hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Zaključci 13. sjednice Novinarskog vijeća časti, održane 4. lipnja 2013.

Hrvatska pošta Korporativne komunikacije vs Željka Drljić

22.08.2013.

Zahtjev Korporativnih komunikacija Hrvatskih pošta za pokretanjem postupka protiv novinarke Željke Drljić zbog teksta „Pilot-projekt bahatosti i nemara prema korisnicima!“, objavljenoga u Međimurju 15. siječnja 2013. godine.

 

Zaključak

Novinarsko vijeće časti upućuje novinarki Željki Drljić upozorenje, s obzirom na to da nije čula drugu stranu, Ured za korporativne komunikacije ili nekoga iz uprave Hrvatskih pošta te da se oslonila isključivo na kazivanje načelnika općine Orehovica i njegovu komunikaciju s HP-om, što objektivno jest jednostrano informiranje, pa čak i ako je istinito.

 

Obrazloženje: U spornom tekstu novinarka Međimurja Željka Drljić piše o problemima nastalima ukidanjem pojedinih poštanskih ureda ili promjenom režima njihova rada u više jedinica lokalne samouprave te navodnim nemoralnim ponudama koje su neki gradovi i općine u Međimurju dobivali od Hrvatskih pošta. Navodno su Hrvatske pošte tražile od lokalne samouprave da podmiruje režijske troškove ureda i osigura besplatan prostor za njegov rad. Načelnik općine Orehovica Franjo Bukal nije na to pristao, a kako u čakovečkom uredu nije mogao dobiti objašnjenje, obratio se centrali HP-a u Zagrebu. Požalio se, kako piše novinarka Drljić, da pošta dolazi u poslijepodnevnim satima, nerijetko nakon radnog vremena, da građani nisu informirani gdje mogu podići preporučene pošiljke, da poštari imaju uputu da bijele omotnice s dostavnicom mogu i sami potpisati i ubaciti u sandučić itd. Novinarka također navodi kako su poslovi s isplatom socijalne pomoći oduzeti orehovičkom uredu, a sve kako bi se on doimao nepotrebnijim. Spominje i očitovanje iz Centrale HP-a u kojemu se, kako ističe, govori o teškim vremenima, ali se ne daju odgovori na konkretna pitanja načelnika Bukala.

HP, međutim, demantira navode iz teksta, kvalificirajući ih kao zlonamjerne i tendenciozne te kao osnovnu zamjerku autorici ističe činjenicu da nije kontaktirala Ured za korporativne komunikacije HP-a koji, tvrde, svim medijima stoji na raspolaganju, kao što je i Kontaktni centar HP-a na raspolaganju svim korisnicima usluga (pozivom na besplatni broj). HP jest državna tvrtka, stoji u reagiranju, ali se financira isključivo vlastitim poslovanjem i sve promjene u radu sračunate su na očuvanje radnih mjesta i stabilizaciju djelatnosti.

Vijeće ocjenjuje da, iako ima puno razloga za sumnju u opravdanost ukidanja brojnih poštanskih ureda kao i argumenata za osporavanje tvrdnje kako se sve promjene provode u cilju očuvanja radnih mjesta i kvalitete usluga koje se pružaju korisnicima (radnih je mjesta u HP-u sve manje, a i usluge su sve lošije), činjenica jest da novinarka Željka Drljić nije čula i drugu stranu pa joj se zato upućuje upozorenje.

 

Povratak

AKTUALNO