|
Arhiva "Iz medija"
Vlada ignorirala prvu vožnju do Splita 27.07.2004.
Izvješæuje Gabrijela GALIÆ Snimio Davor KOVAÈEVIÆ SPLIT – Vlada i Ministarstvo mora, pomorstva, turizma i razvitka u ponedjeljak su zorno pokazali koliko im je stalo do ulaganja u željeznièku infrastrukturu i moderniziranje HŽ-a. Na prvoj službenoj vožnji nagibnog vlaka, prvog vlaka kupljenog nakon 30 godina, nije se pojavio niti jedan predstavnik Vlade i Ministarstva prometa: ministar Božidar Kalmeta ostao je u svom zagrebaèkom uredu, dok je državni tajnik za promet Dražen Breglec na godišnjem odmoru. Premda su HŽ na prvu vožnju vlaka koji je iz Zagreba krenuo u 6 sati s uzvanicima pozvali i saborske zastupnike iz dalmatinskih županija putovanje im nije bilo zanimljivo. Nezainteresiranost predstavnika izvršne i zakonodavne vlasti u vlaku se ispod glasa prokomentiralo rijeèima kako bi se svi došli slikati da je kojim sluèajem za Split juèer putovao premijer Ivo Sanader. Direktor HŽ-a Tomislav Josip Mlinariæ pak novinarima nije uspio smisliti dobar odgovor na upit zašto nikog iz ministarstva nema. Tek je ustvrdio kako se krenulo s novim proizvodom, doduše ne onako kako se zamišljalo, a s nastavkom ulaganja u lièku prugu, usluga na brzim meðugradskim vlakovima bit æe na nivou »zamišljene«. Direktor HŽ-a dodao je kako je možda vrijeme putovanja razlog zbog kojeg nema predstavnika ministarstava. Naime, tri para, od èetiri naruèena nagibna vlaka iz Zagreba do Splita trebala bi stizati za pet sati no kako su ulaganja u obnovu i modernizacju lièke pruge usporena vlakovi æe do jeseni voziti nešto više od 6 sati. Investicije na lièkoj pruzi usporilo je kašnjenje izdavanja jamstava Vlade te smanjena proraèunska sredstva. Zbog toga meðu ostalim nije izgraðeno niti 14 km posve nove trase pruge. Unatoè tim problemima željeznice od juèer putnicima pružaju uslugu na kakvu se naviklo u razvijenijim zemljama. Nagibni vlakovi klimatizirani su, postižu brzinu do 160 km/sat, a putnicima se tijekom vožnje nudi izbor izmeðu tri glazbena programa koja mogu slušati kao i catering. U prvom razredu putnici mogu birati izmeðu tri vrste topla obroka dok se u drugom razredu u cijenu karte uraèunava izbor izmeðu tri vrste sendvièa. U oba sluèaja putnici osim mesnih menija mogu izabrati vegetarijanski. Na prigodnom programu na splitskom kolodvoru, direktor HŽ-a Mlinariæ ustvrdio je da æe nagibni vlakovi voziti do 15. rujna nakon èega se nastavlja remont pruge kako bi se sredinom prosinca vrijeme putovanja skratilo na pet sati. Za splitsko-dalmatinskog župana Krunu Peronju dolazak brzog vlaka u Split predstavlja povijesni dogaðaj ne samo zbog njegove bijele boje veæ i èinjenice da æe takvo prijevozno sredstvo utjecati i na bolju turistièku ponudu. no dvadesetak nadgrobnih spomenika i križeva. (Hina)
Povratak
|
 |
|