hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Žrtve bombaša šute policija nemoæna

04.03.2003.

I dok glasnogovornica zagrebaèke policije, zbog naèina podmetanja eksploziva pod Paviæem "mercedes ML", naziva to teroristièkim èinom, naèelnik Babiæ takvu kvalifikaciju prepušta državnom odvjetniku. U razrješavanju sluèajeva podmetnutih eksplozivnih naprava i prijeteæih pisama policija iskazuje visok stupanj neefikasnosti. U proteklih desetak godina rasvijetljeno je tek nekoliko sluèajeva - otkriven je atentator koji je stavio bombu pred vrata stana sisaèkog suca poèetkom devedesetih. Otkriven je pošiljatelj prijeteæeg pisma makarskom dogradonaèelniku Srziæu, i to je gotovo sve. Policija, doduše, tvrdi da zna tko je ubio Milana Levara, ali da to ne može dokazati, što je tvrdnja koja zvuèi neozbiljno. Prema novinskoj dokumentaciji, još je nerasvijetljeljno dvanaest eksplozija u kojima su u proteklih deset godina u Zadru odletjeli u zrak automobili državnog odvjetnika Ivana Galoviæa. Letio je u zrak i "golf" Ante Klariæa, tadašnjeg naèelnika Odjela za drogu zadarske policije, BMW ugostitelja Ivice Živkoviæa, "opel kadett" vlasnika Radija FM Olivera Joviæa, zapaljena je bila "brava" novinara Ivice Marijaèiæa... Prijetnjama, pa i fizièkim napadima, bili su zasipani novinari i redakcije svih medija. Ako Paviæ, kako tvrdi policija, dobro suraðuje s njom, onda i to iskaèe iz pravila odnosa žrtve i policije. U pravilu, zbog neefikasnosti policije, ali i moguænosti da otkriju nešto što bi im možda bilo kompromitirajuæe, žrtve atentata nisu sklone pretjeranoj suradnji s inspektorima. Radije se angažiraju vlastiti istražitelji ili zaštitari. Jednog poznatog trgovca automobilima navodno su brutalno opomenuli reketaši, koji su mu odsjekli maèetom dio tijela, ali je sve ostalo na nagaðanjima. Kao i prièe o ucjenjivanju najpoznatijih hrvatskih poduzetnika. Zbog straha od reketaša ili bombaša, mnogi od njih vlastitu ili uspješnost tvrtki žele držati što dalje od oèiju javnosti.
Dušan MILJUŠ

Povratak

AKTUALNO