hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Prodaja »Slobodne« upitna zbog monopola

25.03.2004.

ZAGREB – Predsjednik uprave Europapress holdinga (EPH) Ninoslav Paviæ najavio je kako je spreman prodati svoj 25-postotni udio u Tisku ako to bude prijeèilo ulazak EPH u Slobodnu Dalmaciju. Naime, EPH æe u sluèaju da kupi Slobodnu Dalmaciju dobiti i njezinu distributivnu mrežu pa bi, uz udio koji veæ ima u Tisku i Distri pressu, novonastali monopol u distribuciji novina mogao prijeèiti preuzimanje Slobodne Dalmacije. U tom je podruèju EPH spreman na sve sugestije Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, pa tako i izlazak iz Tiska.
    Kako je ponuda EPH od 535 milijuna kuna daleko jaèa od ponuda njegova dva preostala konkurenta, koji uz to nisu uplatili ni ponudbenu garanciju što je dosad bio razlog za eliminaciju ponude, prodaja Slobodne toj kompaniji mogla bi biti upitna radi koncentracije u podruèju prodaje dnevnih novina. Hoæe li eventualna Vladina odluka da EPH-u proda Slobodnu Dalmaciju biti sprijeèena zbog takve moguænosti ili æe samo prouzroèiti jaèu budnost Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, odluèit æe samo Vijeæe te Agencije.
   

Nedopuštena koncentracija prodaje

Naime, Zakon o medijima kaže da se nedopuštenom koncentracijom smatra situacija u kojoj vlasnik jednih ili više opæeinformativnih dnevnika ili opæeinformativnih tjednika prijeðe udio od 40 posto u prodanim primjercima na tržištu.
    Što to znaèi u sluèaju EPH i Slobodne Dalmacije, juèer nam gotovo nitko nije htio komentirati. I oni koji su izrazili svoje mišljenje kazali su da prije odluke Agencije žele ostati anonimni jer se ta zakonska odredba može tumaèiti na više naèina, prije svega što nije precizno odreðeno što je to opæeinformativni tisak i ulaze li u njega primjerice sportski ili poslovni dnevnici koje EPH takoðer izdaje. Tako je prema jednima situacija u kojoj EPH nakon kupnje Slobodne prelazi 40 posto razlog za djelovanje Agencije. Drugi pak tumaèe da EPH ne smije prije kupnje Slobodne imati više od 40 posto udjela na tržištu dnevnih novina, te da ako nije tako, nema zapreke njegovom ulasku u Slobodnu.
   
Oreškoviæ: Kako Agencija kaže

U samoj Agenciji su najavili da æe svoje mišljenje izreæi nakon što zaprime prijavu o neèijoj namjeri da stekne udio u Slobodnoj. Direktor EPH Stjepan Oreškoviæ istièe da æe oni takvu prijavu Agenciji podnijeti ako Vlada donese odluku da im proda Slobodnu Dalmaciju.
    – Obavijestit æemo Agenciju da smo potpisali ugovor s Vladom i držat æemo se svega što nam Agencija kaže ili sugerira da moramo napraviti, istièe Oreškoviæ.
    On napominje i to da bi u tom sluèaju udio od 40 posto ili više trebao biti razlog zbog kojeg æe Agencija eventualno promatrati ponašanje EPH na tržištu, odnosno voditi raèuna o tome da se zbog visine svog udjela ne ponaša tako da bi onemoguæio ostale sudionike na tržištu u normalnom poslovanju.

Jagoda MARIÆ

Povratak

AKTUALNO