hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

SLOBODNA JE DOBRA, U EPH ÆE PROCVASTI

24.03.2004.

Europapress holding ponudio je ukupno 535 milijuna kuna za kupnju "Slobodne Dalmacije" i investiranje u tvrtku. Intervju s Ninoslavom Paviæem, predsjednikom Uprave Europapress holdinga, poèeli smo pitanjem o tome znaèi li 50 milijuna kuna - koje je EPH predvidio kao premiju državi za jamstvo da neæe biti daljnjih pravnih i drugih dubioza koje su do sada optereæivale "Slobodnu Dalmaciju" - da su u EPH procijenili da toliko iznose preostale problematiène stavke u "Slobodnoj":

Magazine æemo tiskati u Splitu

— Ne možemo toèno procijeniti koliko iznose dubioze, ali taj iznos od 50 milijuna kuna æemo isplatiti nakon što putem konstituiranja Skupštine dionièara bude institucionalizirano naše vlasništvo u "Slobodnoj Dalmaciji". Znam da postoje još neki sporovi oko vlasništva "Slobodne", ali legalno utemeljenje nove Skupštine dionièara i upisa dionica znaèit æe nam da je sve èisto, odnosno da imamo èist upis dionica i da država stoji iza toga.
Što se tièe moguæih financijskih dubioza i kreditnih obveza "Slobodne" u vidu raznih dugovanja i "rupa", i za to smo, izmeðu ostalog, u startu izdvojili 120 milijuna kuna, jer ne želimo da nas išta omete u naumu da odmah poènemo s jasnim poèetkom poslovanja i rada. To znaèi da æe "Slobodna" odmah biti financijski zdrava i trebala bi od poèetka poslovati s dobitkom.
Kad smo veæ kod dobiti, prema nekim raèunicama EPH æe trebati najmanje 25 godina za povrat uloženih 535 milijuna kuna u "Slobodnu"
— Prema našim analizama i procjenama, kao i analizi konzultantske kuæe "McKenzee", od koje smo i naruèili cjelokupnu analizu projekta, oèekujemo profitnu stopu od osam do deset posto, što znaèi da bi u roku od deset godina trebali dobiti natrag uložena sredstva i nakon toga poèeli ostvariti i novu dobit. To se može ostvariti poveæanom prodajom "Slobodne Dalmacije", novim izdanjima, pojeftinjenjem nabavnih sredstava, poput papira, koji smo mi u stanju nabaviti po nižim cijenama, te boljim iskorištavanjem sektora oglasa, jer æe na tom podruèju naša marketinška služba dati svoj obol.
"Paviæ:Koja je ciljana tiraža koja bi zadovoljila takve poslovne projekcije?
— Tiraža koju oèekujemo postiæi za dvije godine je 80 do 90 tisuæa prodanih primjeraka, dakle kao u najboljim danima "Slobodne". Smatram da, a to æe možda neke iznenaditi, "Slobodna" danas ima dobar sadržaj, naravno, sve uvijek može biti bolje i mnogo bolje, ali mislim da taj sadržaj treba atraktivnije i izazovnije predstaviti i grafièki oblikovati. Ja èesto, recimo, u "Slobodnoj" pronaðem nešto što nemaju druge novine, dakle, neke stvari radite bolje od ostalih, neke lošije, i morat æemo se potruditi da postanete mnogo bolji tamo gdje ste sada loši.
Trebat æemo naæi kvalitetna kadrovska rješenja i trudit æemo se da to budu ljudi koji su život i karijeru dali za "Slobodnu", pozvat æemo sve one koji su otišli iz lista da se vrate. Namjera nam je stvoriti najjaèi regionalni list koji æe imati i nacionalni karakter, list koji æe biti sto posto profesionalan, ali i veseo na onaj naèin koji to samo dalmatinsko podneblje može izraziti. Želimo raditi dalmatinski list koji æe predstavljati vrhunsko novinarstvo. U takvom ozraèju æemo podignuti i proizvodnost novinara i urednika i siguran sam da "Slobodna" opet može procvjetati.
Znaèi li taj poziv novinarima koji su otišli iz "Slobodne" i poziv novinarima iz EPH koji su došli iz "Slobodne"?
- Pa, sve je moguæe. Dežuloviæ, Pavièiæ, Tomiæ, to su naše prave zvijezde i znam da æe uredništvo "Jutarnjeg lista" i "Globusa" napraviti sve da ih zadrži. Jednako tako mislim da æe i buduæa uprava i uredništvo "Slobodne" napraviti sve da ih dovede u "Slobodnu" ako je kupi EPH. Bit æe to prava utakmica i vidjet æemo što æe se dogaðati. I inaèe æe izmeðu "Jutarnjeg" i "Slobodne" biti jaka konkurentska bitka za èitatelje, kao što je sada jaka konkurencija izmeðu razlièitih izdanja u EPH. Nama se dogaða da novinari jedne redakcije "upadaju" u tekstove i kompjutorski sustav druge redakcije, ali svatko se snalazi kako zna u novinarstvu i takva konkurencija samo jaèa novine.

