hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

S privatizacijom medija u prvi plan dolazi profit

01.07.2004.

ZAGREB - »Proteklih godina jedan od veæih problema hrvatskog novinarstva bio je politièki utjecaj, no u posljednje vrijeme presudan utjecaj imaju financije i ekonomija«, istaknuo je Dragutin Luèiæ-Luce, predsjednik Hrvatskog novinarskog društva (HND), u srijedu na okruglom stolu »Vijest ili reklama«. Raspravu su, u sklopu tjedna odnosa s javnošæu organizirali agencija za odnose s javnošæu »Premisa« i HND.
Luèiæ je naglasio kako s privatizacijom medija u prvi plan dolazi profit, a konzekvenca je okretanje vlasnika onima koji imaju novac.
»Dio današnjih medija, naroèito tjednici, ne prave nikakvu razliku izmeðu propagandnih tekstova i izvještaja, pa èak ni u fontu slova«, rekao je Luèiæ.
»Europska novinarska federacija strogo razdvaja vijest od reklame i objavljivanje pritajenog oglašavanja smatra prevarom èitatelja«, ustvrdio je Luce, te dodao da se u Hrvatskoj po tom pitanju uèinilo vrlo malo. Dodao je kako u sljedeæim godinama HND mora poraditi na profesionalnoj etici te razdvajanju novinarskog posla od ekonomske propagande
Struènjaci za odnose s javnošæu pak tvrde da se »svaka vijest može gledati kao reklama, a svaka reklama ima elemente vijesti«. Boris Hajoš, predsjednik krovne udruge za odnose s javnošæu, kaže da je cijelo to podruèje dosta sklisko, te da se radi samo o kriterijima i oèekivanjima novinarske strane, te one druge, koja želi progurati neku vijest.
»Za razliku od politièkog pritiska koji je direktan, pritisak prikrivenih oglašivaèa uvijek je u obliku sugestije«, kazao je Siniša Malus, urednik u Veèernjem listu. Dodao je da kada se konaèno uspostave kriteriji, više neæe biti sporno što je vijest, a što reklama. Konzultant u »Madisonnu« Krešimir Macan je istaknuo da sve što je vrijedno prostora i termina može uæi u medije.
Na okruglom stolu je utvrðeno da su lokalni mediji lakša lovina za oglašivaèe od velikih.
Anuška Fjoroviæ

Povratak

AKTUALNO