hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

Nakon poraza u Njemaèkoj Springer se okreæe istoènoj Europi

13.04.2006.

BERLIN - Berlinski medijski koncern Axel Springer sljedeæi tjedan u Poljskoj pokreæe svoj drugi dnevni list, Dziennik, u izdanju poduzeæa Axel Springer Polska, s 14 izdanja drugog po velièini poljskoga medijskog izdavaèa. Kako stoji u priopæenju za tisak, list s redakcijom u Varšavi obraæat æe se "mladom, obrazovanom èitateljstvu, koje se zanima za poljske, europske i meðunarodne teme", a po layoutu, formatu i sadržaju bit æe raðen po uzoru na njemaèko podizdanje dnevnika Welt, koje izlazi pod imenom Welt kompakt.
Dziennik æe stajati 40 centi, a srednjoroèni je cilj naklada od 150.000 primjeraka. Glavni urednik novog lista bit æe Robert Krasowski, koji je do sada vodio prvo Springerovo poljsko izdanje, tabloid Fakt, osnovano u listopadu 2003. godine. List, raðen po modelu Bilda, vrlo je brzo ušao u zonu profita, a danas je s nakladom od 520.000 primjeraka najprodavaniji poljski dnevnik.Springerov najvažniji konkurent u Poljskoj je medijska grupa Agora, koja pak svojim tabloidom Nowy Dzien nije uspjela ostvariti ciljnu nakladu od 250.000 primjeraka pa je u veljaèi naslov povukla iz tiska. Poznavatelji poljskoga medijskog tržišta ipak vjeruju da Springer ima šansi jer je za novo izdanje angažirao vodeæe poljske novinare koje je doveo iz drugih listova. S prošlogodišnjom neto likvidnošæu od tristo milijuna eura raspolaže i dovoljnim financijskim sredstvima za održavanje dnevnog lista u prvoj fazi. Springer je u Poljskoj aktivan veæ 13 godina, a osim tabloida Fakt izdaje i poljska izdanja èasopisa Newsweek i Forbes, ženske, kompjutorske i auto-moto èasopise. Izdavaè najtiražnijega europskog tabloida Bild ovim korakom veæ ide u smjeru ekspanzije u inozemstvu, najavljene nakon što mu je zimus zbog njemaèkih medijskih zakona onemoguæena kupnja televizijske grupacije ProSiebenSat.1. Kupnju velièinom druge njemaèke komercijalne televizije po cijeni od 4,2 milijarde dolara zaustavili su Komisija za kontrolu medijske moæi i Ured za sprjeèavanje monopola, uz glavnu zamjerku da bi najveæi njemaèki novinski izdavaè zajedno s TV kuæom imao prevelike moguænosti cross-promotiona izmeðu tiskanih izdanja i televizije te time stvorio nelojalnu konkurenciju naspram drugih medijskih kuæa. Na televizijskom tržištu bi pak bio stvoren duopol s koncernom Bertelsmann, vlasnikom RTL-a, što bi se negativno odrazilo na medijske sadržaje i pluralizam mišljenja u zemlji, ali i na situaciju javnih njemaèkih televizija. Zaustavljanje fuzije pozdravili su tada novinarski savezi, politièari i javni mediji, ali kritizirali privatni mediji i investitori, ne samo uz argument da su njemaèki medijski zakoni prestrogi i ne idu u korak s vremenom veæ i tvrdeæi da æe zabrane vlasništva unutar njemaèkoga medijskog tržišta s jedne strane dovesti strane investitore u Njemaèku, s druge njemaèke medijske koncerne potjerati na kupnju u inozemstvu. Za razliku od konkurenata poput švicarskog izdavaèa Ringier ili njemaèkog Gruner + Jahr, Springerov je posao u inozemstvu donekle nerazvijen, pa je još 2004. godine tek 15 posto prometa ostvarivao u svojim stranim poduzeæima. Šef koncerna Mathias Döpfner najavio je tada da u sljedeæih pet godina taj udio želi udvostruèiti. Koncern stoga internacionalizaciju, uz uèvršæivanje vodeæe pozicije na njemaèkom tržištu i digitalizaciju, navodi kao jedan od tri strateška cilja.
Za sada je Springer aktivan u 32 zemlje, od toga u zapadnoj Europi u Francuskoj, Španjolskoj i Švicarskoj, no glavno je tržište rasta istoèna Europa jer je Springer, osim u Poljskoj, aktivan u Èeškoj, Rusiji i Maðarskoj gdje izdaje dnevni list Reggel, osam regionalnih dnevnika i 20 èasopisa.

Povratak

AKTUALNO