Ako mi ne prihvatimo žutilo, ne komentiramo ga na svojim kavama, portalima, ne klikamo na članke o razvodu ili vjenčanju ljudi koje uopće ne poznajemo, oni o tim i sličnim stvarima neće pisati.

Jedna od najdivnijih priča koje sam u posljednje vrijeme susreo u nekom mediju bila je priča upravo ovih novina o iskrenim suzama jedne zaljubljenice u glazbu - violinski virtuoz Julian Rachlin, usred Zagreba, nenajavljeni koncert na ulici i predivni spoj njegove violine koju nosi u srcu i suza učiteljice u glazbenoj školi čije su srce dirnuli ti tonovi. A onda je taj autentičan, divan, topao ljudski trenutak dirnuo Hrvatsku! S oduševljenjem sam pratio reakcije na članak, u sebi prekrasno proslavio meni poznatu činjenicu da je ta čitateljska publika ipak u većini i da se često pretiha većina napokon čula. Reakcijom na takve članke mi osiguravamo novi takav članak, oduševljenim pismima, mailovima i komentarima na portalu koji su napokon snažnije odzvonili od vječnih besmislenih prepucavanja kršćana i nekršćana u jednom ringu te desne i lijeve opcije u drugom ringu, osiguravamo da će ponovno pisati o nekom lijepom, ljudskom trenutku. Pojavila se ta inače šutljiva većina Hrvatske i pustila svoj glas. I hvala svima nama što je tako.

I zato nam dajte priče o tome koliko nekom malom Marku iz Osijeka  znači što je prestao mucati, o punašnoj Sabini koja je ponosna na sebe jer više ne shvaća osobno zadirkivanja mršavica iz svog razreda ili ureda, o pronalasku ljubavi sa sobom i drugima, o nekom paru koji se iskreno voli, a ne osjećaju podršku svoje okoline pa ćemo ih mi podržati… Naša je odgovornost da prihvatimo i pohvalimo takav sadržaj i tu ćemo ulogu sigurno odigrati.

A u tome će nam pomoći i ako otjeramo žutilo iz svojih života. Naime, nas zanimaju površne žute priče iz života bogatih i slavnih i sve te prevare, laži, celulit i slične stvari zato što u svojim životima često prepoznajemo samo to. Jeste li na toj kavi s prijateljicom pričali o svojoj ljepoti, ljepoti vaših prijatelja, o nekim autentičnim ljudskim trenucima ili bar o tome kako stvoriti takve trenutke ili ste se prepustili lakoći kritiziranja sebe i drugih, površnog suđenja sebi i drugima i površnosti općenito? Shvaćate? Žutilo u medijima samo odražava žutilo u našim vlastitim životima i zato, umjesto da okrivljujemo medije, možda bi bilo mudrije ne konzumirati žuti sadržaj u njima, ali ni u svojim životima jer tako nećete imati ni potrebu prebirati po životima drugih. Pokušajte napraviti taj eksperiment sa sobom i ovaj tjedan ne razmišljati o svemu što ne štima u vama, s drugima i sa svijetom općenito, pokušajte ne biti površni i ne baviti se žutilom u svom životu, nego stvarati sjajne trenutke. Predajte se svemu izvrsnome što ste dosad stvorili u sebi i oko sebe, napunite se tim osjećajem i kad pr

Povratak

AKTUALNO