![]() |
Zaključci 2. sjednice Novinarskog vijeća časti, održane 31. siječnja 2008.Tatjana Pavičić vs Miodrag Šajatović i Željko Vukelić16.10.2012.
Zahtjev Tatjane Pavičić za pokretanje postupka protiv Miodraga Šajatovića i Željka Vukelića zbog prikrivenog oglašavanja i prisilne pretplate.
Zaključak: Miodragu Šajatoviću, glavnom uredniku, i Željku Vukeliću, direktoru tjednika Lider, izriče se teža opomena jer su kršili članak 22. Kodeksa časti hrvatskih novinara, tiskajući reklamne tekstove bez oznake da se radi o plaćenom oglasu. Kako je to raširena pojava, poziva se i druge medije da to ne čine, a Tanji Pavičić skreće se pažnja da je i ona pisala takve tekstove sedam mjeseci prije nego što je ukazala na to. Pritom je neznanje ne iskupljuje.
Obrazloženje: Tatjana Pavičić ukazuje na to da su novinari Lidera morali plaćati pretplatu na vlastiti list, što je krajnje neuobičajeno, da su se u listu objavljivali reklamni i plaćeni tekstovi, a da nisu bili označeni kao oglasi, te da joj nisu isplaćene stimulacije. U svojem očitovanju, Vukelić priznaje tiskanje tekstova koji nisu označeni kao oglasi, iako su to bili, ali ukazuju na to da tako rade i drugi mediji, da je to raširena i uobičajena pojava. Predlaže da se o tome šire raspravi u okviru HND-a i prilaže istraživanje što su ga na temu prikrivenoga reklamiranja napravili istraživači Hrvatskih studija i Fakulteta političkih znanosti, koje argumentirano dokazuje da je ta pojava opća i vrlo raširena. U Lideru se sada oglasi označuju kao takvi, a ukinuta je i pretplata novinara na vlastiti list. Onima koji to zatraže, novac će se vratiti. Neisplaćene stimulacije, pak, problem su sindikata. Teža opomena izriče se zato jer su i Šajatović i Vukelić ugledni i iskusni novinari koji su sigurno znali što rade. S obzirom na to da se radi o članovima HND-a koji su sad na funkcijama poslodavca, predloženo je da se razmotri može li čovjek u takvom slučaju ostati član ili treba staviti članstvo u mirovanje (Statut). S tim u vezi jedan član je Vijeća rekao kako su i njemu, kao direktoru programa, nudili objavljivanje neoznačenih tzv. korporativnih poruka, ali da je on to odbio. No reklamnih tekstova ima svugdje i ne smije se sve prelomiti na Lideru i Šajatoviću.
|
AKTUALNO
|
|||||