|
Arhiva "Iz medija"
Voajeri i Big Brother 28.12.2004.
Finila je i ova, završio je prvi hrvatski "Big Brother". Bjelovarac Saša Tkalèeviæ uzeo je milijun kuna, a u povodu toga, dan poslije, likom i imenom osvojio je i znaèajnu kvadraturu na naslovnicama dnevnih novina. Zvijezda je stvorena? Dojuèerašnji anonimci gladni brze slave (neki i novca) dali su se sto dana zatvoriti u specijalno sagraðeni "hram" Velikog Brata u kojemu su bili neprestano izloženi brojnim oèima (kamerama). Izložili su sebe i svoju svakodnevicu u ime hrvatske televizijske javnosti koja je svaku veèer, sto dana za redom, voajerski natenane konzumirala odabrane dijelove dnevnih odnosa stanovnika BB "hrama". Cijeli show zbio se ponajviše u ime profita. Može li se komercijalnoj televiziji (kakva je RTL) uopæe zamjeriti emitiranje medijskih proizvoda koji poveæavaju gledanost i donose profit, kad se veæ nije dužna rukovoditi imperativima koji su postavljeni pred javne televizije? Medijski proizvodi koji su najtuplji, koji najviše zaglupljuju i najviše podilaze oduvijek su obarali rekorde u konzumiranosti. Jeftina (pulp) zabava kurentna je roba. Teško je tome stati na kraj. S druge strane, razumljiv je bijes pojedinih hrvatskih intelektualaca spram èinjenice da je èak oko milijun ljudi svake veèeri gledalo "isprazne situacije u kojima sasvim nevažni i nezanimljivi ljudi razgovaraju o nevažnim i nezanimljivim stvarima" (Gvozden Flego). No, kako prisiliti svekoliko gledateljstvo, magiènim pipcima uvuèeno u BB ekran, da okrene na kanal javne televizije gdje se emitira neprijeporno kvalitetniji sadržaj. Sadržaj od javnog interesa i njihovog osobnog dobra? Kako dragovoljne kibicere BB-a natjerati da umjesto npr. konzumiranja grudi Marine Bajlo urone u nirvanu jadranskog podmorja? Nikako. Medijski projekti novog doba, osobito oni elektronièki, sve su efikasniji, u skladu s vremenom interaktivni su, ciljaju direktno na estetski kod suvremenika i vrlo im brzo "probijaju šifru"; iako su u mnogome sve isprazniji, sve su zarazniji. U ovom dobu medijskih "šarenih laža" postoje dva puta u bolju (medijsku) buduænost. Jedan je poploèan dobrim namjerama i hini biti mudar, a drugi je sazdan od želja za ostvarenjem što veæeg profita. Pravo je pitanje stoga - kako od ovoga drugoga izvuæi korist? Slijediti obrazac Zdenka Runjiæa? On je jednoj od brzostvorenih zvijezda "Story SuperNov@ music talents show-a", Natali Dizdar, na retrospektivnom koncertu, hrabro prepustio izvoðenje prevažnog Galeba i... I Natali je nagraðena najveæim pljeskom. U smeæu medijskom, poput onog kuænog, nalaze se korisne sirovine, treba ih pokušati prepoznati.
Povratak
|
 |
|