hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

Želim kupiti Novu TV i uložiti u Hrvatsku 50 milijuna eura

29.05.2006.

Produkcija u Zagrebu bi zapravo bila kadrovska i organizacijska infrastruktura za našu buduæu televiziju u Hrvatskoj. U poèetku bi zapošljavao izmeðu 40 i 50 ljudi i davao bi potporu svim ostalim mrežama u regiji u sadržajima vezanim za Hrvatsku
Željko Mitroviæ, vlasnik Pink media grupe, najveæega medijskog carstva u jugoistoènoj Europi, ovih se dana našao u središtu zanimanja hrvatskih medija zbog najava da namjerava kupiti neku hrvatsku televiziju. Ovog vikenda nakratko je boravio u Zagrebu što smo iskoristili za intervju s njim, u kojem nam je otkrio da je uputio pismo namjere vlasnicima Nove TV s "dobrom ponudom", te da najesen u Hrvatskoj pokreæe producentsku kuæu èiji æe kadrovi vjerojatno kasnije biti vodeæi ljudi njegove televizije u Hrvatskoj. Gotovo je siguran da æe na èelu svoje ekipe imati sadašnju ravnateljicu HTV-a Mariju Nemèiæ, koju smatra ponajboljim europskim televizijskim menadžerom. No i Mitroviæ je nedavno zaradio titulu "menadžera godine" koju dodjeljuje Privredna komora Beograda, a njegovo poslovno carstvo govori kako takva titula nije bez pokriæa. Ovaj je 39-godišnjak u medijske vode zaplovio krajem osamdesetih godina prošlog stoljeæa osnivanjem Radija Pink, a ujesen 1994. godine pokrenuo je privatnu televiziju TV Pink. Prvih godina taj je medij bio poznat po forsiranju turbo-folka i èak šest godina nije imao informativni program. Mitroviæ je dvije godine poslije ušao u politiku, i to ni manje ni više veæ u Jugoslavensku ljevicu (JUL) Mire Markoviæ te je bio zastupnik u Saveznoj skupštini. Za nj se èesto tvrdi da je u tom razdoblju svojom veæ prilièno popularnom televizijom zapravo služio Miloševiæevu režimu, što on svakom prilikom zdušno opovrgava. Zbog bliskih veza s obitelji Miloševiæ jedno je vrijeme bio na crnoj listi EU. Okolnosti su se promijenile. Mitroviæ nakon izlaska iz JUL-a više nije bio aktivan u politici, no priklonio se liderima nove vlasti. U posljednjih nekoliko godina njegovo medijsko carstvo nesluæeno je naraslo pa je tako osnovao Pink Montenegro u Crnoj Gori, a u BiH je kupio šest lokalnih televizija koje je umrežio i stvorio Pink BiH. Obje te televizije, uz Pink u Srbiji, imaju najveæu gledanost u tim zemljama. Osim zemaljskih postoje i dva satelitska Pinka. Mitroviæ je sada vlasnik petnaestak kompanija pa pored televizija posjeduje marketinèku agenciju Media System Pink, izdavaèku kuæu City Records, tvornicu nosaèa slike i zvuka PDS Pink, aviokompaniju Air Pink, tvornicu za proizvodnju žvakaæih guma MGUM Tehnology.
Trenutno gradi filmske studije Pink Films International koji se nalaze pored autoceste Zagreb-Beograd neposredno kraj naplatnih kuæica prije Beograda. Rijeè je o svojevrsnom balkanskom Hollywoodu koji bi u svojih 12 studija (40 tisuæa èetvornih metara studijskog prostora) meðu ostalim proizvodio i igrani program za svoj novi projekt - regionalni medijski koncept. Upravo zbog tog koncepta potrebna mu je televizija u Hrvatskoj, a u posljednje vrijeme intenzivirao je svoje aktivnosti prema Hrvatskoj. O tome svjedoèi i njegov dolazak u Zagreb prošlog vikenda koji je iskoristio za razgovore s novinarima nekoliko hrvatskih medija kojima je prezentirao obrise svoje zamisli. U Zagreb je sletio svojim avionom jer, kaže, više nema vremena za drugaèije putovanje. Izgledom i nastupom odudara od stereotipa uspjeènog biznismena - dugokos, bez odijela i kravate te neposredan u razgovoru, gotovo da sugovornik smetne s uma koliko moænog èovjeka ima ispred sebe. - Hrvatska je u našem definiranom regionalnom medijskom konceptu pored Slovenije, BiH, Srbije, Crne Gore, Rumunjske i Bugarske i bez nje nije moguæe napraviti TV mostove koji su nam potrebni za taj projekt. Poèeli smo je analizirati da vidimo kako je uopæe moguæe uspostaviti medijski i televizijski sustav prije svega zbog hrvatskih zakonskih regulativa. Jedna moguænost je èekanje raspisivanja natjeèaja za nove frekvencije. Druga moguænost je kupovina jednog postojeæeg sustava, no to je problematièno jer u Hrvatskoj postoje samo dvije komercijalne nacionalne televizije od kojih RTL Televizija sigurno nije otvorena za ulazak novog kapitala. Rezultati Nove TV ukazuju na to da bi vlasnici mogli imati interesa za eventualnu prodaju svojih udjela. Stoga smo CME-u uputili pismo namjere i joè oèekujemo odgovor.

Povratak

AKTUALNO