Odbijanje ponude bio bi skandal

Rekli ste da æete veæinu novozaposlenih zaposliti na poslovima koje æe imati nova tiskara. Možete li reæi na što ste toèno mislili?
— Gledajte, sve dvotjednike, mjeseènike i ostala periodièna izdanja namjeravamo tiskati u Splitu, a planiramo pokrenuti i nove magazine. Nadamo se da æe biti dosta urednièke kreativnosti za pokretanje takvih zanimljivih komercijalnih projekata. A zašto, uostalom, iznosim to kao zamisao, jer još nisam pregovarao s njima, ali zašto "Feral Tribune" ne bi opet postao dijelom "Slobodne Dalmacije". Ako bude obostrane volje za to, mislim da bi to bio dobar potez. Nadalje, za razliku od nekih, mislim da suvremena tiskara u Splitu ima sve uvjete za puno i profitabilno poslovanje.
Na konferenciji za novinare ste rekli kako smatrate da bi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja trebala dati pozitivno mišljenje za kupnju "Slobodne", jer da tada ne bi došlo do nedopuštene koncentracije vlasništva. Prema tumaèenju vaših pravnika, nedopuštena koncentracija se dogaða kada nakladnik prije kupnje drugih novina ima 40 posto svih prodanih primjeraka na tržištu, te da bi takve koncentracije trebalo sankcionirati onda kada se zloupotrebljavaju. Jeste li sigurni u to da æe Agencija donijeti pozitivno mišljenje?
— Mi radimo svoj posao, a Agencija svoj. Spremni smo ispoštovati sve uvjete koje Agencija stavi pred nas i nadam se da s te strane neæemo imati veæih problema. Ako, pak, odgovor bude apsolutno negativan, tada æemo to poštovati.
Smatrate li da bi, u sluèaju da Agencija da pozitivno mišljenje, to bio poslovno-politièki skandal kada Vlada ne bi prihvatila vašu ponudu?
— Držim da bi to bio skandal, jer je EPH dao zbilja sjajnu ponudu za privatizaciju "Slobodne". Ali, ako nas Vlada odbije, prihvatit æemo to, iako æe nam biti žao što nam je propao vrlo vrijedan projekt u koji smo i do sada uložili energije i novca.
Prema pisanju "Nacionala", namjerno ste dali tako basnoslovnu ponudu kako biste druge takmace prisilili na povlaèenje, a da ste sve to vrijeme znali da æete biti odbijeni od Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja?
— To su zbilja bolesna razmišljanja. Pa nismo platili svjetski poznatoj konzalting agenciji i nismo utrošili toliko vremena u posao samo zbog toga da bismo bili odbijeni. Tu je tezu svakako suvišno dalje komentirati.

 
Još u rubrici:
 


PET DO DVANAEST NAKON UPOZORAVAJUÆEG PISMA NADZORNOG
ODBORA SPLITSKOG BRODARA
Hebrang odgodio prodaju Jadroplova


MILANOV KAŽIPRST ÐUKIÆ OPET PRONAŠAO NEPRIJATELJE
Balvani u Donjem Lapcu


 





Sekretär/in
Dostavljaè i unapreðivaè prodaje - Zadar
Turistièki zastupnik
Sistem inženjer


 

Povratak

AKTUALNO