hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

(Ne)spremni za komercijalizaciju

29.10.2004.

 Tako posljednjih tjedana, kako se zahuktava tržišna utakmica meðu našim TV-postajama, stalno se netko zbog neèega buni i misli da je jako u pravu; zašto RTL televizija prikazuje tako glup program kao Big Brother; zašto se radije ne prikazuje razgovore naobražene mladeži; zašto se prikazuje scena grupnog kupanja (i ljubakanja) u jacuzziju; zašto vremensku prognozu vodi razgoliæena voditeljica, zašto Nova TV priprema "Gole vijesti"...? I još se povlaèe deseci sliènih pitanja, na granici zgražanja, koji pokazuju da veæini onih koji ih postavljaju nije jasna osnovna stvar. To su komercijalne televizije, a ne televizije poput HTV-a koju smo "gradili svi mi", i one nemaju obvezu odgajati našu djecu (umjesto nas samih), da nam dižu kulturnu razinu, da zadužuju hrvatsko novinarstvo...

Njihova je primarna stvar, kao i svih privatnih sustava, profit i oni æe ga loviti kako znaju i umiju, a to u ovom sluèaju znaæi pronalaziti uvijek nove naèine i oblike privlaèenja publike pred ekrane. Stvar je vrlo jasna, a veæina drugih primjedbi je stvar licemjerja jer jest da je TV vrlo moæan medij, ali ne toliko da ikoga natjera da je mora gledati. Nije mi namjera glumiti odvjetnika televiziji, ali licemjerno je gledati kako neki od svih drugih traže veæu odgovornost za vlastite živote i ono što postaju nego od sebe samih.

HTV-u se dogodio gaf sa zamjenom kaseta "Milijunaša", a baš smo ih protekli tjedana hvalili za tehnološku superiornost nad konkurentima. Oèito se div uspavao kad urednici ili njihovi pomoænici ne pregledavaju kasete neposredno prije puštanja u eter što je, kako tvrde zreli televizijski majstori, nekada bilo pravilo. Danas je mnogim urednicima na HTV-u primarnije da postanu - milijunaši.

Povratak

AKTUALNO