|
Arhiva "Iz medija"
Program je najstrože èuvana tajna RTL-a 13.02.2004.
Kada su u rujnu prošle godine izabrani za buduæeg koncesionara HTV-ova Treæeg programa, èelnici hrvatskog RTL-a obeæali su "veselu i zabavnu televiziju s puno domaæeg programa, i to veæ za šest mjeseci". Kako se roku za ispunjenje toga obeæanja sve više primièe kraj, a od nove se komercijalne televizije zvuènog imena mnogo oèekuje, razumljiva su mnogobrojna i sve nestrpljivija pitanja. Da su poželjni što konkretniji odgovori - ne treba posebno naglašavati. No, upravo tu nastaje problem. Jer, èim se znatiželjno pokuša zagrebati nešto dublje, druga strana, opravdavajuæi se tajnošæu podataka, stvar vraæa na površinu. Buduæi da to, uz zagonetan smiješak, èini prilièno sigurno i samouvjereno, stjeèe se dojam kako je zapravo rijeè o kontroliranom "zatišju pred burom". Isti osjeæaj, promatraèa sa strane, obuzme i pri posjetu sadašnjem njihovu sjedištu na Zrinjevcu gdje se po moderno ureðenim prostorijama svakim danom kreæe sve više ljudi. Ipak, da ne bi sve ostalo samo na dojmovima, jer u pitanju je ozbiljan i zahtjevan posao, ili kako reèe potpredsjednik Uprave domaæeg RTL-a Ozren Kanceljak, "ovo je sad jedna od najpotentnijih operacija u Hrvatskoj", treba krenuti s neèim konkretnim. Za poèetak valja reæi da unatoè svemu napisanome RTL Hrvatska u ovom trenutku još nije vlasnik spomenute TV-koncesije.
Prva tri projekta Prvom èovjeku Zabavnog programa Saši Runjiæu preokupacija je skorašnje pokretanje prvih triju projekata (talk show, kviz i velika zabavna emisija). Meðu njihovim voditeljima koje su predložile i ponudile producentske kuæe (u sklopu svojih ponuda) ili ih se direktno zvalo, nalaze se i imena uglednih i poznatih novinara te dokazanih umjetnika. - Iako su neki od njih svojim radom veæ stekli zvjezdani status, mi æemo im, stavljajuæi ih u posve nove i drugaèije uvjete, dati priliku da javnosti pokažu i one potencijale koji su dosad bili prigušeni i neotkriveni. Usto, imamo jasan cilj i kriterije. Moramo biti zabavni i gledani. Ipak, ono èemu se najviše radujem otvaranje je tržišta, jer sam dobio puno prijedloga i obavio jako puno razgovora, što dokazuje postojanje goleme kreativne energije koju samo treba prepoznati i"uhvatiti" - kaže Runjiæ.
| - Zato što sa Zavodom za telekomunikacije nije sklopljen koncesijski ugovor, a da bi se to dogodilo treba ispuniti neke uvjete - obrazlaže direktor Zavoda Ante Dodig. A ti su uvjeti: sklopljen ugovor s tvrtkom Odašiljaèi i veze, dokazi o ispunjenju tehnièkih i tehnoloških uvjeta (studiji, kamere...), postojanje programske sheme, ljudi koji æe raditi... - Sve bi se to - nastavlja - trebalo riješiti do 31. svibnja, jer ako dotad koncesijski ugovor ne bude potpisan, RTL Hrvatska u skladu sa Zakonima o telekomunikacijama i elektronièkim medijima gubi dozvolu za njegovo sklapanje. Naèini za produženje toga roka postoje, no za njihovim korištenjem oèito neæe biti potrebe uzmu li se u obzir najave vodeæih ljudi nove televizije da æe sve traženo biti ispunjeno i prije toga vremena. - Upravo ovih dana bit æe definiran odnos s Odašiljaèima i vezama. U kompleksu tvrtke Ericsson-Tesla, gdje æe biti sjedište redakcije i studio, postavlja se oprema i poèetkom ožujka u taj æe prostor uæi programski dio ekipe, a zatim i ostali. Što se tièe studija, njegova je velièina oko 1000 kvadrata i zahvaljujuæi razlièitim scenografijama i 3 D tehnologiji bit æe višenamjenski korišten. Kad je pak programska shema u pitanju, nju æemo do zadnjeg dana èuvati kao najstrožu poslovnu tajnu - govori Kanceljak. Istovjetno tajnovit je i direktor programa Michael Bockheim koji je, uz najavu da æe se novo komercijalno osvježenje pred gledateljima naæi oko Uskrsa, unatoè novinarskim potpitanjima, ostao dosljedno škrt. Udijeljena je tek pokoja "mrvica", pa se saznalo samo to da æe Informativni program uz središnju emisiju tijekom dana i veèeri imati još nekoliko vijesti te jedan zabavno-informativni magazin, no kada æe se sve emitirati i koliko æe trajati ostalo je nepoznato. Dodano je kako æe radi što bolje pokrivenosti i u mnogim drugim gradovima osim Zagreba (Osijek, Split, Rijeka, Dubrovnik, Vinkovci, Šibenik...) postojati tehnièke i novinarske moguænosti za javljanje prièa. - Još ove godine pojavit æe se domaæa sapunica, a uskoro æemo imati i jedan reality show. Mi jedini ozbiljno pregovaramo o hrvatskoj verziji "Big brothera". Ukratko, ponudit æemo dobar program, a on mora biti šaren kao život - kaže Bockheim napominjuæi da æe se zabavni projekti uglavnom raditi u vanjskoj produkciji, manje u koprodukciji, a vrlo rijetko u vlastitom aranžmanu, jer pojašnjava "ovdje je lakše producirati veliki igrani film, nego zabavnu TV-emisiju". Izreèenom èinjenicom da su pod velikim pritiskom ljudi koji bi htjeli raditi kod njih i ne treba biti previše iznenaðen. Potrebno je to samo potkrijepiti brojkama. One kažu da se na poziv za voditelje i novinare javilo više od tisuæu kandidata, od toga bi se 700 okušalo u novinarskim vodama, dok je ostatak željan voditeljskih uloga. Stoga je odabir onih najboljih sad danonoæan posao. Na upit ima li meðu ponudama i onih pristiglih s HTV-a, Bockheim odajuæi svoju poslovnu "filozofiju" uzvraæa: - Naravno da se i kolege od tamo javljaju. Znate, ako telefon zvoni, ja uvijek dignem slušalicu. Urednik Informativnog programa Robert Tomljenoviæ, uz veæ napisano, odaje tek toliko kako se neæe krenuti punim kapacitetom, veæ æe se programski postepeno rasti te æe ekipu news rooma èiniti 30-ak ljudi (novinari, snimatelji, montažeri...), a njezina æe jezgra dobrim dijelom biti definirana do 1. ožujka. - Ona æe - pojašnjava - u novinarskom smislu biti sastavljena od iskusnih i talentiranih mladih ljudi iz svih medija. Za iznošenje ostalih pojedinosti, još nije vrijeme. Ipak, jedan je prelazak s HTV-a veæ otkriven. Onaj novinara Igora Bobiæa. BOŽENA MATIJEVIÆ
|
|