hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Nepotrebno medijsko podilaženje Mesiæu

22.09.2004.

Gordana GRBIÆ

Naslov te emisije parafraza je naèina na koji je Stjepan Mesiæ vodio izbornu kampanju, uglavnom pozivajuæi graðane na kavu. Naziv emisije uz zavodljive zvuke francuske šansone u meðuizbornom razdoblju zvuèao je zgodno i pogoðeno. U predizbornom razdoblju mogao bi zvuèati i kao stajalište kuæe, u ovom sluèaju javnog radija, prema odreðenom kandidatu. Na isti bi se naèin moglo protumaèati i èesto puštanje Šajetine pjesme s referenom: »Kada radimo party za ekipu, najraðe zovemo Stipu« na nekim lokalnim radiopostajama. Ali kako su one uglavnom privatne, one si iskazivanje simpatija prema svom politièkom favoritu još i mogu dopustiti, ali samo do službenog poèetka kampanje, kada pravila o neutralnom i nenavijaèkom praæenju kampanje vežu sve medije i to ne samo novinare, veæ i glazbene urednike.
    Druge dvije sliène emisije u kojima nastupaju predsjednici Sabora i Vlade, koje se takoðer objavljuju veæ èetiri godine zovu se sasvim neutralno – »Kako vlada Vlada« i »S Markova trga«.
    U mjeseènoj emisiji rezerviranoj za predsjednika Republike i nakon predstojeæih izbora vjerojatno æe nastupati Mesiæ, pa se problem promjene imena zbog promjene predsjednika neæe pojaviti.
    Veæ sada je, naime, gotovo jasno da je Mesiæ pobjednik i prije izbora, ako se ne dogodi neko iznenaðenje kao prilikom njegovog izbora. Namjernim ili nenamjernim podilaženjem neki mediji Mesiæu ne èine uslugu, a mogli bi time dati još jedan argument njegovim protivnicima o navodno privilegiranom Mesiæevom položaju u medijima.

Povratak

AKTUALNO