|
Arhiva "Iz medija"
Europski hit - kombinacija dnevnih novina i knjiga 17.09.2004.
FIRENZA (Od Vjesnikovih posebnih izvjestitelja) – Novine kao samostalni proizvod sve više odlaze u povijest. Europski izdavaèi okupljeni na skupu u Firenzi tvrde da je trenutaèno najveæi hit kombinacija dnevnih novina i knjiga, ali se novinska industrija sve više povezuje i s modernim tehnologijama. Èitatelji novina traže brze informacije putem mobitela, što im telekomunikacijske kompanije omoguæavaju. Hrvatski izdavaèi brzo i efikasno prate najnovije trendove, a na skupu u Firenzi pokazalo se da veæina proizvoda iz paleta europskog novinskog biznisa doðe i do hrvatskog èitatelja. Europljani su sve izbirljiviji i zahtjevniji kad je rijeè o medijima pa se nastavlja trend što jeftinijih novina, ali uz prateæe proizvode po super povoljnim cijenama. Britanski su izdavaèi uz dnevne novine ponudili i visokokvalitetne obiteljske enciklopedije, a sve su popularnije i enciklopedije koje zanimaju najširi èitateljski krug, od onih koje govore o zdravlju do knjiga za djecu. Klasièni izdavaèi koji su se orijentirali samo na izdavanje novina, gube trku s medijskim kuæama koje se brzo prilagoðavaju novim trendovima i zahtjevima èitatelja. Sve se odvija nevjerojatno brzo pa se èitateljima u Europi nude proizvodi koji su do juèer bili nezamislivi uz dnevne novine. Posebno zanimanje meðu èitateljima novina vlada za što brži prijenos informacija i slika putem mobitela. U Firenzi su novinski izdavaèi s velikim zanimanjem saslušali što najveæe telekomunikacijske tvrtke nude kao zajednièki proizvod novina i pokretne telefonije, a dio te ponude veæ se nalazi i u Hrvatskoj. U razgovoru za Vjesnik Boris Nemšiæ, predsjednik Uprave Mobilkoma Austrije, tvrdi da æe nakon tekstualnih poruka uskoro biti najzanimljivije slikovne poruke i da æe novinske redakcije moæi ponuditi ekspresno brz prijenos slika do vlasnika mobitela. Na pitanje je li hrvatsko tržište spremno za sve te tehnièke novosti, Nemšiæ nam je odgovorio: »Itekako, jer smo meðu deset zemalja u Europi koje su najrazvijenije kad je rijeè o korištenju mobitela«. Na medijskom tržištu oèito æe u buduænosti opstati samo oni koji æe se moæi prilagoditi novim trendovima, a sadašnje iskustvo govori da izdavaèi novina nikad u povijesti nisu pred sobom imali tako zahtjevne èitatelje. Andrea Latinoviæ, Jurica Körbler
Povratak
|
 |
|