|
Arhiva "Iz medija"
Na HTV-ovom satelitu Thompsonov ekstremistièki koncert s Poljuda 22.08.2004.
HTV plus, satelitski program HTV-a koji gleda oko 38 tisuæa obitelji, u èetvrtak je u udarnome veèernjem terminu objavio snimku poznatoga Thompsonova koncerta na splitskom Poljudu od 15. rujna 2002., koji je poèeo sa 'Za dom spremni', trajao s 'Mesiæu, cigane', a završio s 'Evo Jure i Bobana' iz èetrdesetak tisuæa grla. Ali Velimir Ðuretiæ, urednik HTV-a plus, ne vidi problema. »Na snimci se ustašluk ne vidi«, tvrdi, iako kamera zumira mladce u crnome kako ustaški pozdravljaju. »Kada su kamere HTV-a snimale koncert prema odluci glavne urednice Jasne Ulage-Valiæ, naglašeno je da se takve scene izbjegavaju, jer se znalo da æe ih biti. Inaèe – it's only music and rock'n'roll. A to što se oko Thompsona vuèe – pa ne mogu ja mijenjati svijet. Nisam diskograf, da odluèujem što se snima, ni zakonodavac, da zabranjujem. Thompson nije u zatvoru, kritièari ga hvale, gledatelji vole... Da je prononsirani ustaša, valjda bi bio u zatvoru«, objasnio nam je juèer Ðuretiæ. Direktora HRT-a Mirka Galiæa nismo uspjeli dobiti, ali su nam poruèili kako on ne odluèuje o programu, pa nije sugovornik za ovu temu. Koncert je održan u povodu desete obljetnice Thompsonova javnog pjevanja. Ondje je, uz poznate likove, bio i sudac Slavko Lozina, koji je u VIP loži blizu pozornice sjedio pored obitelji optuženih za zloèine u Lori. Dva su mjesta tu ostala prazna: »Jedno je za generala Mirka Norca. Znamo, nažalost, gdje je on, a drugo je za generala Antu Gotovinu kojeg želim pozdraviti gdje god bio...«, viknuo je Thompson publici, »prošaranoj«, prema novinskim izvještajima, »ustaškim uniformama, pa i cijelim bojnama Crne legije«. Koncert je izravno prenosio Radio Split – inaèe u sastavu HRT-a – a snimale ga i kamere HTV-a. I zato Ðuretiæ ima logièno objašnjenje: »HRT plus koristi arhivu HTV-a. Sve što je objavljeno, ja repriziram«. Uistinu, Thompsonov poljudski koncert HTV je objavila 22. rujna 2002. na drugom programu HTV-a. »Ne sjeæam se da je poslije toga bilo negativnih reakcija«, kaže Ðuretiæ, pa dodaje kako je »prije dvadesetak dana objavio i koncert Ðorða Balaševiæa, pa sam poslije toga sedam dana primao prijeteæe poruke«. Ali ovo s Thompsonom, otklanja odmah novinarsku pretpostavku, nije bila kompenzacija. Sluèaj usporeðuje i s emitiranjem koncerta rijeèkog 'Let 3': »Pustio sam i njih da pjevaju u gaæama, pa su me napadali moralisti i æudoreci. Poštujem svaki svjetonazor, slagao se s njim ili ne«. I konaèno, Ðuretiæ pita: Thompsona gledatelji vole, kritièari hvale i nazivaju 'rodoljubnim', HTV mu snima koncerte, a velike izdavaèke kuæe objavljuju njegove ploèe – pa zašto ga i HRT plus ne bi mogao objaviti'. I doista – zašto? Jer onih tri tisuæe potpisnika, što su u sijeènju 2004. potpisali internet peticiju za zabranu prava javnosti Thompsonovu ustašluku, ionako nitko ništa ne pita. Boris PAVELIÆ
Kako su feralovci bodrili Thompsona Nepredvidivost sudbine potvrdio je poslije poljudskoga koncerta bivši novinar Ferala Boris Dežuloviæ, opisujuæi u novinama kako su on i njegov redakcijski kolega Predrag Luciæ 1992. u zadimljenoj splitskoj birtiji , èuvši 'Èavoglave', osobno uvjeravali Thompsona »da ima autentiènu ratnu pjesmu, hit rata '92., i da æe ta pjesma pomesti humpa-cumpa koraènice i operetne budnice Ðuke Èajiæa i Dražena Žanka«. Zgaðen poljudskim ludilom, Dežuloviæ 10 godina kasnije piše: »Možda sam ipak te veèeri trebao otiæi na Poljud, popeti se na binu, pred èetrdeset tisuæa ljudi, zamoliti za malo tišine i lijepo im objasniti: »Ljudi, koji vam je k..., pa Predrag i ja smo se one veèeri samo zaj...« Poljud na DVD-u 'DVD – POLJUD' naziv je snimke tog koncerta koju je objavio »Croatia Records«, a svi su primjerci, tvrde na Thompsonovu web siteu, odmah rasprodani.
Povratak
|
 |
|