|
Arhiva "Iz medija"
Zakon uništava Novu i HRTL 03.10.2003.
Zakon o elektronièkim medijima koji je na snagu stupio 1. rujna, obvezuje komercijalne televizije kao i nacionalnu HTV da u roku šest mjeseci udarni termin od 18 do 22 sata moraju ispuniti sa dva sata i 14 minuta "èistog" domaæeg programa. Taj potez države, televizije koje se financiraju reklamama, i to najviše u uvoznom udarnom programu, smatraju velikim udarom po njihovom džepu, a nazivaju ga i nelogiènim te zlonamjernim. - Kao legalisti ispunit æemo program prema zakonu, ali oèigledno je da je njegovim izglasavanjem država odluèila odmoæi, pa èak i napakostiti, komercijalnim televizijama. Nelogièno mi je da istu obvezu prema domaæoj produkciji ima nacionalna televizija koja se financira od pretplate kao komercijalne televizije koje "žive" od reklama - komentira novi Zakon direktor programa Nove TV Branko Vukšiæ. Naime, u propisana dva sata i 14 minuta TV-kuæama domaæeg programa nije uraèunato vrijeme najavnih i odjavnih špica te promidžbenih poruka. Tako æe televizijama uz reklame i najave ostati vremena tek za jednu 45-minutnu stranu seriju. Prema tome, žale se na Novoj TV i HRTL-u, više neæe biti vremena niti za hit-film udarnom terminu. - Zakon æe nam nanijeti velike štete. Sponzorstva naših serija, kao i udarno vrijeme kada æe se one prikazivati, dogovorili smo na godinu dana. Država može zakonski zahtijevati domaæi program, ali ne veæ za šest mjeseci i ne na takav naèin. Razumijemo da zahtijevaju domaæi informativni program i neke zabavne programe, ali tim zakonom su ukinuli tržišno naèelo rada komercijalnih televizija, a uvode monopol HTV-a. Pokušat æemo to obustaviti - najavio je Branko Vukšiæ i dodao kako æe Nova TV poslati dopise Ministarstvu Kulture i Hrvatskom Saboru u kojima æe tražiti objašnjenje za, kaže, zakonsko omalovažavanje komercijalnih televizija i favoriziranje nacionalne TV. I dok za jednu epizodu inozemnih serija televizije izdvajaju od 500 do 1500 eura a za odlièan trosatni film 3000 eura, za taj novac koji im se dobro isplati na reklamama ne mogu napraviti ništa u domaæoj produkciji. - Svjesni smo da domaæi program privlaèi pažnju gledatelja te da je važan za kulturu države, ali on je za nas mnogo zahtjevniji i naporniji od uvoznog. Od Nove godine uložit æemo osam milijuna eura samo u domaæu produkciju. Veæ radimo na njoj, biramo producentske kuæe koje æe za nas proizvoditi igrani domaæi program i ispunit æemo program toèno onoliko koliko zakon propisuje, jer su kazne previsoke. No, neæemo proizvesti niti minutu više! U vlastitoj produkciji radit æemo samo informativni program - kaže Dobrivoj Keber, èlan uprave HRTL-a, i dodaje da æe izmeðu ostalog "prime-time" HRTL-a ispunjavati domaæom sapunicom. Privremeni glavni ravnatelj HRT-a Mirko Galiæ smatra kako je Zakon dobar za èuvanje nacionalne i kulturne vrijednosti, no strahuje kako æe domaæa produkcija biti tumaèena na televizijama, pa upozorava: - Domaæim programom se može graditi publika i dizati kultura, ali još se brže mogu spuštati kriteriji .
Povratak
|
 |
|