hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Cvjetovi medijske livade

05.03.2005.

Ako je suditi prema tome kako je veæina "papirnatih" medija popratila novi "polutabloid" — onda se može reæi kako se dnevnik "24 sata" nije ni pojavio na našoj medijskoj livadi s tisuæu cvjetova. Strah od novoga? Strah od konkurencije? Ili je na taj naèin možda naplaæena mladenaèka probojnost i bahatost kojom su se pojedini èelni ljudi "24 sata" obrušili na kolege s novinarskom biografijom koja ne može stati u dvije reèenice? Bilo kako bilo — svekoliko èitateljstvo uskraæeno je i za elementarnu informaciju o proizvodu koji nafilan pozamašnim stranim kapitalom dolazi na domaæe medijsko tržište, kojemu bi po svojoj inventivnosti, živosti, modernom pristupu — oèekivalo se — mogao dodatno promijeniti krv.
Prije oko šest godina uspavane i trome dnevnike dobrano je uzdrmao "Jutarnji", osobito u pristupu prezentaciji tema, grafièkom izgledu, redakcijskom urednièkom radu i svojevrsnoj estetici tabloida. Hoæe li novi dnevnik uspjeti dodati nove krvi na našoj medijskoj sceni? Sudeæi prema prvim brojevima, "24 sata" bi mogao uzbuditi publiku stasalu na magazinima tipa "O.K." i "Teen". "Jutarnji" je — paralele radi — uspješno privukao tada veæ odraslu publiku stasalu na "Poletu", "Omladinskoj iskri", "Studentskom listu"... Ta, sada možda i temeljna publika "Jutarnjeg", odrasla je na buntu i konfrontaciji s institucijama sistema, dok bi publika "24 sata" trebala biti više orijentirana prema zabavi koje novo doba i nova tehnologija bjesomuèno generiraju.
Ciljana skupina "24 sata" oèito je mlaða grupacija ljudi bržeg ritma života koja konzumira fast food i možda ima vremena samo za fast informacije. Fast food èesto se karakterizira kao junk food, što ne znaèi da se naveliko ne konzumira. I u tome možda leži razlog zašto "24 sata" miriše (kad veæ ne smrdi) — valjda namjerno — na internetski news portal preslikan na novinski papir. Takav kakav je, gledajuæi u kontekstu priznate (polu)tabloidne namjere, otklanja barem jednu dilemu — na našu medijsku scenu oèigledno nije ubrizgana dodatna krv "crne" tabloidizacije. Novi cvijet na medijskoj livadi svojom estetikom ne spada u cvijeæe zla, kao što je to svojedobno bio ST, tjedni tabloid Marinka Božiæa.
Svakako, novi proizvod tek je jedan u nizu ispaljenih metaka u ratu korporacijskoga kapitala na našoj, u koncentraciji medijske moæi, bipolariziranoj sceni na kojoj evidentno pored EPH i Styrije fali treæi, jaki treæi. A je li se novi dnevnik "24 sata" zaista pojavio na sceni, znat æe se brzo: presudit æe mu kolièina onih koji æe mu se za 3 kune "klanjati" pred trafikama.

Povratak

AKTUALNO