hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Novo lice Lidera

06.02.2009.

Mijenja se poslovno okruženje, mijenja se i Lider. Da čovjek nosi odijelo najbolje i najpoznatije marke na svijetu, prije ili poslije ono mu dosadi, s njim se stopi i više ga i ne osjeća. Dok isprobava u garderobi novo, zna da mora biti jednako udobno i služiti mu dobro kao i dosadašnje. U glavi se javljaju nove kombinacije i raste uzbuđenje nad onime što će ljudi misliti i reći kad se idućega dana u novom odijelu pojavi u javnosti. Osjećaj kad promijenimo odjevni stil ima jedinstvene draži, osjećamo se neko vrijeme posebno i nadmeno, sve dok i taj stil ne postane dobra stara navika.  

Jaki klijenti i brojna priznanja
Fingere i Idea zajedno nastupaju na tržištu
Halid Malla deset je godina radio kao art direktor u Jutarnjem listu, a najviše je o poslu, kaže, naučio od bivšega glavnog urednika tog dnevnika Tomislava Wrussa. Napuštajući Europapress Holding, Malla je otvorio tvrtku Fingere i danas nastupa pred klijentima sa sestrinskom tvrtkom Idea, direktora Borisa Bengeza, koja se bavi web dizajnom. U posljednje su četiri i pol godine tvrtke Fingere i Idea okupile oko 40 stalnih klijenata, među kojima su i veće tvrtke poput T-Mobilea, Plive, Agrokora, Carlsberga, Interspara i Oglasnik grupacije. Smještene u vrlo udobnim i suvremenim prostorijama u Samoboru, tvrtke imaju 17 zaposlenika, mahom mladih i kreativnih dizajnera, ilustratora, grafičara i programera. Iako samostalno na tržištu djeluju nekoliko godina, Malla i Bengez osvojili su desetak prestižnih nagrada za dizajn, uključujući finale New York festivala i American Design Awards.

Takav osjećaj promjene otprilike dijeli i Liderova redakcija, koja se u proteklih deset dana privikava na svoje 'novo lice'. Dosad je u Lideru pozornost pri uređivanju većinom bila usmjerena na kvalitetu tekstova, koji možda i nisu bili prezentirani u vizualnom svjetlu kakvo zaslužuju, pa je prije četiri mjeseca Liderovo uredništvo odlučilo skrenuti malo više pažnje na dizajn časopisa. Među nekoliko dizajnerskih rješenja pobijedila je ideja Halida Malle, vlasnika tvrtke Fingere. Listali smo prve probne stranice novog Lidera i složili se da je njegovo vizualno rješenje svima prihvatljivo. Kad je sadržaj novina prilično ozbiljan, teško je osmisliti izgled koji će tu ozbiljnost s jedne strane pratiti, a s druge je oplemenjivati suvremenim i dinamičnim detaljima. Fingere je kompletno promijenio dizajn, a opet zadržao prepoznatljivi identitet časopisa. I Malla i urednici već nekoliko tjedana dahću grafičarima za vratom, pokušavaju mijenjati 'staro za novo', dok novinari nestrpljivo očekuju kako će izgledati njihove riječi u ovom novom, 175. izdanju Lidera.

Internetizirani čitatelji - U posljednje tri i pol godine internet je bitno utjecao na čitatelje, postali su zahtjevniji u smislu atraktivnosti opreme i dinamike tekstova, koji moraju zadržavati njihovu pažnju. Liderova publika je uglavnom zahtjevnija, traže se dulji analitički tekstovi, ali u ugodnoj formi. U novom dizajnu časopisa skratili smo tekstove oko deset posto, a pojačali vizualni dojam. Novi Lider pomirio je analitičku prirodu sadržaja i oku ugodniji izgled, očekujemo da će ta kombinacija dati vrlo pozitivne rezultate - komentira razloge redizajna Liderov glavni urednik Miodrag Šajatović. Ono što je sigurno, časopis je pregledniji i ima širi grafički doseg, sadržaj više dolazi do izražaja, a oprema tekstova je upečatljivija i čitateljima bolje napućuje o čemu je u tekstu riječ.

