hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Prisjeli mu riba i krumpiriæi

20.05.2003.

Kokpit MiG-a 21 grdno je "stradao" za vrijeme 30-minutnog leta novinara Jutarnjeg lista Krešimira Žabeca, koji je let nadzvuènom letjelicom Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, najblaže reèeno, teško podnio.
Štoviše, kako se može proèitati na web portalu HTneta (www.htnet.hr), zbog nedovoljne pripreme za let na novom tipu zrakoplova, ozbiljno je bio ugrožen i život novinara zbog toga što se povraæajuæi u masku s kisikom mogao ugušiti.
'"Pilot"Po povratku u bazu Pleso piloti iz eskadrile nadzvuènih zrakoplova šmrkovima su prali "anti G" odijelo koje je nosio Žabec, a tragova burnog leta bilo je i pod kacigom. Takoðer, mehanièare i struènjake HRZ-a oèekuje i skidanje veæine instrumenata iz kokpita koje æe trebati valjano oèistiti od novinarove bljuvotine te ih potom ponovno baždariti. Isto tako, iz aviona je, zbog èišæenja tapecirane unutrašnjosti, izvaðeno i katapult sjedalo, a kako bi se obavila drenaža, bit æe potrebno skinuti i donju oplatu. Zbog tako opsežnog posla, novo u(ne)reðeni MiG, kako piše HTnet, barem tjedan dana neæe biti operabilan.
S obzirom na to da je nedavni let ministrice obrane, istim zrakoplovom, stajao pet tisuæa dolara, let novinara koji je "testirao sposobnosti novoobnovljenog MiG-a 21" doæi æe, kad se sagleda opseg posla koji je doèekao mehanièare nakon slijetanja, hrvatske porezne obveznike mnogo više.
U nedjeljnom broju Jutarnjeg lista objavljena je "ekskluzivna" reportaža novinara Krešimira Žabeca u kojoj on precizno opisuje kako je u borbenom zrakoplovu letio 1000 kilometara na sat. Meðutim, èinjenica da je zapravo imao sreæu što se nije ugušio i što smo samo zahvaljujuæi prisebnosti zapovjednika eskadrile MiG-ova, bojnika Ivana Ivandiæa, mogli proèitati njegovu reportažu u novinama, zaobiðena je. Tek na jednome mjestu u tekstu Krešimir kaže: "Spuštamo se. Taj nagli pad previše utjeèe na moj želudac. Riba i krumpiri nisu izdržali...".
Inaèe, ministrica Antunoviæ letjela je pod optereæenjem od 6,5 G (gravitacijska sila), dok je novinar MiG "ocjenjivao" i uneredio na svega 2,5 G optereæenja.

   

MINISTARSTVO OBRANE RH

Sve po propisima

Znatiželjni otkriti "na koju je foru" novinar Jutarnjeg lista dobio prigodu za "vatreno migovsko krštenje", preciznije, na èiji je trošak cijela prièa išla, u Službi za odnose s javnošæu Ministarstva obrane RH saznajemo da se kolega novinar pridružio ekipi Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva na njihovu redovnom i obveznom, tzv. trenažnom letu, jednom u nizu kojim se potvrðuje ispravnost borbenog zrakoplova nakon njegova remonta. Doznajemo takoðer, da je za let Krešimira Žabeca dobivena i potrebna suglasnost Ministarstva obrane i stožera HRZ-a.

Povratak

AKTUALNO