hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Pola milijuna kuna za oglase i èestitke

29.12.2004.

Za objavu razlièitih èestitki, oglasa i natjeèaja, Grad Zadar i Zadarska županija ove su godine platili oko pola milijuna kuna. Ta brojka postaje još veæa ako joj se pridodaju troškovi koje Grad i Županija imaju zbog obaveznih objava u Narodnim novinama.
Od 1. sijeènja do 21. prosinca Grad Zadar je na raèune lokalnih medija uplatio ukupno 371.192 kune, a Zadarska županija je do 27. prosinca u tu svrhu izdvojila 63.277 kuna. Kada se tim brojkama dodaju raèuni za objavu božiæno-novogodišnjih èestitki, te razlièiti drugi oglasi koji æe biti objavljeni i plaæeni na samom kraju godine, ta se brojka može zaokružiti na pola milijuna kuna.
Unatoè tome što je u posljednja dva mjeseca Grad Zadar vidno smanjio broj oglasa i natjeèaja objavljenih u najstarijem hrvatskom tjedniku, najveæi dio sredstava gradskog proraèuna predviðenih u te svrhe otišao je tjedniku Narodni list kojemu je Grad Zadar uplatio èak 142.321 kunu! Skoro duplo manje od Narodnog lista, dobio je dnevnik Zadarski list koji je objavom gradskih oglasa i èestitki u ovoj godini zaradio 79.249 kuna, a na treæem je mjestu najmlaði ovdašnji tjednik, Hrvatski list, sa 72.102 kune.
Od novina s kojima je poslovala gradska uprava, tu su još Slobodna Dalmacija sa 22.010 kuna i Zadarski Regional sa 6.344 kune.
Gradska televizija je inkasirala 25.389 kuna, a meðu radijskim postajama najbolje je prošao Radio Zadar sa 13.442 kune. Radiju 057 pripalo je 7.700 kuna, a najmanje je zaradio Radio Donat - svega 2.635 kuna. Zanimljivo je da zadarska gradska uprava nije smatrala za shodno nešto od svega objaviti i na radio valovima Novog radija Zadar.
Zadarska je županija, u odnosu na Grad Zadar, na objavu svojih oglasa i èestitki utrošila kudikamo manji iznos, ali je zanimljivo i to što se Županija koristila iskljuèivo uslugama èetiri lokalna tjednika i dnevnik, pa se njeni oglasi i èestitke nisu mogli èuti ni na jednom radiju niti vidjeti na Gradskoj televiziji. Najviše je od županijskog proraèuna dobio Zadarski list - 28.306 kuna, a slijede ga Narodni list sa 16.670, Hrvatski list sa 16.299 i Zadarski Regional s 1.952 kune. Iznosu kojeg je Županija potrošila (63.227 kuna) treba nadodati i oèekivane troškove za objavu božiæno-novogodišnjih èestitki koji se procjenjuju na oko pet tisuæa kuna.
Ako se zbroje svi podaci, najveæu zaradu od Grada Zadra i Zadarske županije za svoj oglasni prostor imao je Narodni list koji je tako zaradio 158.991 kunu. Na drugom je mjestu Zadarski list sa 107.557 kuna, a treæi Hrvatski list sa 88.401 kunom.

P. OPAÈIÆ

Povratak

AKTUALNO