|
Arhiva "Iz medija"
Rat za cijene TV-programa 26.09.2003.
Dolaskom nove komercijalne televizije HRTL-a na hrvatsko tržište znatno æe se poveæati cijene programa. Najavljuju to distributeri filmova i serija, a na konkurentnim televizijama taj su potez, nakon poskupljivanja programa pojavom veæeg broja distributera i Nove TV, oèekivali. - Naravno da æemo poveæati cijene programa i to æe biti znatno poskupljenje. Ne želim govoriti u postocima jer æe ih tržište još diktirati. Pojava HRTL-a nama distributerima napokon daje konkutentno televizijsko tržište. Do sada su cijene programa u Hrvatskoj bile potcijenjene - najavljuje Hrvoje Krstuloviæ, direktor Blitz film i video distribucije. Monopol jedne kuæe, kažu distibuteri, je gotov. Na tržište je došao klijent dubokog džepa pa æe se ostale televizije kako domaæim tako i kupljenim kvalitetnim programom morati boriti za gledatelje. Hit-serija i filmova iz svjetske proizvodnje godišnje je jako malo. Poveæanjem hrvatskog televizijskog tržišta distibuteri æe, kažu, napokon moæi raditi prema naèelu svjetskog tržišta i igre "tko više ponudi". Promjene cijena televizijskog programa pojavom nove komercijalne televizije najavljuju i u UCD-u. - S Novom TV suraðujemo od samog poèetka i ona nam je pouzdan partner. No, ugovorom nismo vezani niti za koga pa æemo raditi po pravilima slobodnog tržišta. Naravno, neæemo iæi lijevo-desno za male postotke od 10 posto - najavljuje Davorko Gojun, direktor UCD-a. O kolikim je postocima poskupljenja rijeè distibuteri nisu htjeli govoriti, jer ih još nemaju pismeno.Na Novoj TV oèekivali su takvu reakciju distibutera. - Cijene æe rasti, ali ne vjerujem da æe doæi do napucavanja. Pa nismo ni mi koji sjedimo u televizijskim kuæama totalne budale da sami sebi jamu kopamo. Znamo koliko nešto vrijedi i to nam se ne može prodati puno skuplje. Nitko od nas neæe dopustiti da distributeri masno zaraðuju na nama. Ako treba, tri æe konkurentne televizije sjesti i dogovoriti strategiju tko što kupuje - kaže Ivica Blažièko, direktor Nove TV. Kao dokaze svog neuzrujavanja navodi kako jedina kuæa koja je svih ovih godina novèano mogla držati monopol programa to nije èinila, te kako RTL vjerojatno veæ ima kupljen program. Što æe biti kada HRTL-u kupljeni program istekne, na Novoj komentiraju. - Neæemo ostati netaknuti novom komercijalnom televizijom. Pokrenut æe pravu konkurentnu trgovinu programom. Veæ sada smo svjesni da æe biti rata za važnije stvari - dodaje Blažièko. Na dolazak treæeg programa HTV se priprema veæ godinu dana. Iako smo kontaktirali Brunu Kovaèeviæa, urednika sportskog programa nacionalne televizije, izjave koje se tièu nove konkurencije, kao niti ostali urednici na HTV-u, nije smio davati.No, iz neslužbenih izvora saznajemo kako je HTV oèekivao rast cijena programa pa su u prošlih godinu dana nabavili sav program koji ih je zanimao i ugovorima se osigurali da on ostane kod njih iduæe tri, èetiri godine. HRTL ih, kažu, može uzdrmati tek kada im isteknu ti ugovori. Što oèekuju poslije? Na HTV-u poruèuju kako æe se boriti, a veæ rade na tome da sve dobro ostane u njihovim rukama što dulje. Zasad je sigurno kako æe u sljedeæih nekoliko godina gledatelji na nacionalnoj televiziji moæi gledati sve najvažnije sportske dogaðaje, poput Lige prvaka, Zimske i Ljetne Olimpijske igre, Svjetskog i Europskog nogometnog prvenstva, Hrvatske nogometne lige, kao i sva sportska natjecanja gdje Hrvati sudjeluju u završnicama.
Povratak
|
 |
|