|
Arhiva "Iz medija"
Provokacija, ali ne i halabuka 16.01.2009.
ZAGREB - Bavljenje onim što je ugrađeno u hrvatski identitet - tako bi se mogla sažeti uređivačka koncepcija »novog« Vijenca, sudeći prema onome što je rečeno na konferenciji za novinare, koju su u Matici hrvatskoj u četvrtak održali čelnici te institucije i urednici Vijenca. »Novi« Vijenac bi značilo da je broj 388. od 15. siječnja izašao redizajniran (promjene nisu velike, grafički je čišći i otisnut na boljem papiru), te da je dosadašnji vršitelj dužnosti glavnog urednika Andrija Tunjić potvrđen kao glavni urednik. Tunjić je na mjesto zamjenika glavnoga urednika došao kada je Mate Maras sredinom prošle godine preuzeo dužnost glavnoga urednika te ga je zamijenio kada je Maras odustao od te funkcije. Sadržajne promjene prethodile su grafičkima, uvedene su neke nove novinarske forme kao što su dnevnik, putopis, reportaža, polemika te se uredništvo, prema riječima Andrije Tunjića, okreće aktualnostima i »bavit će se svime što se često iz raznoraznih interesa gura pod tepih, što se prešućuje, čime se zapravo manipulira«. »Vijenac će biti ono što je sukus, bit hrvatskog kulturnog identiteta. Bit će provokacija, ali ne halabuka, koje ima svuda«, rekao je Tunjić, naglašavajući da ih ne zanimaju ni lijevi, ni desni ni oni iz centra, odnosno otvaraju prostor svima ako se radi o »bitnim identitetskim pitanjima hrvatskoga bića«. Na tome je tragu bio i Igor Zidić, predsjednik Matice hrvatske, koji je kao cilj Vijenca istaknuo »opstojanje hrvatskoga kulturnog subjekta«, ali ne samo kulturnoga u užem smislu riječi. Vijenac je otvoren za razna mišljenja i teme, objasnio je Zidić, pa ih tako zanimaju i ekonomija, i politika, i demografija, dakle sva ona pitanja koja se ne mogu zaobići u svakodnevnom životu, a nastojat će se da ih se artikulira u komunikativnim tekstovima. U Matici hrvatskoj rečeno je i da je Vijenac s novim vodstvom poboljšao prodaju i povećao broj pretplatnika, te se sada prodaje u otprilike sedam tisuća primjeraka. [Barbara Matejčić]
Povratak
|
 |
|
|
|