![]() |
Arhiva "Iz medija"HDZ traži »doušnike« kod konkurenata i prouèava novinare18.03.2005.
PULA - »Prema moguænosti pronaæi 'doušnika' unutar konkurenata; istražiti povijest protivnikovih kandidata, odnosno dosadašnje životne navike i moguæe nezakonite radnje; prouèiti izvjestitelje pojedinih medija iz vaše izborne jedinice; ako ne želite da se nešto objavi, nemojte to reæi« - neki su od »kljuènih zadataka« i »elemenata pripreme« kampanje za predstojeæe lokalne izbore koje si je »u tom pravcu« zadao Županijski odbor HDZ-a u Istri te proslijedio svojim gradskim i opæinskim stranaèkim tijelima, a netko i Glasu Istre.Bez obzira na to što takvi »naputci« mogu izgledati prljavi, zlonamjerni i gnjusni, èinjenica je da su i takvi elementi, bili napisani ili ne, dijelom mnogih predizbornih kampanja. Naravno, ne samo HDZ-ovih, jer to ni nije njegov izum, veæ zaplotnjaèke aktivnosti postoje otkako je borbe za vlast. Uostalom, nismo li se prilikom posljednjih izbora za Hrvatski sabor cinièno smijali ili zgražali, ovisno o životnom kredu i mišljenju koje imamo o politièarima, kad su u javnost procurila uputstva kandidatima IDS-a i SDP-a (i LS-a) u 8. izbornoj jedinici kako se trebaju ponašati na mitinzima i u ophoðenju s novinarima. Meðu njima po degutantnosti »legendaran« bijaše savjet: »Ne lažite previše oèito«! U tu kategoriju možemo svrstati i citirane aktualne zadatke istarskim HDZ-ovcima. Naravno, osim »prouèavanja« novinara i potencijalnih kompromitirajuæih problema politièkih protivnika, upute za predstojeæe lokalne izbore i kampanju obuhvaæaju širok dijapazon priprema. Tako su si HDZ-ovci dali zadatak istražiti javno mnijenje: koji ljudi žive u izbornoj jedinici (njihova dob, etnièka pripadnost i spol), kako žive (zanimanja, prihodi, vjerska pripadnost, radio i tv sklonosti…), njihove izborne sklonosti (podaci o prethodnim glasovanjima). O svemu tome gradski su i opæinski odbori dobili rok istraživanja i pismenog dostavljanja rezultata županijskoj centrali. Rok su – do juèer – dobili i za utvrðivanje kljuènih pitanja kampanje i »naše ponude na njih«. Konstantno, pak, treba »pratiti aktivnosti i sadržaj poruka protivnièkih kandidata«. U rubrici »usmjeravanje, ciljanje« naglašava se da »moramo imati na umu da glasaèi glasuju na temelju vrijednosti onih pitanja koja su znaèajna za NJIH, a ne na temelju uvjerenja i izjava kandidata«, pa valja »donijeti stavove i prioritete glasaèa, odrediti ciljane skupine glasaèa i odrediti kandidate te na stranku i njih svratiti pozornost«. U tom »svraæanju pozornosti« treba »pripremiti medijski plan, kalendarski i tematski« te voditi raèuna da postoji slobodan i plaæeni pristup medijima. Slobodni pristup je »kada nastupite u javnosti pred auditorijem odnosno biraèkim tijelom i konferencije za tisak« uz napomenu »kada imate neku zanimljivost uvijek ste interesantni medijima«. Za plaæeni pristup treba predvidjeti i osigurati sredstva. Prikupljanje financijskih sredstava je posebna »stavka«, a bitno je isplanirati financijske potrebe i potražiti sponzore. Naposljetku, u »cirkularu« koji potpisuje »predsjednik ŽO« je i zadatak »isplanirati i stalno provoditi kontakte s biraèima (telefonom, poštom od vrata do vrata)«. S obzirom na to da je po podijeljenim zadacima do juèer trebalo Županijskom odboru dostaviti imena kandidata, pitali smo njegovog predsjednika Marina Rocea može li se znati tko su HDZ-ovi »igraèi« za predstojeæe lokalne izbore i na njih »svratiti pozornost«. - Nije rijeè o utvrðivanju kandidata nego o isticanju ljudi na koje se može raèunati za naše izborne liste na županijskoj odnosno gradskim i opæinskim razinama. Zato mislim da je još preuranjeno izlaziti s imenima u javnost, kazao je Roce najavivši »izlazak imena« za poslije Uskrsa. Dodao je da materijal koji je k nama procurio predstavlja natuknice za raspravu na Županijskom odboru, a na naše pitanje kako im ide s doušnicima unutar konkurenata i prouèavanje novinara, napomenuo je da su »doušnici« pod navodnicima, pa ih ni ne treba shvatiti doslovno. »Svatko nastoji o konkurenciji i njenim namjerama doznati što više i po raznim neformalnim kanalima«, uz osmjeh je zakljuèio Roce. G. PRODAN
|
AKTUALNO
|
|||||