![]() |
Arhiva priopćenjaDvije nove knjige u izdanju Media plan institute iz Sarajeva21.07.2005.
U izdanju Media plan Instituta iz Sarajeva nedavno su objavljene knjige Kako pisati za medije: dogaðaj – vijest – izvještaj i Medijska spoticanja u vremenu tranzicije Prva knjiga, Kako pisati za medije, namijenjena je studentima novinarstva, ali može poslužiti i kao dobar podsjetnik novinarima koji veæ rade u štampanim medijima, na radiju, televiziji, i onima koji pišu za web. Autori knjige su: prof. dr Najil Kurtiæ, šef odsjeka za žurnalistiku na Filozofskom fakultetu u Tuzli, prof. dr Stjepan Maloviæ, vanredni profesor na studiju novinarstva Fakulteta politièkih znanosti Sveuèilišta u Zagrebu i direktor Meðunarodnog centra za obrazovanje novinara, prof. dr Muhamed Nuhiæ, jedan od pokretaèa studija žurnalistike na Fakultetu politièkih nauka u Sarajevu, doc. dr Rade Veljanovski, docent na odsjeku za žurnalistiku Fakulteta politièkih nauka u Beogradu, Lila Radonjiæ, glavni i odgovorni urednik Produkcijske grupe Mreža i mentor na odsjeku za žurnalistiku Fakulteta politièkih nauka u Beogradu, i mr. Melisa Dedoviæ, regionalni trener za online novinarstvo u okviru mreže South East Europe Network for Professionalization of media (SEENPM). Knjiga je podijeljena u tri poglavlja: Kako pisati za medije, Specifiènosti audio-vizuelnog izraza, te novinarstvo na webu. ''Svaki deo ima svoju specifiènost, a svi zajedno èine jednu kompaktnu celinu kojoj se ne može ništa dodati. Tu æe i mladi i iskusni novinari pronaæi veoma korisne upute kako znalaèki istraživati, prikupljati i selekcionirati informacije, ureðivati novine i emisije, komentarisati dogaðaje i pojave i proizvoditi razlièite novinarske sadržaje na veoma sofisticirani naèin. Jer, kako je u predgovoru knjige reèeno, ‘dobar profesionalac stalno uèi, na to ga tera i nova tehnologija, ali i život koji ide nesluæenim brzinama’.'' (Recenzent knjige prof. dr Vesna Šopar, šef Centra za komunikacije, medije i kulturu Instituta za sociološka, politièka i pravna istraživanja Univerziteta Æiril i Metodije u Skoplju i predavaè na post-diplomskom studiju Univerziteta u Skoplju.) Urednik knjige je Zoran Udovièiæ, predsjednik Media plan Instituta i osnivaè Visoke škole novinarstva Media plan. "Rijeè je o izuzetno korisnom udžbeniku/zborniku, kojeg krasi mnoštvo praktiènih primjera, didaktièkih napomena i interaktivnih 'prozivki' participanata/studenata za praktièan rad...'' (Recenzent knjige, prof. dr Besim Spahiæ, šef odsjeka za novinarstvo Fakulteta politièkih nauka u Sarajevu) Izdavanje knjige pomogle su vlada SR Njemaèke i R Francuske kroz aktivnosti Pakta stabilnosti za Jugoistoènu Evropu, a u okviru projekta Permanentno obrazovanje novinara u Jugoistoènoj Evropi. Druga knjiga, Medijska spoticanja u vremenu tranzicije, objavljena je u saradnji sa Medija centrom Beograd, Albanskim medijskim institutom Tirana, Internacionalnim centrom za edukaciju novinara Opatija, Makedonskim institutom za medije Skopje i Crnogorskim medijskim institutom Podgorica. Urednik knjige je Radenko Udovièiæ, direktor Media plan instituta. Knjiga je nastala u okviru istoimenog projekta Mreže za profesionalizaciju medija u Jugoistoènoj Evropi (SEENPM). Rijeè je o regionalnoj asocijaciji razlièitih medijskih organizacija i instituta koji se prevashodno bave edukacijom novinara, medijskim istraživanjima i medijskom produkcijom. SEENPM, sa svojih 18 èlanica, bez sumnje predstavlja najveæu i kadrovski najjaèu instituciju za medijska pitanja u Jugoistoènoj Evropi. Zahvaljuæi finansijskoj podršci ove mreže i njenih donatora, kao i velikom iskustvu Media plan instituta u izvještavanju o medijskim problemima u regionu, pred vama se nalazi zbornik analitièkih radova koji argumentovano razmatraju tri, po mišljenju izdavaèa, goruæe medijske stranputice u Jugoistoènoj Evropi koje ugrožavaju nezavisnost medija: ekonomski pritisci na medije, kleveta i uvreda i njihova pozicija u domaæim zakonodavstvima, te pojavni oblici jezika mržnje u medijima. Ova knjiga, kao uostalom i mnoge druge, treba da pruži dosta relevantnih informacija i razmatranja kako bi novinari, hronièari medijskih i politièkih zbivanja, nauèni radnici, ali i svi drugi zainteresovani èitaoci, mogli da dobiju predstavu o jednom turbulentnom vremenu u turbulentim zemljama. Glavni junaci ove knjige su mediji i novinari, ali preko njih dobijamo mnogo šira saznanja. Knjiga pomaže da se neke stvari shvate, a potom pravilno selekcionišu. Za novinare je ovo kljuèno, za ostale korisno. Svi tekstovi su dostupni i u èasopisu za medijska zbivanja u Jugoistoènoj Evropi – Media Online (www.mediaonline.ba). Za više informacija o knjigama možete se obratiti na adresu udovicic.r@mediaplan.ba.
|
AKTUALNO
|
|||||