|
Arhiva priopćenja
Jasna koncepcija i kratki tekstovi tajna su velikog uspjeha 24 sata 11.03.2008.
Dok dnevne novine prolaze krizu u cijelom zapadnom svijetu zbog razvoja novih elektronskih medija, dva su novopokrenuta dnevnika uspjela napraviti izuzetan tržišni uspjeh - poljski Fakt i hrvatski 24 sata. U samo tri godine od izlaska na tržište, što je sveèano obilježeno prošli tjedan, 24 sata izdvaja se i brzinom kojom je postao profitabilno poduzeæe, te tržišni lider. List je, naime, postao financijski isplativ znatno prije roka kojeg je postavio izdavaè, grupacija Styria, a prosjeèna je prodaja u 2007. godini bila na razini od 155.000 primjeraka, èemu treba još dodati i 100.000 besplatnih primjeraka koje se u poslijepodnevnim satima distribuira na podruèju Zagreba. I taj, za hrvatske prilike zavidan tržišni rezultat, u ovoj godini po svemu sudeæi bit æe nadmašen. Prosjek sijeèanjske prodaje, naime, porastao je na èak 195.000, a udarnim danima prodaja se penjala na rekordnih 250 tisuæa. |
Predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader s Helmutom Braèunom i Jasnom Zemljiæ te glavnim urednikom Borisom Trupèeviæem Pogoðena koncepcija Presudan moment za uspjeh 24 sata, smatra glavni urednik Boris Trupèeviæ, jest sama koncepcija lista, koja je oèigledno pogodila želju èitatelja i za nižu cijenu ponudila ekonomiènije i sažetije informacije. "Posvetili smo se kratkoj formi novinskih vijesti, za koju smo morali i educirati naše novinare, jer je to bio novi proizvod na tržištu, a kasnije se pokazalo i da smo uspjeli pogoditi koliko informacija èitatelji žele, koliko politike i drugih sadržaja", istièe Trupèeviæ, kljuènim pri tom izdvajajuæi i da kratkoæa informacija u sluèaju 24 sata ne znaèi i površnost. Najmanje se presuda strukovnog suda èasti odnosi na 24 sata i u odnosu na druge dnevne novine Trupèeviæ istièe i da unatoè èinjenici da su smatrani tabloidom objavljuju najmanje demantija. Upola niža cijena (tri kune) nego što je imaju ostali dnevni listovi zaslužna je takoðer za uspjeh, no prvenstveno stoga, tvrde u 24 sata, što je osigurala fleksibilnost èitatelja. Nasuprot percepciji da je drugim dnevnim novinama uzeo tradicionalne èitatelje, pogotovu umirovljenièku populaciju, podaci 24 sata govore posve drugaèije. U odnosu na druge imaju najmanji udio starijih èitatelja, dok ih u prosjeku za tri puta više èitaju mladi, do 29. godina. Upravo u tome glavni urednik vidi i najveæi uspjeh 24 sata, jer je uspio najveæim dijelom pridobiti publiku koja prije nije kupovala druge novine. Do naše pojave, istièe Trupèeviæ, na tržištu dnevnih novina bio je prisutan višegodišnji negativan trend gubljenja èitatelja. No dolaskom 24 sata, te besplatnog lista Metro, koji je bio odgovor konkurencije, trend se promijenio i sve je više novih èitatelja. |
Internet Dodatno se 24 sata konzumira i putem Interneta, na koji nakon redizajna u prosjeku dnevno bilježe oko 120 tisuæa ulazaka pa u prosjeku dnevno list ima oko 1,2 milijuna èitatelja. Osim na nacionalnoj razini, liderskom pozicijom u 24 sata æe se pohvaliti i u svim regijama, osim splitskog i rijeèkog podruèja, u kojima još dominiraju lokalni dnevni listovi. Petak i nedjelja udarni su dani za prodaju, jer tim danima izlaze tv-program i križaljke, a oglašivaèe privlaèi i to što je vrijednost oglasnog prostora u 24 sata najisplativija. Niža stopa PDV-a za novine nije bila presudna za tržišni uspjeh, tvrde u 24 sata, no nije nevažan sigurno bio ni lanjski potez najveæeg distributera Tiska da svoju cijenu prilagodi cijeni lista. Najveæim uspjehom u 24 sata ipak istièu svoju kampanju za donošenje novog zakona o teško bolesnoj djeci, kojom se osiguralo njihovim roditeljima status njegovatelja i dobivanje državne naknade, koja je nakon 500 dana ipak rezultirala potporom Vlade i veæine zastupnika u Saboru. |
Duka: 'Dobro ureðen list' |
Iako najviše kritika na raèun 24 sata vjerojatno dolazi iz novinarskih redova, predsjednik Hrvatskog društva novinara Zdenko Duka smatra da je uloga 24 sata na tržištu pozitivna. 'List je u rekordno kratkom roku postao tiražno uspješniji od nekadašnjih lidera Veèernjeg i Jutarnjeg zajedno. Definitivno je to dobro ureðen list od kada je taj posao preuzeo Trupèeviæ. Nudi èak i više informacija, samo u kraæoj formi, nego ostale 'ozbiljne', novine pa èak i analize dogaðaja', kaže Duka. |
Viloviæ: 'Vratili su novine u tramvaj' |
Uz nižu cijenu, èinjenicu da ne bježe od toga da su tabloidni profesorica s Fakulteta politièkih znanosti Gordana Viloviæ vidi kao razloge tržišnog uspjeha 24 sata. 'Donijeli su definitivno veliki preokret, vratili su novine u tramvaj i nametnuli su se kao prijelaz k drugaèijem novinarstvu koje se veæ odavno dogaða u svijetu, a sada i kod nas', istièe Viloviæ pojašnjavajuæi da pod tom tranzicijom podrazumijeva dolazak naraštaja koji živi u vremenu brze komunikacije, te traži malo tekstova i mnogo slika. |
Povratak
|
 |
|