hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

Sutliæ još godinu dana mora raditi s ravnateljicom HTV-a M. Nemèiæ

23.05.2007.

Vanja Sutliæ, glavni ravnatelj HRT-a, nakon prošlotjednog izbora najavio je svoje prve poteze meðu kojima i odabir tima suradnika tvrdeæi da na to zakonski ima pravo. Meðutim, realnost je nešto drukèija i lako bi se moglo dogoditi da Sutliæ bude primoran suraðivati s ljudima koji uopæe nisu njegov izbor. Iako službeno nije potvrdio, gotovo je sigurno da aktualna ravnateljica televizije Marija Nemèiæ ne uživa njegovo povjerenje. No njezin mandat traje još otprilike godinu dana, a prije vremena može ju se razriješiti samo ako sama to zatraži ili ako napravi neki ozbiljan propust. Uskoro se bira novi direktor programa HTV-a, ali Sutliæ ni na to neæe imati utjecaja jer tog èovjeka bira Vijeæe na prijedlog ravnatelja HTV-a, dakle Marije Nemèiæ. Ukoliko se ostvare ranije prognoze uskoro bi se mogao smijeniti i Vladimir Ronèeviæ, glavni urednik informativnog programa HTV-a, a njegov bi se nasljednik birao po istom principu, odnosno bez utjecaja glavnog ravnatelja.

""
Zbrinuti višak
Zakon o HRT-u zamislio je da vodeæa struktura HRT-a polazi od Vijeæa koje bira glavnog ravnatelja, zatim na njegov prijedlog bira ravnatelje podružnica (televizije, radija i glazbene proizvodnje), a zatim opet direktore programa i glavne urednike informativnih programa na prijedlog ravnatelja podružnica. Tako bi svi kljuèni ljudi na Prisavlju posredno bili izbor glavnog ravnatelja, no to je moguæe prakticirati samo kada su izbori redovni. Kako je prethodni glavni ravnatelj Mirko Galiæ prekinuo mandat zbog odlaska u diplomaciju, stvari više ne stoje tako. Dok ne smisli kako æe riješiti problem postavljanja ljudi od povjerenja na kljuèna mjesta, Sutliæa veæ oèekuju prvi potezi. Kako je novinare zamolio da mu dopuste predah od nekoliko dana prije nego što poène davati izjave i intervjue, o onome što kani poduzeti na HRT-u može se zakljuèivati tek iz njegova programa na temelju kojega ga je Programsko vijeæe HRT-a izabralo. Sutliæ je u njemu priznao da je broj zaposlenih najveæi pojedinaèni trošak HRT-a, ali je izbjegao reæi koliki je višak i kako æe ga riješiti. Umjesto toga najavljuje struèno utvrðivanje optimalnog broja radnika, a tehnološki višak obeæava zbrinuti u suradnji sa sindikatima i državom. Meðutim, oèekuje da æe analiza ustanoviti i manjak pojedinih kadrova, osobito visokostruènih povezanih s primjenom visoke tehnologije i potrebom visoke kreativnosti u radu. Sutliæ najavljuje akcije za poveæanje broja kuæanstava i pravnih osoba koji plaæaju RTV pristojbu, ali i u segmentu marketinga koji obilježava negativan trend iako je maksimalno aktiviran oglasni potencijal udarnih termina
Vrijednost za novac
Sutliæ se u svom programu zalaže za javne sadržaje koji se kvalitetom moraju razlikovati od ponude komercijalnih medija i kojim se mora obraæati svim graðanima, a ne samo onom dijelu koji je zanimljiv oglašivaèima. HRT bi pod Sutliæevim vodstvom najprije trebao utvrditi stvarno stanje, a posebno financijsku situaciju, svoju efikasnost te stanje ljudskih potencijala, nakon èega æe se utvrditi strateški ciljevi. Pri tome, kaže Sutliæ, treba zastupati i braniti temeljne vrijednosti kao što su neovisnost, nepristranost i poštenost kao i pružanje kvalitete i odgovarajuæe vrijednosti za novac koji se dobiva pristojbom. Novi je glavni ravnatelj HRT-a u svom programu obeæao da æe se program nabavljati samo u skladu s potrebama, osiguranim sredstvima i rezerviranim terminom u dugoroènoj shemi. Time planira osigurati pretpostavke za prilagoðavanje sheme izvanrednim programskim zadaæama, uz neposredno preraèunavanje rashoda i prihoda. Sutliæ zamjera i programu što uglavnom preuzima informacije iz tiskanih medija, što ugrožava informativnu neovisnost kuæe. "HRT stoga mora od "prepisivaèa" tuðih vijesti postati svojevrsnom agencijom èije æe sadržaje zbog njihove objektivnosti, uravnoteženosti i vjerodostojnosti, figurativno, ali i doslovno, kupovati svi, posebno srodni elektronièki mediji" piše u Sutliæevu programu.
Novi izvori prihoda
Prema Sutliæevoj analizi, svakodnevno je 15 emisija HTV-a na listi 20 najgledanijih, dok istodobno tržište televizijskog oglašavanja u posljednje tri godine kontinuirano raste po prosjeènoj godišnjoj stopi od devet posto. Stoga æe odjeli radijskog i televizijskog marketinga morati predložiti jasne kriterije prodajne politike, izraditi plan svojih aktivnosti i procjenu prihoda za svaku radijsku i televizijsku emisiju, programski projekt i programe u cjelini te tako specificirano, novim sustavom transparentno voditi ostvareni prihod. Pored toga HRT bi korištenjem novih tehnologija morao osigurati prihode iz novih izvora.
""

Povratak

AKTUALNO