hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Macan smjestio Ulagi-Valiæ?

23.01.2003.

Nije toèno da sam zabranila emitiranje spota »sadomazo«, ali prije nastavka njegovog prikazivanja želim èuti mišljenje Vijeæa HRT-a. Tek æu nakon toga odluèiti hoæe li televizija emitirati spot ili ne – kazala nam je glavna urednica HTV-a Jasna Ulaga-Valiæ, no potvrdila je da se do sjednice Vijeæa sporni reklamni spot neæe emitirati. Glavna urednica kaže da joj se ovim spotom zapravo želi namjestiti da u javnosti ponovno ispadne cenzorica, no akterima poruèuje da u tome neæe uspjeti. Pod »akterima« Ulaga-Valiæ misli zapravo na Krešimira Macana, koautora promidžbene kampanje za plaæanje RTV pretplate trajnim nalogom, koji ne samo da je nije obavijestio o snimanju sadomazo spota, veæ joj je i poziv za promociju novih spotova poslao tek pet sati nakon što je ona održana. Prema njenim tvrdnjama ona uopæe nije bila obaviještena o snimanju spotova niti o njihovom sadržaju, pa je tako dovedena pred svršen èin jer æe svaka njena odluka izazvati reakciju javnosti.
   

Galiæ bi radije pokazao, no sakrio

Naš pokušaj da èujemo i Macanovu stranu ostao je bez uspjeha jer se HRT-ov glasnogovornik našao povrijeðen našim tekstom o sadomazo reklami koji smatra »netoènim i neprofesionalnim« jer kaže da nije toèno da je spot zabranjen i da ga on može pustiti sutra ako hoæe. Ravnatelj HRT-a Mirko Galiæ kaže, pak, da glavna urednica treba odluèiti hoæe li se spot emitirati ili ne jer je ona odgovorna za sve što se prikazuje na HTV-u. No, kaže da je spot prvi put vidio na predstavljanju kampanje.
    – Upravno vijeæe je odluèilo da ponovimo kampanju za plaæanje trajnim nalogom i odredili smo troèlano povjerenstvo za realizaciju te kampanje u kojem su bili šef marketinga, šef pretplate i glasnogovornik Krešimir Macan. Oni su odabrali Dalibora Mataniæa da napravi spotove i dobili smo to što smo dobili – kaže Galiæ. Na pitanje da li bi on emitirao spot sadomazo kada bi odgovarao za program, Galiæ kaže da naèelno smatra da je uvijek bolje prikazati nego zabraniti.
   

Umjesto »nastranosti« trajni nalog

– Ne bih želio da gledatelji spot shvate kao poziv na nastranosti, veæ na plaæanje RTV pretplate na najjednostavniji moguæi naèin, dakle trajnim nalogom – kaže Galiæ.
    Do konaène odluke glavne urednice spot se više neæe emitirati, pa iako službenog dokumenta o zabrani nema, jasno je da se o tome zapravo radi. Sretniji gledatelji sadomazo reklamu su do sada mogli vidjeti tek dva puta, prije nego što se digla prašina, i to u Hrvatskoj danas i Glamour Cafeu. Prema nekim informacijama s Prisavlja èak se novinarima koji su radili priloge o spotu prijeti tužbom etièkom povjerenstvu. Šteta, jer radi se o jedinom zanimljivom i duhovitom spotu u novoj HRT-ovoj promidžbenoj kampanji koja je koštala oko 200.000 kuna.
S. VEJNOVIÆ
 

Povratak

AKTUALNO