|
Arhiva priopćenja
Zlatne penkale Nijemcima i Amerikancu 02.06.2007.
ROVINJ - Michael Kraske i Michael Stührenberg iz Njemaèke te Richard Quest iz SAD-a dobitnici su Zlatne penkale Grand prix za najbolje priloge u tiskanim odnosno elektronskim inozemnim medijima o hrvatskom turizmu u 2006. godini. Nagrade, koje dodjeljuje Hrvatska turistièka zajednica, uruèili su im sinoæ državni tajnik za turizam Zdenko Mièiæ te direktor HTZ-a Niko Buliæ na prigodnoj sveèanosti u kongresnoj dvorani hotela »Istra« na Crvenom otoku kraj Rovinja. Njemaèki su novinari Zlatnu penkalu dobili za veliku reportažu o hrvatskom Jadranu u èasopisu GEO Saison, a Quest za TV reportažu o Dubrovniku na CNN-u. Uz velike statue Zlatne penkale podijeljene su i male koje su dobili svi autori èije su priloge nominirala predstavništva HTZ-a koja pokrivaju 16 europskih turistièkih tržišta te ona u SAD-u i Indiji. Ukupno je bilo 36 nominacija; 20 za priloge u tiskanim medijima, 15 televizijskih i jedna radijska reportaža. Ovo je treæa godina da HTZ dodjeljuje ovu nagradu želeæi njome istaknuti vrijednost profesionalnog pristupa pisanja o Hrvatskoj i njenom turizmu u inozemnim medijima. Na dodjeli Zlatne penkale, kojoj su ove godine domaæini istarska i rovinjska Turistièka zajednica te hotelska kompanija Maistra, okupilo se tridesetak nominiranih novinara. Smještaj im je pružio lani obnovljeni hotel »Istra« na Crvenom otoku, koji je prvi put nominiran za svjetskog turistièkog »Oscara« koji dodjeljuje World Travel Awards i to u tri kategorije: kao europsko i svjetsko wellness i spa utoèište i kao vodeæi hotel u Hrvatskoj. Juèerašnji program trodnevnog boravka turistièkih novinara u Istri zapoèeo je konferencijom za novinare u rovinjskom hotelu »Eden« na kojoj je goste u ime Istarske županije pozdravio èlan Županijskog poglavarstva zadužen za turizam Veljko Ostojiæ, te u ime kompanije-domaæina predsjednik Maistrine Uprave Kristian Šustar. Turistièku ponudu Hrvatske i Istre predstavili su direktor HTZ-a Niko Buliæ i njegov istarski kolega Tomislav Popoviæ. - Zemlja smo koja svoju turistièku ponudu gradi na svijetu razlièitosti svojih ljepota, povijesnih i kulturnih vrijednosti, dobrom odnosu cijene i kvalitete usluga, gostoljubivosti i šarmu svojih ljudi. Trendovi su nam uzlazni, a naša je projekcija da do 2012. godine broj turistièkih dolazaka poveæamo na 12 milijuna, noæenja na 66 milijuna, a potrošnju inozemnih gostiju na osam milijardi eura, kazao je Buliæ. Uz napomenu da Istra ostvaruje èak treæinu ukupnih turistièkih noæenja u Hrvatskoj, Popoviæ je takoðer prognozirao porast obujma prometa na Poluotoku – 18 posto do 2012. godine - uz lagani rast hotelskog i apartmanskog smještaja nauštrb kampinga te produženje sezone. Popoviæ je predstavio i Maistru i Rovinj kao domaæine, istaknuvši da se i ova kompanija i grad turistièki razvijaju u skladu sa županijskim trendovima i planovima. Inozemne je kolege, meðu ostalim, zanimalo kakav razvoj turizma u Hrvatskoj planiramo te kojim se aktivnostima namjerava produžiti sezonu. Buliæ je naglasio da je Hrvatska vrlo odluèna u zaštiti ljepota prostora, pa je uz restrikciju gradnje u priobalju posljednjih godina srušeno i mnogo bespravno podignutih kuæa uz more. Najavio je da æe dogodine biti izraðen srednjoroèni strateški marketinški plan s naglaskom na kvalitetnom turizmu u suglasju s održivim razvitkom. Veljko Ostojiæ je govorio o istarskim iskustvima turistièkog master plana, donesenog 2003., »èijom smo provedbom uspjeli zaštititi okoliš i prirodu, a omoguæili turistièki razvoj«. Novinari i turistièki predstavnici HTZ-a su juèer posjetili Nacionalni park Brijune gdje im je u sugestivnom ambijentu iskopina antièke villae rusticae u uvali Verige prireðen ruèak sa »starorimskim« delicijama i kostimiranom i glazbenom predstavom iz tih vremena. Vinska ponuda bila je iz lanjske berbe, a svoje su malvazije predstavili mladi vinari Damjaniæ iz Fuškulina, Kraljeviæ iz Umaga, Tercolo iz poreèke Nove Vasi i Trapan iz Pule. Danas inozemni novinari imaju izlet do Limskoga zaljeva i u unutrašnjost Istre.
Goran PRODAN
Povratak
|
 |
|