hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

IFJ podupire novu kampanju protiv mita i korupcije u novinarstvu

28.07.2004.

"Problem 'prodanih novina' ili plaæenih tekstova kao legitimnog naèina izvještavanja jedan je od najveæih izazova s kojima se susreæe današnje novinarstvo", rekao je Aidan White, glavni tajnik IFJ-a. "Ta praksa uništava povjerenje javnosti, potkapa profesionalizam i izvrgava ruglu etièke vrijednosti."

Ovogodišnji konges IFJ-a je u svibnju u Ateni pozvao na akcije kojima bi se promicala kvaliteta novinarstva. "Taj je popis principa dobrodošao korak kojim bi medijska industrija vratila novinarstvo na poèetne pozicije i izbjegla sve vrste korupcije", rekao je White.

Ta naèela podupiru i druga udruženja: IPI (Meðunarodni institut za novinarstvo), Transparency International, The Global alliance for Public Reèations and Communications Management, Th Institte for Public Relations Research and Education i International Public Relations Association.

Naèela sabrana u Povelji o medijskoj transparentnosti, koja je iznio International Public Relations Institute, su: 

* Je li nešto vijest mora biti ostavljeno prosudbi novinara i njihovih urednika i ne smije ovisiti o èinjenici da je nešto plaæeno ili bilo kakvo drugaèije uvjetovano.

* Ako se objavljuje materijal koji je plaæen, mora biti jasno naznaèeno da se radi o oglasu, sponzorstvu ili promociji.

* Novinar ili predstavnik medija nikad ne bi smio predložiti da se nešto poprati iz razloga koji nisu utkani u samu vrijednost vijesti.

* Ako neka usluga ili proizvod iziskuje objektivno mišljenje novinara, te ga novinar mora dobiti na posudbu, vrijeme posudbe mora biti dogovoreno, a prozvod nakon toga vraæen.

* Mediji bi morali uspostaviti pisane ugovore koji se odnose na primanje poklona ili dobivanje popusta na odreðene proizvode ili usluge, a novinari bi takve ugovore trebali potpisati.

"Ova je inicijativa jako dobro došla", rekao je Aidan White. "Ona baca svjetlost na èesto mutne dogovore poslovnog svijeta i svijeta medija, te nam pomaže da se usredotoèimo na potrebnu kvalitetu medija."

Lani su Institute for Public Relations Research and Education i Internation Public Relations Association objavili index rangirajuæi 66 zemalja prema vjerojatnosti da æe novinar primiti ili tražiti novèanu naknadu za objavljivanje vijesti. Frank Ovaitt, predsjednik Instituta smatra da "je kritièno pitanje, kojim se ozbiljno novinarstvo i javnost moraju zajednièki pozabaviti".

Analiza mita i korupcije u medijima može se naæi na www.instituteforpr.com/international.phtml?article_id=bribary_index.

Cjelokupni tekst o naèelima:www.ifj.org/docs/Joint%20statement%20on%20media%20transparency%20principles.doc

Ostale informacije: Aidan White, 00 32 2 235 2200, e-mail: aida.white@ifj.org 

 

 

 

 

 

Povratak

AKTUALNO