![]() |
Arhiva priopćenjaMiliæ na udaru Vijeæa HRT-a zbog prikrivenih reklama25.04.2006.
"Hrvatska radiotelevizija postigla je vrlo veliku neovisnost o politièkim vlastima, ali još moramo poraditi na neovisnosti od financijskih vlasti", rekao je glavni ravnatelj HRT-a Mirko Galiæ na juèerašnjoj sjednici Programskog vijeæa HRT-a tijekom rasprave o nacrtu novog HRT-ova pravilnika o oglašavanju. Novim æe se pravilnikom HRT pokušati kvalitetnije nositi s prikrivenim oglašavanjem, a Galiæ je najavio i skoru izmjenu etièkog kodeksa koji bi, meðu ostalim, branio nošenje ikakvih poslovnih oznaka na odjeæi ili drugdje za vrijeme rada u programu. Ipak, Vijeæe je zakljuèilo da predloženi tekst treba doraditi jer ne definira mnoge stvari, poput tijela koje utvrðuje što je prikrivena reklama, a ne predviða ni kazne za kršitelje pravilnika. Nadležni na HRT-u kažu da bi urednici trebali paziti da se u njihovim emisijama ne potkrade kakva prikrivena reklama. Meðutim, pojedini èlanovi Vijeæa tvrde da upravo urednici prikriveno reklamiraju. Danko Bljajiæ je iznio primjer Gorana Miliæa koji je u Dnevniku od 16. travnja dva puta prikazao naslovnicu Veèernjeg lista, što Bljajiæ smatra prikrivenom reklamom. Miliæev potez branio je glavni urednik Informativnog programa HTV-a Vladimir Ronèeviæ tvrdeæi kako je Miliæ morao reæi koje su novine izvor informacije koju obraðuje. No Miliæeve veze s prikrivenim reklamiranjem provlaèile su se kroz gotovo èitavu sjednicu, što je veæ postalo pravilo. Ronèeviæ je tako, odgovarajuæi na prethodno pitanje o prikrivenom oglašavanju Hoto Villa u Miliæevim emisijama potvrdio da su u "Brisanom prostoru" emitirana dva priloga o naselju Tome Horvatinèiæa u trajanju od po pet i pol minuta, te još dva u Miliæevom Dnevniku od po minutu i pol. Bljajiæ tvrdi da je u tim sluèajevima bila rijeè o prikrivenom reklamiranju jer su prilozi bili pozitivno intonirani, dok su ostali mediji pisali o teškoæama projekta poput slabe prodaje od tek 20 posto. "To je još jedan dokaz više da ovo nije bila reklama. Da je bila rijeè o reklami, sigurno bi gospodin Horvatinèiæ prodao daleko više objekata", neobièno je zakljuèio Ronèeviæ. Bljajiæ je najavio da æe zatražiti oèitovanje od Vijeæa za elektronièke medije jer na HRT-u nitko nije pokazao interes zaštititi javnost od prikrivenih reklama. Vijeæe je pozvalo èelnike HRT-a da preraspodijele planirana sredstva za ovu godinu tako da više novca osiguraju za programe od interesa za javnost, poput dramskog, obrazovnog, kulturnog, znanstvenog, dokumentarnog i programa za djecu i mlade.
|
AKTUALNO
|
|||||