|
Arhiva "Iz medija"
Šest tvrtki zainteresirano za
"Slobodnu Dalmaciju" 21.01.2003.
ZAGREB — Austrijska "Styria", slovensko "Delo", švicarska tvrtka DCPMMAG, londonsko poduzeæe "Watermarkmedia", zagrebaèka tvrtka "Slobodni mediji" i privatni poduzetnik Milan Miletich iz New Yorka iskazali su u prednatjeèajnom postupku interes za kupnju 52,09 posto dionica "Slobodne Dalmacije", a pisma namjere otvorena su u ponedjeljak u Hrvatskom fondu za privatizaciju. Švicarski DCPMMAG u pismu namjere istaknuo je da pristaje na "bezuvjetnu kupnju dionica ’Slobodne Dalmacije’ koja se pojavila u štampi", što znaèi da su Švicarci spremni platiti 10 posto veæu cijenu od nominale te uložiti još 50 milijuna kuna. Podsjetimo, oglašena nominalna cijena 52,09 posto dionica splitskog dnevnog lista iznosi 36,9 milijuna kuna, a cijena jedne dionice 100 kuna. Inaèe, ta je tvrtka veæ prije ustvrdila kako je pripravna u hrvatsko gospodarstvo ukupno uložiti dvije milijarde eura, od èega dijelom i u turistièke komplekse. Londonska tvrtka "Watermarkmedia" je ponudila cijenu od 105 kuna po dionici, što iznosi 38,7 milijuna kuna za paket od 52,09 posto dionica "Slobodne". Milan Miletich iz SAD-a želi keširati 37 milijuna kuna za 52 posto dionica "Slobodne Dalmacije", a iskazao je i namjeru kupiti i novu rotaciju. Slovensko "Delo" nije u pismu namjere istaknulo koliko je spremno platiti dionice "Slobodne", uz tvrdnju kako je to moguæe korektno ocijeniti tek nakon dubinske analize tvrtke. U "Delu" drže da je "Slobodnoj" hitno potreban kvalitetan strateški partner kako bi tvrtka što prije poèela poslovati s dobitkom, a ocjenjuju kako se bitno treba poboljšati marketing tvrtke, te da bi prihodi od marketinga morali èiniti 50 posto prihoda "Slobodne Dalmacije". Svoju ponudu, kada za to doðe vrijeme, Slovenci æe potkrijepiti adekvatnim èvrstim bankovnim jamstvima, a uložili bi u proizvod i marketing, s velikim akcentom na modernizaciju tiska i informatièkog sustava. Prema njihovu mišljenju, "Slobodna" bi trebala imati više kvalitetnih dnevnih priloga koji ne bi poskupili novinu, jer bi se novac dobivao od poveæanog marketinškog broja stranica i oglasa. Slovenci smatraju kako bi se na splitskom podruèju prodaja "Slobodne" morala u veæoj mjeri osigurati i oslanjati na pretplatu. Austrijska "Styria" takoðer u ovoj fazi nije ponudila cijenu po kojoj bi kupila dionice "Slobodne", ustvrdivši u pismu namjere kako bi ta tvrtka nakon uspješnog preuzimanja "Veèernjeg lista" sada "pokazala svoje sposobnosti i na jadranskoj obali". Zagrebaèka tvrtka "Slobodni mediji" d.o.o., iza koje navodno stoji poduzetnik Josip Radeljak, je u pismu namjere naglasila kako je spremna kupiti "Slobodnu Dalmaciju" po fer tržišnoj cijeni. Natjeèaj za kupnju 52,09 posto dionica "Slobodne Dalmacije" trebao bi se, prema rijeèima Krešimira Starèeviæa, v.d. predsjednika HFP-a, raspisati poèetkom veljaèe.
Frenki LAUŠIÆ
Povratak
|
 |
|