|
Arhiva "Iz medija"
S privatizacijom medija u prvi plan dolazi profit 01.07.2004.
ZAGREB - »Proteklih godina jedan od veæih problema hrvatskog novinarstva bio je politièki utjecaj, no u posljednje vrijeme presudan utjecaj imaju financije i ekonomija«, istaknuo je Dragutin Luèiæ-Luce, predsjednik Hrvatskog novinarskog društva (HND), u srijedu na okruglom stolu »Vijest ili reklama«. Raspravu su, u sklopu tjedna odnosa s javnošæu organizirali agencija za odnose s javnošæu »Premisa« i HND. Luèiæ je naglasio kako s privatizacijom medija u prvi plan dolazi profit, a konzekvenca je okretanje vlasnika onima koji imaju novac. »Dio današnjih medija, naroèito tjednici, ne prave nikakvu razliku izmeðu propagandnih tekstova i izvještaja, pa èak ni u fontu slova«, rekao je Luèiæ. »Europska novinarska federacija strogo razdvaja vijest od reklame i objavljivanje pritajenog oglašavanja smatra prevarom èitatelja«, ustvrdio je Luce, te dodao da se u Hrvatskoj po tom pitanju uèinilo vrlo malo. Dodao je kako u sljedeæim godinama HND mora poraditi na profesionalnoj etici te razdvajanju novinarskog posla od ekonomske propagande Struènjaci za odnose s javnošæu pak tvrde da se »svaka vijest može gledati kao reklama, a svaka reklama ima elemente vijesti«. Boris Hajoš, predsjednik krovne udruge za odnose s javnošæu, kaže da je cijelo to podruèje dosta sklisko, te da se radi samo o kriterijima i oèekivanjima novinarske strane, te one druge, koja želi progurati neku vijest. »Za razliku od politièkog pritiska koji je direktan, pritisak prikrivenih oglašivaèa uvijek je u obliku sugestije«, kazao je Siniša Malus, urednik u Veèernjem listu. Dodao je da kada se konaèno uspostave kriteriji, više neæe biti sporno što je vijest, a što reklama. Konzultant u »Madisonnu« Krešimir Macan je istaknuo da sve što je vrijedno prostora i termina može uæi u medije. Na okruglom stolu je utvrðeno da su lokalni mediji lakša lovina za oglašivaèe od velikih. Anuška Fjoroviæ
Povratak
|
 |
|