![]() |
Arhiva priopćenjaPromidžba i informiranje - skupo šarmiranje10.07.2006.
Piše Zvjezdan STRAHINJA Svakoj je jedinici lokalne samouprave stalo do vlastite promocije. Stoga se nerijetko usluge promidžbe, a navodno i informiranja putem raznih medija bogato nagraðuju proraèunskim sredstvima. Rijeè je o stavci koju se u proraèunima može naæi pod nazivom »Promidžba i informiranje« i unutar koje se izmeðu ostalog nalaze i troškovi za natjeèaje u javnim glasilima ili pretplata na dnevni tisak i periodièna izdanja.Ono što još »krije« ta stavka tiskana su periodièna izdanja pojedinoga grada ili opæine. Tome treba pridodati i trošak usluga promidžbe putem nekih elektronskih medija, u ovom sluèaju lokalne TV Nove, a što nikako nije beznaèajan iznos. Ukratko, promidžba i informiranje nerijetko ima ulogu nimalo jeftinog šarmiranja biraèkog tijela. Medulinske teme na lokalnoj televiziji - 130 tisuæa kuna Prvo mjesto meðu opæinama koje izdvajaju nemala sredstva za rad jedine televizije s podruèja Pule, a rijeè je o 132 tisuæe kuna u ovoj godini, drži Medulin. Rijeè je o iznosu koji je èak i premašio odluke Opæinskog poglavarstva iz veljaèe ove godine da se za usluge TV Nove izdvaja devet tisuæa kuna mjeseèno. No, pojasnimo i što znaèe usluge te medijske kuæe. Osim izrade i emitiranja blagdanskih èestitki, tu su i naknade za emitiranje izvještaja koji podliježu redovnom novinarskom poslu. Meðu ostalim, Medulin TV Novoj plaæa i redovito praæenje sjednica Vijeæa i Poglavarstva, snimke sveèanih misa, gostovanja u emisiji »Neobavezan smjer« šest puta godišnje te izradu i emitiranje drugih posebnih emisija s medulinskog podruèja. Uz to, Opæina izdvaja i 20 tisuæa kuna za održavanje internet stranice te 30 tisuæa kuna za izdavanje opæinskog glasnika.Da nije rijeè o mizernim ciframa može se zakljuèiti ako ih usporedimo s proraèunskim izdacima Grada Pule, koji je za ukupnu promidžbu i informiranje osigurao nemalih 600 tisuæa kuna. No, po rijeèima pulskog proèelnika za lokalnu samoupravu Vinka Kneza, za usluge TV Nove rezervirano je oko 24 tisuæe kuna, što je neusporedivo manje u odnosu na Medulin. Treba spomenuti da Pula i s 23 tisuæe sufinancira izlaženje dvotjednika Istra News, a ogroman ostatak do spomenutih 600 tisuæa odnosi se na troškove objave natjeèaja, pretplatu na niz dnevnih i drugih izdanja, ali i sufinanciranje raznih publikacija. Više od Pule za usluge TV Nove izdvaja i Grad Vodnjan. Raspolažemo podacima iz prošlogodišnjeg proraèuna po kojima je izrada i emitiranje televizijskih reportaža s temama iz gospodarstva, politike i kulture te videostranica i telopa vodnjansku blagajnu koštala 39 tisuæa kuna. Koliko æe pak toèno izdvojiti Opæina Fažana za vlastitu promidžbu - ne znamo. Od naèelnice Dušanke Šuran dobili smo odgovor da se proraèunom predviða sto tisuæa kuna za emisije TV Nove, izradu i tiskanje opæinskog glasila Amfora, te ažuriranje internetskih stranica. Èinjenica je pak da se na stranicama proraèunskih izdataka pod tom stavkom ne spominju web stranice, a lako je i pretpostaviti da æe usluge TV Nove znatno premašiti troškove izrade opæinskog lista. Vodnjanski glasnik »težak« 180 tisuæa kuna! Ti su glasnici, bilo opæinski ili gradski, koji izlaze tri do èetiri puta godišnje, posebno zanimljiva tema. Zajednièko im je da ih ureðuju naèelnici opæina, odnosno poglavarstvo. Dakle, ne treba ni sumnjati da obiluju afirmativnim stavovima u službi promidžbe u biraèkom tijelu, a manje zadovoljavaju po pitanju informacija. Svojevrsni je izuzetak vodnjanski Attinianum, koji pak ureðuje »privatno lice« Danilo Dragosavac, èija tvrtka i izraðuje gradski glasnik. Tome se vjerojatno može i pripisati èinjenica da Attinianum u odnosu na ostala slièna izdanja obiluje s daleko više povijesnih, kulturnih i folklornih te drugih društvenih tema. Onih koje bi zapravo i trebale biti pravi promotor lokalne jedinice. No, vodnjanskom se listu, koji u dvije tisuæe primjeraka izlazi èetiri puta godišnje, mora odati još jedno priznanje. On je ujedno i po svojoj financijskoj »težini« apsolutni rekorder meðu glasnicima na ovom podruèju. Po podacima koje nam je dao gradonaèelnik Klaudio Vitasoviæ, Grad je za troškove Attinianuma u ovoj godini odluèio izdvojiti nevjerojatnih 180 tisuæa kuna! Vitasoviæ pojašnjava da se troškovi odnose na skupljanje graðe, tekstove, fotografije, likovne i grafièke priloge, lekturu za hrvatski i talijanski jezik, prijevode, tisak...Nasuprot tome imamo primjer Barbanskog glasnika, koji od 2001. godine izlazi triput godišnje bez ikakvog optereæenja opæinske kase. Naèelnik Barbana, ali i urednik lista Denis Kontošiæ navodi da je kompletan trošak tiska pokriven s i do 20 reklama oglašivaèa. Inaèe, jedan broj glasnika košta ukupno 18 tisuæa kuna, a primjerke dostavljaju tekliæi na adrese oko tisuæu obitelji s podruèja Barbana. Iz proraèuna se ne izdvaja ni za usluge elektronskih medija, a Kontošiæ smatra da potrebe za tim ni nema, s obzirom da su sve bitne stvari s podruèja opæine popraæene redovnim tiskom! Barban je, u skladu sa skromnim proraèunom, štedljiv i po pitanju internet stranice. Za troškove servera i ažuriranje Opæina odvaja ukupno oko 2,5 tisuæa kuna. Približno toliko stoji i održavanje web stranice Opæine Svetvinèenat, koju dijele s mjesnom Turistièkom zajednicom. Svetvinèenat je i rijetki primjer opæine koja nema tiskanog glasnika, a nisu spremni izdvajati ni dodatna sredstva za TV emisije. Vodnjan je pak i na internetskom podruèju svojevrsni rekorder. Naime, njihova je stranica prošle godine opteretila gradski budžet s 28 tisuæa kuna. Ove godine pak planiraju zaposliti osobu koja æe izmeðu ostalog baviti i ureðenjem stranica pa još nije moguæe reæi koliko æe taj trošak u konaènici iznositi. Treba pak i naglasiti da je vodnjanska internet stranica, unatoè znatnim sredstvima, veæ duže vrijeme izvan funkcije.
|
AKTUALNO
|
|||||