|
Arhiva "Iz medija"
Nije me strah RTL-a 19.12.2003.
Zbog èega je HTV odustao od stare novogodišnje formule pitali smo urednika zabavno-sportskog programa Damira Matkoviæa. – Kod nas se godinama nije mijenjala formula pa su ti novogodišnji programi više slièili na drugarsku veèer s kilogramima konfeta i lažnog snijega. Tu je formu vrijeme pregazilo, a ni gledanosti tog programa nisu tako velike da bi iziskivale specijalno velike investicije. Mislim da je gledateljima puno važnije tijekom cijele godine ponuditi program koji nema velikih varijacija u kvaliteti, nego 364 dana pustiti da proðu, a onda æemo onaj 365. napraviti ludnicu. A onda još ispadne da ta ludnica i ne ispadne baš onako kako mi mislimo. Zato smo odluèili da neæe biti specijalnih konfeta, raskoši, crveno-bijelih stolnjaka, naherenih šeširiæa i ispijanja gemišta, nego smo napravili tri normalne emisije. Hoæete li se ukljuèivati na proslave na trgovima u veæim gradovima? – Za sada nemamo takve planove. To je tehnièki skupo i komplicirano, a zapravo je bitan problem što se ne može dobiti atmosfera. Ako imate fiksnu kameru negdje iznad Straduna, gdje se veseli nekoliko tisuæa ljudi, onda to više slièi na meteorološki izvještaj. A slati u svaki grad reportažna kola sa po 16 ljudi jednostavno je preskupo. Ovo je znaèi jedna od jeftinijih Novih godina za HTV? – Mislimo da na taj dan baš ne bi trebalo nesrazmjerno trošiti. Na koncu konca baš toga dana ljudi i ne misle previše na televiziju. I meni se ovo èini puno normalnijim. Svi mi gledamo te strane televizije i možemo vidjeti da ni tamo nema nešto specijalno. Nema razloga ni da mi to radimo. Zbog èega u ovo vrijeme dok ste vi na èelu zabavnog programa nije bilo niti jednog glamuroznog showa poput, primjerice, onih koji su uobièajeni u Italiji? – Postavimo pitanje ovako: zašto takvog showa nema na njemaèkoj, engleskoj ili francuskoj televiziji? Njemaèka opet ima svoje specifiènosti, ali HTV-ov zabavni program nema nikakvu specifiènost. HTV je èak ranije pokušavao raditi nešto glamuroznije zabavne emisije, no u posljednje vrijeme ih nema. Zašto? – Italija ima jako duge emisije koje traju dva i pol sata, a ljeti èak i duže. Naša istraživanja pokazuju da, što je emisija duža ima sve manje publike. Showa nije bilo zbog jednostavnog razloga, nažalost nemamo sustav poticanja pisanja scenarija, a s druge strane Hrvatima oèito predstavlja muku staviti nešto izmeðu »pjevanja i plesanja«. Vani je tendencija da zabavni show ima muziku kao blendu, a show poèiva na neèem drugom. Èak i Slovenci imaju neke pokušaje glamuroznih zabavnih emisija. – To su uistinu samo pokušaji. A vi nemate èak niti to. – Ima nekoliko realnih stvari o kojima treba voditi raèuna... Sad æe vam doæi RTL koji æe imati jaèi zabavni program. – Mene RTL-a nije strah zbog programa, jer oni ne mogu ponuditi bitno drukèiji program. Problem je što æe njihov dolazak dovesti do pada cijena reklamnih termina. To je vrlo opasno. Trideset posto gubitka reklamnog prihoda HTV-a je puno opasnije od bilo kakve sapunice ili Formule 1. HTV bar to uvijek može ispeglati s visinom pretplate. – No dobro, to je drugi problem. Prvi problem za veliki show u Hrvatskoj je to što nema prostora za snimanje. RAI takve stvari snima u studiju od 15.000 kvadrata i to izgleda
NOVA GLAZBENO-MOZAIÈNA EMISIJA PETKOM Što æe biti udarna emisija zabavnog programa prema novoj shemi? – Udarni bi trebao biti petak kada bi umjesto »Hit depoa« trebala iæi glazbeno-mozaièna emisija koja bi imala elemente sviranja uživo, reporterska javljanja, izravna ukljuèenja... To je dosta moderan koncept, no nedostaje nam detaljnije istraživanje tržišta. Ne znam je li publika kojoj sam to namijenio u petak u 11 sati kod kuæe. IZBALANSIRAO TV PROGRAM Niste li se vi u zabavnom programu našli zapravo sluèajno? Èini mi se da je vama puno zanimljivija televizija kao medij nego sam zabavni program. – Ne, naprotiv. Meni je zabavni program puno zanimljiviji od ostatka televizije prije svega jer sam završio književnost. Kad sam došao na to mjesto shvatio sam da postoji bitni debalans jer smo zabavni program svodili na glazbu. Tada je bilo 10 glazbenih emisija, jedna zabavna i èetiri kviza. U ovoj shemi je to dovedeno do omjera 1:1:1, što je sjajno. Nedavno ste zbog tih smanjenja imali problema i s Hrvatskom glazbenom unijom. – HGU ima pravo braniti svoju poziciju, no oni su neobjektivni jer postoje podaci o gledanosti. Tjedno smo imali preko 400 minuta glazbenih emisija, dok primjerice BBC ima 120 minuta glazbe tjedno. A priznat æete da je britanska pop industrija nešto malo jaèa od hrvatske. S druge strane, te glazbene emisije imaju malu gledanost. »Pravo vrijeme« je možda dobra emisija, no ako je publika ne prihvaæa, onda s njom nešto ne štima. Od 37 emisija »Pravog vremena« u ovoj godini, 27 ih je imalo gledanost manju od jedan posto. A najgledanija emisija imala je 2,2 posto gledanosti. UGASIO BIH TREÆI 1. SIJEÈNJA Imate li što u prièuvi i za Treæi program ako se HTV-u odobri emitiranje i nakon 31. 