hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

HTV i Nova TV 63 puta prekršile zakon

11.06.2004.

Autor Ružica Ilak
 
  
 
  
Hrvatska televizija i Nova TV prekršile su tijekom travnja Zakon o elektronièkim medijima o dužini trajanja reklama emitiranih u jednom satu televizijskog programa - 63 puta. Ukupno je tijekom tog mjeseca emitirano gotovo 17 tisuæa reklama na I. i II. programu HTV-a, Novoj TV i RTL-u koji je pak u analizu tržišta agencije Media net ušao s tek jednim danom, s obzirom na to da je emitiranje programa te treæe nacionalne televizijske kuæe poèelo 30. travnja. Najveæa kazna milijun kuna
U istraživanju smo pratili vrijeme od 18 do 20 sati, odnosno takozvani prime time, a zakon su u travnju najviše prekršili na Novoj TV koja je od 30 dana u 19 dana emitirala reklame dulje od dopuštenih 12 minuta i to od 18 do 19 sati. Na HTV-u su pak Zakon najèešæe kršili u vremenu od 20 do 21 sat, i to 11 puta na I. i jedanput na II. programu - komentirala je Darja Kupiniæ Gušèiæ dio travanjskih rezultata agencije Media net, koja veæ uobièajeno provodi slièna istraživanja.

Najnovijim Zakonom o elektronièkim medijima predviðene su i kazne za prekršitelje odredba o maksimalnom emitiranju reklama, meðu kojima je ona najrigoroznija od milijun kuna. No, Vijeæe za elektronièke medije tek æe utvrditi tko i kako krši zakon te onda propisati kazne _ najavili su na prezentaciji istraživanja. 17.000 reklama.

Od 17-ak tisuæa reklama 59 posto objavila je Nova TV, a 25 posto I. program HTV-a i 15,7 posto II. program. Prema cjeniku oglasnog prostora televizija, zarada je od emitiranih reklama nominalno bila oko 181 milijun kuna, od toga 46 posto pripada Novoj TV, 34,8 posto na I. program i 18,7 posto na II. program HTV-a. Približavanje Europskog nogometnog prvenstva televizijskim kuæama to bi moglo donijeti poveæanu zaradu jer procjene su, kaže D. Kupiniæ Gušèiæ, kako takvi sportski spektakli podignu razinu emitiranih reklama na onu iz prosinca kad je najveæi broj reklama na televizijama.

Gledatelji bi tijekom lipnja i trajanja nogometnog prvenstva mogli zasuti s više od 20 tisuæa emitiranih reklama, no situacija je još uvijek neizvjesna i broj bi mogao biti i veæi jer je još uvijek bilo rano za konkretnije procjene tržišta s obzirom na to da u ponudi imamo i treæu nacionalnu televiziju RTL zakljuèila je suvlasnica Medija neta Darja Kupiniæ Gušèiæ.
 
 

Povratak

AKTUALNO