Vrijednosti koje su se u redakciji poštovale ostale su iste, ali novinari i urednici prilagođavaju se promjenama, uloženo je mnogo truda da se svaki dio iskustva čitanja teksta učini zanimljivijim. Svaki dio stranice napravljen je tako da joj se osigura dodana vrijednost i u idućih nekoliko brojeva vidjet ćemo da je veći naglasak stavljen na vizualno novinarstvo potkrijepljeno fotografijama i informacijama prikazanim u grafičkom obliku. - Dizajniranje novoga Liderova izgleda za Fingere bio je velik izazov, s obzirom na to da je uredništvo tražilo nešto novo i suvremeno, ali da to isto podržava dosadašnju kvalitetnu formu tekstova - kaže Halid Malla.

Ležerniji 'Stil života' Dva mjeseca Mallina ekipa samo je promatrala situaciju i atmosferu u Lideru da bi u prosincu krenula u finalizaciju projekta. Novom stilskom izgledu najprije je pridonijela nova tipografija, rješenje za novi font slova preuzeto je od poznate američke tvrtke za tipografiju Hoefler&Frere-Jones, čime stranice izgledaju elegantnije.
Iako je tipografija Liderova loga promijenjena, ostavljena je prepoznatljiva crvena kockica s kojom je Lider postao prepoznatljiv, a poslije su tu kockicu počele koristiti i druge poslovne novine. Teme u Lideru obogaćene su s više ilustracija, a informacije o sugovornicima konciznije su i jasnije istaknute. Osim vizualno, Lider je i sadržajno obogaćen novim rubrikama, a najveća promjena je objedinjavanje drugog dijela novina u kojem su 'ležernije' teme za poslovnjake u novome bloku pod nazivom 'Stil života', koji uređuje Dušanka Figenwald.

- Novom rubrikom čitateljima želimo pomoći pri odabiru najkvalitetnijeg načina upotrebe slobodnog vremena i novca, stručnim odabirom sugeriramo im najkvalitetniju ponudu iz svijeta filma, kazališta, izložbi i koncerata, stručne i književne literature, top-destinacije za putovanja, ali i gastronomsku ponudu, gdje naši stručnjaci preporučuju najbolja vina i restorane. Nismo zanemarili ni šoping, pa ćemo tako svakog tjedna izdvajati najnovije trendove iz svijeta mode i najpopularnijih novih proizvoda na tržištu, koji ne moraju nužno biti i najskuplji - objasnila je uređivačku politiku nove rubrike Figenwald.  Među prvim stranicama časopisa uredništvo je uvelo i novu rubriku pod nazivom Vijesti i konteksti, kao pregled najvažnijih tjednih događaja iz zemlje i svijeta koje svaki poduzetnik treba znati i u moru informacija prepoznati, uz redakcijski komentar koji neku vijest smješta u odgovarajući poslovni kontekst. Nedavno uvedena nova kolumna Pravda za sve, koju piše Ivica Grčar spašavajući poduzetnike od birokracije, zbog velikog interesa poslovnjaka koji traže savjete o tome kako se boriti s glomaznom državnom upravom nije mogla čekati novi redizajn, već je svoje mjesto u časopisu našla dva tjedna ranije.

Novo lice - isti karakter Svaki izdavač koji je dosad radio redizajn novina zna da je takav potez uvijek riskantan, da se promjenama dio čitatelja može pridobiti, ali i odbiti. U taj se rizik Lider upustio u vrlo delikatno vrijeme, ali ne zato jer na taj način traži rješenja iz krize, već da istom proizvodu baš u trenucima najtežim za društvo, a posebno za poslovnu zajednicu, oku ponudi ugodniju vrijednost. Uredništvo očekuje da redizajn rezultira novim iskorakom u kvaliteti te da se postojeći trend porasta broja čitatelja još pojača. U nekadašnjim vremenima čitatelji su se opirali promjenama, ali danas su na to naviknuti, redizajn je riječ koja je našla svoje mjesto u medijskom jeziku i ima pozitivne konotacije.
Možda će se, zbog opsega posla i prilagodbe, u početnih nekoliko brojeva Liderovoj ekipi potkrasti pokoja tehnička greška, ali svako novo odijelo, pa tako i naše, dobiva najbolju formu nakon nekoliko nošenja. U ovu godinu Lider nakon 'umivanja' kreće s novim licem u svježijem izdanju, ali s istim karakterom i uređivačkom politikom zbog koje je i osvojio svoje stabilno mjesto na tržištu te bilježi rast i u vremenu kad su kriza i recesija mnogo češće riječi od razvoja.  (Željka Laslavić)

Povratak

AKTUALNO