hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Zakon o medijima pred zastupnicima

28.04.2004.

U Zakonu i dalje stoji Vladina odredba prema kojoj je nedopuštena svaka koncentracija kojom bi udio sudionika te koncentracije prelazio 40 posto tržišta dnevnih novina i tjednika. Za rješenje da se monopol na medijskom tržištu tretira na naèin da se gleda kolika je koncentracija bila prije, a ne nakon kupnje nove akvizicije založili su se SDP, HNS i HSP.
Na tom tragu bilo je i izlaganje predsjednika Hrvatskog novinarskog društava Dragutina Luciæa. Na sjednici matiènog Odbora za medije i informatizaciju Nenad Staziæ (SDP) objasnio je kako je svakoj demokratskoj državi u interesu da omoguæi pluralizam i sprijeèi preveliku koncentraciju nakladnika, no isto tako mora voditi raèuna da ne skreše razvoj nakladništva i onemoguæi poduzetništvo.
"Dragutin— Priješnje rješenje prema kojemu se koncentracija regulira na naèin da za vlasnika koji ima 40 posto ili manje tržišta dnevnih novina i tjednika nema prepreka za kupnju novih akvizicija, bila je puno primjerenija. Takvo rješenje dobilo je pozitivno mišljenje i europskih institucija i ne vidim razlog zašto bi se onda mijenjalo — primijetio je Staziæ uz konstataciju da je logièno oèekivati da æe se neki nakladnik na tržištu širiti za 10 ili 15 posto i da nije u redu to mu onemoguæiti jer svakako nije oèekivati da æe kupovati veæeg od sebe i tako stvoriti monopol.
Šef HND-a Dragutin Luciæ podsjetio je kako je u novinarskom društvu održano nekoliko rasprava prije nego što je Vlada izišla s novim èlankom o koncentraciji te da je na svim tim raspravama podržano prijašenje puno blaže rješenje o koncentraciji.
— HND je apsolutno protiv medijskog jednoumlja i monopola, no valja znati naæi balans koji neæe sprijeèiti poduzetništvo u nakladnika, a održati pluralizam. Staro rješenje èinilo nam se primjereno, pogotovo kad se zna da smo veæ uèinili korak ka sprjeèavanju monopola kad smo zabranili vertikalno povezivanje medija, pa tako, primjerice, Novi list i Glas Slavonije nisu mogli kupiti radiopostaju u Osijeku — pojasnio je Luciæ.
— Vrlo je važno moæi izraèunati utjecaj na javno mišljenje, a ne samo težinu izdavaèa, jer po toj logici, primjerice, Ina ne bi mogla zbog koncentracije koju ima u državi pokrenuti list — smatra šef HND-a.
Predsjednica Odbora za medije Željka Antunoviæ upozorava da bi rigidno i oštro rješenje o monopolu moglo donijeti više štete nego koristi, dok vanjska èlanica Odbora za medije Zrinka Peruško tvrdi da bi najprimjerenije bilo da se ipak monopol raèuna ne prije ni poslije, nego u trenutku kad se pripaja novi medij.

S. PAVIÆ
A. BELAK-KRILE
   

Povratak

AKTUALNO