|
Arhiva "Iz medija"
Rekordno niske naklade novina u SAD-u 03.05.2005.
Wall Street Journal je objavio podatak da je naklada dnevnog tiska pala na nacionalnoj razini izmeðu jedan i tri posto, pozivajuæi se na dobro informiran izvor u Agenciji za nakladu koja je juèer kasno trebala i službeno objaviti podatke. U tom bi sluèaju amerièko novinsko izdavaštvo snašao najveæi pad naklade od 1990.-1991. kada je industrija ostala bez 2,6 posto pretplatnika. Najosjetniji pad, pojašnjava nadalje list, najvjerojatnije æe zadesiti najveæe i to za više postotnih bodova.
MURDOCHOVO UPOZORENJE Govoreæi nedavno o situaciji u novinskome izdavaštvu, medijski magnat Rupert Murdoch naglas je izrekao bojazni mnogih izdavaèa, da je posrijedi revolucija s obzirom na naèin kako se mlaðe generacije informiraju. U osnovi mladi ljudi najveæim dijelom o novostima saznaju putem interneta, a tisak treba uvažiti te promjene i prilagoditi im se, smatra Murdoch.
Dio izdavaèa je, u nastojanju da pridobije baš tu, mladu publiku, pribjegao tabloidnom formatu. Drugi su odriješili kesu za televizijske i radio reklame kako bi doprli do potencijalnih èitatelja, a neki smanjuju nakladu pouzdajuæi se da æe kvaliteta pretplatnika biti veæi mamac oglašivaèa od broja tiskanih primjeraka. Jedno od moguæih rješenja jest i širenje na drugim tržištima kako bi se nadoknadili gubici u osnovnome poslovanju.
Dnevna naklada amerièkih novina doživjela je svoj vrhunac 80-ih godina prošlog stoljeæa, a potom se postupno smanjivala te se 2003. ukupno smanjila za 13 posto, kazuju podaci Amerièkog udruženja novinskih izdavaèa.
U novije vrijeme smanjenje naklade dnevnih novina pospješio je internet i programi na kabelskoj televiziji koji emitiraju iskljuèivo vijesti, a težak udarac novinskim izdavaèima bilo je prihvaæanje tzv. no-call zakona. Rijeè je o zakonu koji omoguæava potrošaèima da svoj broj uvrste na listu pretplatnika koji ne primaju reklamne telefonske pozive. Ovo je posebno pogodilo izdavaèe novina koji su dotad i do 60 posto novih pretplatnika nalazili putem telemarketinga.
Povratak
|
 |
|