hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Gubi se granica izmeðu ozbiljnog i žutog tiska

14.12.2003.

Opisujuæi razvoj medija od kraja 80-ih naovamo, Ljubièiæ je istaknuo kako je politika uništavanjem “Slobodne” poèela svoj pohod medijima s jedne ih strane ušutkujuæi, a s druge ih izlažuæi pritiscima, odnosno uskraæujuæi im informacije.
- Tako je zatrto pravilo uvažavanja druge strane pa danas nitko ne zna povuæi granicu izmeðu ozbiljnog i žutog tiska jer oni koji pretendiraju biti ozbiljniji èesto u cjelini prenose najgnusnije žute tekstove da bi podigli vlastitu tiražu - naglasio je Ljubièiæ.
Danko Plevnik je analizirao poziciju novinara u svijetu i povlaèeæi paralelu s Hrvatskom, uoèio kako se i kod nas zaboravlja da je uloga medija ne samo nositi dobit vlasnicima nego i služiti demokraciji i èovjeèanstvu.
- Ugled novinara mjeri se stanjem javnosti u društvu jer samo ugledni novinari mogu osigurati javnost kakvu graðani trebaju i kada je ne zaslužuju - drži Plevnik.
- Nakon glumice Maje Freundlich, sada ulogu sliène kolumnistice igra Anja Šovagoviæ. Ono što fascinira nije njeno pravo na javno iznošenje mišljenja i to odmah kao kolumnistica, što je najviši domet novinara kojega krasi praksa dugogodišnje kredibilnosti, nego naèin na koji je dobila šansu da piše. Koliko se sjeæam, njen je publicistièki potencijal uoèen tek nakon što je javno oèitovala grubi amonizitet èak i prema umjetnièkoj rekoncilaciji s Beogradom. Kao da se proteklih deset godina u novinarstvu nije ništa dogaðalo, kako da loša vijest pod svaku cijenu, dakle i po cijenu stimuliranog anakronizma, mora biti dobra vijest - ustvrdio je Plevnik.
U podužoj raspravi o temi èulo se i mišljenje kako bi vlasnici medija politièari i novinari, morali biti gotovo partneri, a ne dvije suprotstavljene strane, ali nije naišlo na odobravanje nazoènih. Umjesto toga prevladao je stav da bi trebalo stvoriti takve uvjete da èitatelji prestanu kupovati novine u kojima ih zasipaju lažima te da bi u tu svrhu trebalo promijeniti i ulogu Vijeæa èasti HND-a. U vijeæe bi trebali uæi i vlasnici medija kojima bi moralo biti u interesu objavljivanje toènih i potvrðenih informacija jer bi ih zbog smanjene prodaje, nevjerodostojnost mogla financijski upropastiti

Povratak

AKTUALNO