hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Rat za gledatelje

22.09.2004.

DŽENETA ÈOKIÆ
Jesen na televiziji, èini se prema onome s èime smo na malim ekranima suoèeni od prošle subote, neæe biti tmurna. Naprotiv, sudeæi prema sadržajima kojima nas iz domaæih televizijskih kuæa bombardiraju u udarnim terminima, bit æe živahna. Raznovrsnost ponude, meðutim, pokazalo se veæ u prvim danima programskoga tv-rata, može vrlo lako dovesti do zbunjenosti. Dati prednost komediji s Robertom De Nirom u glavnoj ulozi ili gledati dvanaestero lovaca na milijun kuna koji do velikog novca sto dana moraju trpjeti jedni druge? Ili ne odustati od svakodnevne informativne trakavice - Vijesti RTL-a - 24 sata na Novoj tv - Dnevnik HTV-a - na raèun prve domaæe sapunice »Villa Maria«?
Gomila novih projekata u kojima, naravno, prednjaèi Hrvatska televizija preklapaju se ili jedni s drugima ili s tradicionalno rado gledanim serijama i emisijama duljega vijeka. Nelogiènosti je mnogo, a jedna od najapsurdnijih je u tome što Hrvatska televizija, primjerice - koja još jedina emitira na dvije frekvencije - katkad konkurira samoj sebi. Tako se dio »Latinice« preklapa s novom »Shpizzom«, emisija »Otvoreno« s filmskim hitovima koji su, eto, u novoj shemi napokon prebaèeni u prikladnije termine.
U bespoštednom ratu za posljednjeg gledatelja zasad zaostaje, barem novim projektima, samo Nova tv. No zbunjenost gledatelja to ne umanjuje, jer i njihovi glavni programski aduti, uglavnom svedeni na filmove i serije, nisu pošteðeni konkurentskih termina.
Uzmu li se u obzir milijuni eura uloženi u nove glamurozne projekte domaæih televizija - takva meðusobna terminska bezobzirnost nije èudna. No, iako je gledateljstvo doista gladno domaæe produkcije, teško da æe ovakvim potezima itko uspjeti zadržati njegovu stalnu pozornost. Napose ako je, a zasad jest, u pravilu rijeè o licenciranim ili prekopiranim televizijskim proizvodima kojima smo, bilo posredstvom satelita ili emitiranja strane produkcije na domaæim televizijama, odavno zasiæeni. Stoga bi, umjesto naguravanja megalomanskih projekata u ionako prezagušen televizijski prime time, možda trebalo poraditi na novim - vlastitim i originalnim idejama. I tako, osim sebi, pokušati udovoljiti i gledateljima.

Povratak

AKTUALNO