12.? – Ne znam, to na koncu i ne spada u naš djelokrug rada. Ali logièno je da o tome odluèuje Sabor kao naš vlasnik. No, nisam siguran da bi bio mudar potez da se još nekoliko mjeseci vrtimo znajuæi da æe na istu frekvenciju doæi netko drugi. U svakom sluèaju, kada RTL potpiše koncesijski ugovor mi moramo siæi s Treæeg programa jer oni ne smiju nekome izdavati svoju frekvenciju. Mislim da bi za nas bilo bolje da se odmah koncentriramo na dva programa, i ako se mene pita, ugasio bih ga od 1. sijeènja. | fantastièno. Naš najveæi operativni studio ima 360 kvadrata, što je dobro za »Dnevnik«, ali mi, eto, u tom kavezu snimamo i Milijunaša i još neke emisije. Ne možemo iæi u Balon jer je on skup i nije adekvatan. Za snimanja na Zagrebaèkom velesajmu bile bi potrebne ogromne investicije jer paviljon jednostavno nije studio. Problem je s »TV Bingom«, »Latinicom« i »Kruškama i jabukama« koje se tamo snimaju jer ljudi tamo stradavaju. Po ljeti krepavaju od vruæine, po zimi se smrzavaju. Jadran film ovog èasa ima jedan novi prostor, no on je neopremljen. U Lisinski ne možete uæi samo tako jer on ima neki svoj raspored, a osim toga za pozornicu biste trebali pola sjedišta izvaditi. Tko æe vam to dopustiti? Sportske dvorane su neadekvatne, akustika nije dobra, a èesto se susreæete s bizarnim problemima poput premalih vrata za neke scenske komade. Pa èak i kad se završi veliki studio, on æe imati oko 900 kvadrata, no dobro, bolje je i to od ovoga sada. No, nama je veæi problem nedostatak ideja. Koliko danas HTV plaæa scenariste? – Po cjeniku, no to su vam vrlo mali iznosi pa vas na pisanje scenarija može motivirati jedino rodoljublje, taština i želja da se vaše ime pojavi na ekranu. Vani je to ozbiljan posao, scenaristi u inozemstvu od toga žive. Ali ako vam ja platim 1.100 kuna za scenarij, onda vi od toga ne možete živjeti veæ morate raditi još pet poslova i ne možete to raditi dobro. Mi smo jedina velika kompanija u Hrvatskoj koja nema odjel za razvoj proizvoda nego èekamo da doðe neki novi genij koji æe napisati novog Hamleta i baš ga nama donijeti na Prisavlje. Evo, primjerice, na prošlim danima HRT-a u Opatiji brojni su muzièari kukali da nam to ništa ne valja. Svima sam im dao svoju e-mail adresu i zamolio ih da mi pošalju svoj prijedlog scenarija. Nitko mi ništa nije poslao. Kako to da HRT nije imao neki show poput ovog na Novoj TV ili bilo kakav reality show? – Apsolutno sam za neki reality show, ali da on bude u okviru naših produkcijskih moguænosti i da bude domaæi proizvod. No, nažalost, domaæi prijedlozi koje smo dobili imaju bitne konstrukcijske pogreške. S druge strane, nemojmo zaboraviti da sada razgovaramo o drugoj generaciji reality showa. Prva generacija bio je Big Brother gdje su kamere snimale sve što se dogaða. Ovo danas su zapravo uigrane stvari, sve se radi po scenariju samo što ne igraju glumci. Kod nas je bio problem što je dio ljudi u kuæi zagovarao reality show prve, a dio druge generacije. U svemu tome nije bilo ni prvog ni drugog, a u meðuvremenu vam netko drugi uzima dio kolaèa. Ovo što sad radi Nova TV, HTV je mogao napravit bez po muke. U svim gradovima veæ imate svoje televizijske ekipe, ne biste morali slati ekipe iz Zagreba, plaæati im troškove... – Mi smo nažalost malo fleksibilni, kao neki veliki organizam koji uštipneš za rep, a zaboli ga tek za tri mjeseca. Bilo je ranijih ideja na jedan Endemolov show, no dok smo se mi šokirali brojkama i razmišljali može li to ili ne može, ovi su krenuli. Veæ dugo bezuspješno predlažem da idemo na jedan švicarski predložak »Blind Date« na kojem bi dvoje ljudi išlo na neki put i gledali bi kako se slažu. To veæ èetiri godine postiže sjajan uspjeh u Švicarskoj. No, ta ideja ne može proæi jer se oèekuje neki domaæi proizvod koji bi trebao pasti s neba. Ako se veæ plaæa licenca recimo za Milijunaša, onda bismo valjda trebali platiti i hrvatskog autora ako se pojavi, a ne mu reæi da bude sretan što æe to biti na televiziji. Argument da je strano skupo a domaæe besplatno ne stoji jer domaæe ne smije biti besplatno.
Saša VEJNOVIÆ
Povratak
|
 |
|