|
Arhiva "Iz medija"
Pokušavaju nas rascijepiti kao pisce 11.12.2002.
Upravo održana izvanredna skupština Hrvatskog društva dramskih umjetnika ponajviše se bavila nedavnim novinskim napadima cijelog ceha. Što je razlogom tolikih, gotovo jednoglasnih napada od strane nekolicine novinara na glumce? - Imam osjeæaj da su novinari pokušali napraviti diferencijaciju unutar našeg ceha kao što su to vrlo uspješno obavili s Društvom hrvatskih književnika rascijepivši ga nadvoje. Htjeli su napraviti raskol na lijevo i desno. Što je cilj i svrha tih silnih napisa Latina, Tomiæa, Ivaniševiæa, Hajdarhodžiæa, Andree Dragoeviæ i drugih? Koristi se gotovo ista terminologija, rigdna, kakvu poznajemo iz vremena staljinistièkih èistki. Napada se cjelokupan ceh nazivajuæi glumce "sinekurnim parazitima društva", glumci su za njih ljudi kojima neodstaje "nekoliko režnjeva sive kore mozga", kažu da smo pijanci, nedjelatni... Svrstava nas se u kategoriju nepotrebnih ljudi. Ne vidim glavni cilj te hajke, bilo bi razumljivo da to radi HDZ, ili desna opcija. Zbunjujuæe je to da to rade ljevièari. Boje li se možda da æe izgubiti vlast? Smiješno je da mi koji smo na plaæi u "Gavelli" statiramo gostima iz Crne Gore. To je glupo, prerano je. Nedugo je bio kongres u Opatiji gdje majke još traže djecu nestalu u Vukovaru. Neki se ponašaju kao da nikada tog rata nije ni bilo. Ne vidim razloga da "Gavella" u tako jakom projektu pravi koprodukciju s Crnogorcima. Postoje li kazališni razlozi za zajednièkog "Ivanova", jesu li crnogorski glumci doista tako dobri da za njih u hrvatskom glumištu nema zamjene? - Pitate li vi to mene ozbiljno? Gledajuæi "Galeba" vidjelo se da su to odlièni crnogorski glumci, ali ne vidim razloga da se s njima pravi koprodukcija. Jer u "Gavelli" ima barem isto tako dobrih, ako ne i boljih glumaca. Moj ravnatelj Krešimir Dolenèiæ je na to pristao, ne znam zašto. Magelli je nama potreban. Kad je iz Beograda stigao k nama, u vrijeme invazije na Hrvatsku, bio je odlièno prihvaæen. Najednom okreæe ploèu, odlazi u Crnu Goru, kani li završiti u Beogradu? Kako objašnjavate da je "Ivanov" veæ prije prve probe pozvan na meðunarodne festivale. - Po našem novinstvu nije vjerovati kakvi su to festivali, pere li se tu lova, jesu li posrijedi veliki honorari... Èinjenice jesu da æe gostovati, no hoæe li "Gavella" profitirati ili ne, ne znam... Netko dobiva. Stvara li to država takvu nezdravu klimu meðu glumcima za prikrivanje nekih ozbiljnijih problema u državi? Ne mislim da æe mjesto ravnatelja biti ugroženo, niti mislim da æe doæi do štrajka. Tko hoæe neka radi, tko neæe ne mora. Oni æe doæi, mi koji smo protiv toga uklonit æemo se, ali javno kažemo da to ne želimo danas niti sada. Ovog trenutka sam protiv toga. Razumijem Magellija, trèi za novcem kao i mi svi, ali ne vidim razloga da baš on to èini. Ta najbolje je rezultate poluèio baš u "Gavelli", sjetimo se "Ludih dana", "Velike magije", "Vjere, ufanja i ljubavi", "Mjesec dana na selu"... Dakle, njegove su najbolje predstave nastale baš ovdje. A sad mu najednom trebaju crnogorski glumci u "Gavelli". Volio bih, dakako, raditi s njim, ali pod drugim uvjetima. On je izvanredan redatelj i velika osobnost. Sada stvara nepogode. Da je uzeo glumce iz zagrebaèkoga glumišta ili iz Varaždina, Dubrovnika, Rijeke, Splita... Ta "Gavella" ima tri podjele za "Ivanova"... Razgovarao Želimir Ciglar
Povratak
|
 |
|