hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Njemaèki Bild u božiænom broju objavio iskljuèivo dobre vijesti

27.12.2004.

Zanemarivši svakodnevnu kolièinu prièa iz crne kronike koje se tièu kriminala, nesreæa, korupcije i inih zala, jedan od najtiražnijih njemaèkih èasopisa Bild u svom je božiænom izdanju u petak objavio samo – dobre vijesti. Jedna od njih glasila je: »Danas nema parkirnih kazni – èuvari parkirališta imaju slobodan dan«.
Nažalost, dobrih je vijesti ipak bilo premalo pa su urednici Bilda neke loše vijesti vješto i spretno preokrenuli u dobre. Tako su, primjerice, skandal s oporbenom demokršæanskom strankom na naslovnoj stranici pretvorili u lijepu vijest – pohvalivši u tekstu otpremninu od èak 52.000 eura koliko je nakon prisilne ostavke dobio tajnik stranke Laurenz Meyer. »Sretan Božiæ! Laurenz Meyer dobio fantastiènu otpremninu!«, napisao je Bild, koji je svega nekoliko dana ranije praktièki i poveo napad na politièara Meyera.
Na naslovnici su se koèoperile i vijesti o rastu vrijednosti njemaèkih dionica te vrijednosti eura u odnosu na amerièki dolar, o potrošaèima koji su trošili više nego ikad, o zdravstvenom osiguranju koje je znatno pojeftinilo, ali i o broju milijunaša koji je s 1,1 milijuna 1998. porastao na 1,6 milijuna ove godine. »U tome je i sva èudnovatost našeg doba – svijet svakodnevno proizvodi loše vijesti gurajuæi horor na naslovne stranice, èak i onda kad svi želimo objaviti samo dobre, sretne vijesti«, napisao je Bildov kolumnist Peter Bacher zakljuèivši na kraju da »dobre vijesti ipak nikad sasvim ne nestanu«.
Bildovi su urednici u tom božiènom uspjeli èak pronaæi i dobre vijesti iz inozemstva. Navode, primjerice, prièu o izraelskom znanstveniku koji je razvio lasersku terapiju za uklanjanje neugodnog mirisa iz usta, pa tako i jednu zanimljivu prièu iz Hrvatske – gdje je zagrebaèka policija napokon uhitila pljaèkaša koji je sa svojim žrtvama uvijek bio pristojan i ljubazan.
Za dobre su se vijesti na kraju Bildova blagdanskog izdanja »pobrinuli« i sami Nijemci. Nadnaslov nad tekstom u kojemu se navodi da broj novoroðene njemaèke djece svake godine osjetno raste sredinom rujna – dakle, devet mjeseci nakon Božiæa», glasio je otprilike ovako: »Svake godine tijekom božiænih blagdana raste broj Nijemaca«. Za Njemaèku su to uistinu dobre vijesti. (akb)

Povratak

AKTUALNO