Stara je mudrost da je moæ tamo gdje je vlast, a gdje je moæ, tamo je i novac. Ne iznenaðuju stoga nagaðanja da je aktualna vlast spomenutu koncesiju zbog mnogih politièkih i gospodarskih veza i interesa, posredstvom Vijeæa za radio i televiziju, vjerojatno ustupila svome favoritu. Ustupak je to koji neki smatraju i darom, jer za njezino korištenje novi koncesionar godišnje plaæa tek 400.000 kuna. Smiješno, s obzirom na to da je rijeè o komercijalnoj televiziji koja ogranièenja u marketinškom smislu gotovo i ne poznaje, a uz to je u vlasnièkom udjelu podupiru neke od najjaèih hrvatskih tvrtki. Apsurdno, s obzirom na utjecaj kakav televizija kao najmoæniji medij danas ima u krojenju javnog mnijenja. U ovom sluèaju, za vrlo nisku cijenu. U prilog tome govori i èinjenica da su veæ u prvom krugu glasovanja iz natjecanja ispali veliki igraèi. U drugi se krug, osim slavodobitnika, »pregazivši« diva znanog pod imenom »Rovita«, ušuljao mali kutinski NeT. Poput prozirne kulise i slabašna izgovora. Ako su ta nagaðanja toèna, osim veæ poznatih »pisama namjere«, postavlja se još jedno pitanje o stvarnoj, u javnosti toliko èesto isticanoj, neovisnosti èlanova Vijeæa za radio i televiziju. Koje, uostalom, s obzirom na to da je novi Zakon o elektronièkim medijima veæ donesen, tek preživjeli organizam onog starog. No, što je tu je. Kako na domaæoj elektronièkoj medijskoj sceni veæ postoje dva nacionalna koncesionara, treba se nadati da su oni spremni za taj izazov. Prema izjavama s Nove TV, tamo se, èini se, konkurencije ne boje. No, izjave koje dolaze s Hrvatske televizije ne ulijevaju, nažalost, pretjeranu nadu. Mirko Galiæ, ravnatelj HRT-a, govori da »Hrvatska televizija mora mijenjati dio svojih potencijala...« te da »oèekuje kako æe konkurencija potaknuti HTV da još bolje iskoristi svoje adute u ljudima, tehnici, iskustvu i tradiciji«. Samo od raspisivanja natjeèaja prošlo je devet mjeseci. Nije li sve to veæ trebalo biti uèinjeno? Posebice strategija zadržavanja zvuènih imena, najuèinkovitijeg mamca za gledatelje. Ako æe se na tome raditi tek sada, s evidentnim i jakim novim konkurentom, teško je zamisliti da æe velike zvijezde s Prisavlja odoljeti šuškanju novèanica. Ma otkuda ono dolazilo. |